نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره سفرش به تایوان مدعی شد که هیچگاه به دنبال تغییر وضعیت موجود در منطقه نبوده ام.

اظهارات پلوسی درباره هدفش از سفر به منطقه تایوان

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به رغم تنش آفرینی ناشی از سفرش به شرق آسیا، مدعی شد تغییر وضعیت منطقه در دستور کار سفر وی نبوده است.

«نانسی پلوسی» روز جمعه ضمن قدردانی از تایوان بابت سفر خود به این منطقه گفت که آمریکا به همبستگی با تایوان متعهد است.

درحالیکه در پی سفر پلوسی به تایوان سطح تنش ها و مانورهای نظامی در منطقه به اوج خود رسیده، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد که در سفر او به آسیا هیچگاه موضوع تغییر وضعیت موجود در منطقه دنبال نشده است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از دیدار با «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن در یک کنفرانس خبری در توکیو اعلام کرد که از ابتدا گفته ایم که حضور ما در اینجا به معنای تغییر وضعیت موجود در تایوان یا منطقه نیست.

پلوسی، خشم دولت چین از اقدامات تحریک آمیز آمریکا در قبال تایوان را این گونه تفسیر کرد: دولت چین از اینکه دوستی ما با تایوان قوی است، خشنود نیست.

این مقام آمریکا مدعی شد که صلح و وضعیت موجود در تایوان از حمایت قاطع دو حزب دموکرات و جمهوری خواه مجلس نمایندگان و سنا برخودار است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا علی‌رغم اعتراض‌ها و هشدارهای مقامات چین شامگاه سه‌شنبه وارد جزیره تایوان شد که به گفته مقامات چین، سفر او ناقض سیاست «چین واحد» است. پلوسی، اولین رئیس مجلس نمایندگان آمریکاست که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید