در این مقاله سعی کردیم با زبان ترکی استانبولی و فواید یادگیری آن آشنا شویم و ضرورت استفاده از این زبان برای کسانی که می خواهند با فرهنگ و سنت و آداب رسوم کشور ترکیه آشنا شوند را شرح دادیم.

اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی + منابع آموزشی جامع

یکی از بهترین توانایی هایی که هر کسی می تواند داشته باشد یادگیری زبانی غیر از زبان مادری است. عموم افراد می توانند از زبان دوم و چندم خود بعنوان یک ابزار ارتباطی کامل استفاده کنند و در سفر به کشورها و مراکز تفریحی و توریستی از این زبان برای صحبت با شهروندان کشورهای دیگر بهره ببرند. با یادگیری زبان های خارجی گستره وسیعی از دانش و علوم موجود در زبان های دیگر برای ما باز خواهد شد که تا قبل از این وجود نداشته است. یکی از زبان های خارجی که می خواهیم درباره آن صحبت کنیم زبان ترکی است. در ادامه این مطلب می خواهیم به سراغ یادگیری زبان ترکی و معرفی انواع اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی بپردازیم.

چرا زبان ترکی استانبولی یاد بگیریم؟

در کنار یاد گرفتن زبان‌های خارجی می‌توانیم با آداب و فرهنگ و رسوم سایر کشورها آشنا شویم و در صورت همخوانی داشتن با فرهنگ جامعه کشورمان به آن مناطق سفر کنیم و تجربیات خوبی کسب کنیم و یکی از آنها هم درآمدزایی و تجارت است. از جمله زبان‌های خارجی که در کشورمان وجود دارد و توسط شهروندان نواحی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد زبان ترکی است. البته زبان ترکی متنوع است و ممکن است واژگان‌های مختلفی برای کلمات خاص داشته باشند ولی یک نوع زبان ترکی مربوط به کشور ترکیه و ترکی استانبولی است. همانند یادگیری زبان انگلیسی که در تمام کشورهای جهان به عنوان زبان بین‌المللی شناخته می‌شود برای کسانی که می‌خواهند در کشوری مانند ترکیه به سفر و تفریح و مباحث کاری بپردازند باید با زبان ترکی استانبولی تا حدی آشنایی داشته باشند.

اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی + منابع آموزشی جامع

گذشته از صرف موضوع یادگیری زبان ترکی، اگر بخواهیم با آداب و رسوم، سنت‌ها و فرهنگ‌ها و مردمان ترکیه آشنا شویم خیلی خوب است که با زبان رسمی خودشان با آنها صحبت کنیم که در این صورت احساس قرابت و نزدیکی بیشتری نسبت به شهروندان ترکیه خواهیم داشت. خیلی از کسانی که به ترکیه سفر می‌کنند فکر می‌کنند صحبت با زبان انگلیسی راحت‌تر است و نیازی به یادگیری زبان ترکی ندارند چون تصور می‌کنند زبان ترکی سخت است ولی این‌گونه نیست و می‌توانیم در زبان ترکی نشانه‌هایی از خط لاتینی را مشاهده کنیم که در زبان فرانسوی هم موجود است و این قابلیت برای شهروندانی که به زبان فرانسوی مسلط هستند یک مزیت خوب بشمار می‌رود.

اگر بخواهیم زبان ترکی استانبولی را یاد بگیریم روش‌های متعددی برای آموزش آن وجود دارد که یکی از رایج‌ترین آنها حضور در کلاس‌های درس آموزش زبان ترکی است ولی در حال حاضر روش‌های جدیدتری برای آموزش زبان ترکی وجود دارد که روش نوین آن استفاده از انواع اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی است تا به صورت غیرحضوری بتوانیم این زبان را فرا بگیریم و یکی از این روش ها استفاده کردن از فیلم های آموزشی است. با توجه به این موضوع میتوانید برای دریافت فیلم های آموزشی زبان ترکی فرادرس به لینک زیر مراجعه کنید و به‌راحتی آموزش ترکی استانبولی را شروع کنید:

یادگیری زبان ترکی استانبولی با اپلیکیشن های آموزشی

همان‌طور که اشاره کردیم از جمله روش‌های جدیدی که می‌توانیم به‌سادگی آموزش زبان ترکی استانبولی را شروع کنیم استفاده از اپلیکیشن های آموزشی این زبان است که می‌توانیم با کمترین هزینه و به صورت غیرحضوری و بدون نیاز به استاد این زبان را فرا بگیریم. اکثر اپلیکیشن های آموزش زبان ترکی به صورت برنامه‌های اندرویدی و تحت iOS طراحی و توسعه داده شده‌اند و هرکسی چه با این زبان آشنا باشد و یا هیچ اطلاعی از آن تابه‌حال نداشته است می‌تواند یادگیری زبان ترکی استانبولی را شروع کند. هرکدام از نرم افزارهایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد به روش‌های مختلف و متدهای مشخصی می‌توانند به شما در یادگیری زبان ترکی استانبولی کمک کنند.

معرفی انواع اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی

اپلیکیشن های متعددی برای آموزش زبان ترکی استانبولی تابه‌حال معرفی شده‌اند که هر کدام به گونه‌ای با شیوه‌های آموزشی خود توانسته‌اند موفقیت‌های زیادی در جذب مخاطب و کارآموزان داشته باشند. در ادامه به بررسی برخی از انواع اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی می‌پردازیم.

اپلیکیشن آموزش زبان ترکی چرب زبان

اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی + منابع آموزشی جامع

اپلیکیشن آموزش زبان ترکی چرب زبان بعد از ۷ سال فعالیت گروه تحقیقاتی خود توانسته است کلیه‌ی آموزش‌های مورد نیاز برای یادگیری زبان ترکی استانبولی را گرد هم بیاورد و با محیط کاملاً فارسی کارآموزان فارسی زبان به‌راحتی می‌توانند با استفاده از این نرم افزار آموزش زبان ترکی را شروع کنند. در این نرم افزار می‌توانیم مشاهده کنیم که با تحقیق و بررسی نرم افزارهای موجود برای آموزش زبان ترکی استانبولی، معایب آنها در این اپلیکیشن حذف شده است و نقاط قوت مهمی برای یادگیری و فهم بهتر زبان ترکی جمع آوری شده است تا کارآموزان بتوانند با کاربردی‌ترین واژگان و مکالمات این زبان آشنا شوند و همچنین با این کار بتوانند حافظه خود را تقویت کنند.

برای کسب آموزش زبان ترکی با اپلیکیشن چرب زبان نیاز به هیچ پیش‌نیازی نیست و علاوه بر زبان ترکی استانبولی می‌توان آموزش‌های ۸ زبان زنده دیگر را با آن فرا گرفت. کاربران این نرم افزار می‌توانند با خرید و تهیه یک اکانت در سایت چرب زبان به محتویات بیشتر و اختصاصی‌تری دسترسی داشته باشند که تمامی مکالمات را به شکل تصویری دریافت خواهند کرد و تمامی سایت چرب زبان به صورت کامل در اپلیکیشن آنها قرار خواهد گرفت. نرم افزار چرب زبان در حال حاضر برای سیستم عامل و تلفن‌های اندرویدی موجود است و فعلاً برای سیستم عامل iOS نسخه‌ای منتشر نشده است.

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس Faradars

اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی + منابع آموزشی جامع

از جمله اپلیکیشن هایی که می‌توانیم آن را به عنوان بزرگ‌ترین نرم افزار آموزشی برای فارسی زبانان معرفی کنیم، اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس است. این نام گذاری بدون دلیل نیست چون بیش از ۱۹۰۰۰ هزار فیلم آموزشی در زمان نگارش این مقاله در این اپلیکیشن قرار گرفته است و هر روز به تعداد این آموزش ها افزوده می‌شود. این اپلیکیشن توسط برنامه نویسان و طراحان شرکت دانش بنیان ایرانی فرادرس برنامه نویسی و معرفی شده است که اساتید خبره و با تجربه‌ای در آن کلیه‌ی فیلم‌های آموزشی را تألیف و تدوین کرده‌اند. در اپلیکیشن فرادرس می‌توانیم درس‌نامه های مختلفی را درباره‌ی آموزش زبان ترکی استانبولی مشاهده کنیم که از آنها برای یادگیری لغات، دستور زبان، مهارت‌های شنیداری و گفتاری می‌توان استفاده کرد.

همین حالا می‌توانید اپلیکیشن فرادرس را با از طریق مراجعه به لینک زیر دانلود و نصب کنید:

اپلیکیشن آموزش زبان ترکی بابل

اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی + منابع آموزشی جامع

اپلیکیشن بابل را می‌توانیم به عنوان یکی از نرم افزارهای معروف و کاربردی در زمینه یادگیری زبان‌های خارجی معرفی کنیم و علاوه بر آموزش زبان ترکی استانبولی می‌توانیم یادگیری سایر زبان‌های خارجی را هم با این اپلیکیشن مشاهده کنیم. در نرم افزار بابل همراه با دستور زبان ترکی استانبولی می‌توانیم طریقه‌ی مکالمه و بیان درست لغات را بیاموزیم. تمامی دوره‌های موجود در این اپلیکیشن در سطح‌های مختلفی قرار گرفته‌اند تا بتوانیم شرایط پیشرفت و رشد را در اختیار داشته باشیم و از اینکه زبان ترکی را فرا می‌گیریم خست نشویم.

در این اپلیکیشن می‌توانیم تمامی دوره‌ها را با توجه به سلیقه و نیاز خود اجرا کنید و از جمله امکاناتی که در اختیار ما قرار گرفته است، تشخیص صدا و نوع تلفظ صحیح کلمات و لغات ترکی استانبولی است. در اصل بابل به ما اجازه خواهد داد تا بدون اینکه به افراد و اساتیدی نیاز داشته باشیم بتوانیم با کار کردن با روش‌های آموزشی تعبیه شده در آن یادگیری خود را کامل کنیم. در نظر خواهیم داشت که نرم افزار بابل رایگان نیست و هزینه‌ای بابت حق اشتراک ماهانه از کاربران اخذ خواهد کرد که با سفارش اشتراک شش ماهه یا یک ساله می تونیم از تخفیف خوب این اپلیکیشن بهره‌مند شویم. در حال حاضر اپلیکیشن بابل Babbel برای دستگاه‌های اندرویدی و همچنین iOS قابل دانلود و اجرا است.

اپلیکیشن آموزش زبان ترکی ماندلی

اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی + منابع آموزشی جامع

از جمله انواع اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی که می‌توانیم برخلاف اپلیکیشن بابل، بدون پرداخت هزینه‌ای از آن استفاده کنیم نرم افزار ماندلی است. با نرم افزار ماندلی می‌توانیم با دوره‌های مختلفی که در آن گنجانده شده است مهارت‌های مهم زبان ترکی که شامل آموزش لغات، شنیدار، گفتار و خواندن است را فرا بگیریم. اپلیکیشن ماندلی برای درآمدزایی و بهبود به‌روزرسانی های خود بخش‌هایی را قرار داده است که با خرید اشتراک آنها می‌توانیم امکانات و دوره‌های بیشتری را در دسترس داشته باشیم. با استفاده از بخش آماری که در ماندلی قرار داده شده است می‌توانیم میزان پیشرفت یادگیری زبان ترکی استانبولی را بررسی کنیم.

در حقیقت ماندلی به ما کمک خواهد کرد تا تنها طی ۱۰ روز با برنامه ریزی دقیق مهارت‌های ابتدایی زبان ترکی استانبولی را یاد بگیریم. علاوه بر قابلیت‌های بالا که ذکر کردیم می‌توانیم یک جدول رتبه بندی در اختیار داشته باشیم تا برحسب مقدار پیشرفت و امتیازاتی که به‌دست آورده‌ایم، جایگاهی برایمان درنظر گرفته شود. وقتی به این جدول نگاه می‌کنیم به‌راحتی می‌توانیم رتبه و جایگاه خودمان را مشاهده کنیم تا برای تمرینات بیشتر انگیزه کافی داشته باشیم. در حال حاضر برای اپلیکیشن ماندلی نسخه‌ی سیستم عامل اندروید و iOS معرفی و منتشر شده است که حق اشتراک مورد نظر برای هر ماه استفاده از قابلیت‌ها و امکانات کامل این اپلیکیشن مبلغ ۹.۹۹ دلار است.

اپلیکیشن زبان ترکی TurkishClass ۱۰۱

اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی + منابع آموزشی جامع

اپلیکیشن TurkishClass را می‌توان برای افرادی که از راه صوت و فیلم می‌خواهند آموزش زبان ترکی استانبولی را فرا بگیرند مناسب دانست. در این نرم افزار به جای راه‌های سرگرمی و بازی برای افزایش بازدهی آموزشی، فقط می‌توانیم با فیلم‌ها و صوت‌هایی که در آن گنجانده شده است زبان ترکی را یاد بگیرند. در حقیقت فیلم و صوت به شما به‌صورت ویژه‌ای کمک خواهد کرد تا با تمامی واژگان و لغات اصلی زبان ترکی به صورت عملی و تجربی آشنا شوید و گویش اصلی هنگام بکار کردن آن کلمات را به خاطر بسپارید. کلیه فیلم‌های آموزشی در TurkishClass ۱۰۱ در زمان‌های ۳ تا ۱۵ دقیقه است که کارآموزان می‌توانند با توجه کردن و گوش دادن به فایل‌های صوتی و تصویری ارائه شده، تمامی تمرین‌ها درج شده را به طور کامل حل کنند و پاسخ‌های درست خود را به سؤالات بدهند. نرم افزار TurkishClass ۱۰۱ دارای ۴ شیوه حساب کاربری است که این ۴ حساب کاربری عبارت‌اند از:

  • حساب کاربری پایه
  • حساب کاربری پریمیوم
  • حساب کاربری پریمیوم پلاس
  • و حساب کاربری مخصوص موبایل

در مورد نسخه تحت موبایل مشخص است که این ورژن فقط برای گوشی های تلفن همراه عرضه می شود و که با پرداخت حق اشتراک ۹.۹۹ بصورت ماهانه می تواند در اختیار کاربران قرار بگیرد. در حال حاضر TurkishClass ۱۰۱ برای سیستم عامل های iOS و اندروید از طریق فروشگاه های اینترنتی قابل نصب و فعال سازی است.

اپلیکیشن آموزش زبان ترکی بلارما

اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی + منابع آموزشی جامع

یکی دیگر از انواع اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی نرم افزار بلارما است که به شما تضمین می دهد بتوانید در هر روز حداقل پنج کلمه از زبان ترکی را یاد بگیرید. هدف نهایی بلارما این است که بتوانید دایره لغات خود را گسترش دهید. شما هم می توانید با روش ها و متدهای موجود در این اپلیکیشن تا ۱۵ کلمه در روز هم یاد بگیرید. در این برنامه دوره های آموزشی، انواع بازی و پازل هایی که وجود دارند به شما کمک خواهند کرد تا یادگیری لغات خود را افزایش دهید و در این برنامه از آموزش دستور زبان و اصطلاحات عمومی در زبان ترکی خبری نیست. شما در بلارما یاد خواهید گرفت که کلمات مورد نظرتان چگونه بنویسید و همچنین چطور تلفظ کنید.

در بلارما ابزارهای متعددی وجود دارد برای اینکه شما بتوانید به اهداف خودتان راحتتر برسید که این موارد شامل انواع بازی ها، فلش کارت ها، فیلم های کوتاه و سایر موارد از این دست می شود. اکثر دوره های موجود در این برنامه به صورت کاملا کاربردی و به شیوه ای آسان طراحی شده اند. برای اینکه بتوانید از برنامه ی بلارما استفاده کنید باید یک اشتراک ۱ ماهه با مبلغ ۶.۹۹ دلار تهیه و خرید کنید تا دوره های آن برای شما فعال شوند. البته شما می توانید اشتراک با زمان های بیشتر را نیز در داخل این برنامه تهیه کنید. در حال حاضر اپلیکیشن بلارما برای سیستم عامل اندروید در فروشگاه Google Play قابل دانلود و نصب می باشد.

جمع بندی درباره اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی

در این مقاله سعی کردیم با زبان ترکی استانبولی و فواید یادگیری آن آشنا شویم و ضرورت استفاده از این زبان برای کسانی که می خواهند با فرهنگ و سنت و آداب رسوم کشور ترکیه آشنا شوند را شرح دادیم. در پایان مایلم علاوه بر انواع اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی که می‌توانید به کمک آنها یادگیری زبان ترکی استانبولی را آغاز کنید آموزش زبان ترکی فرادرس را نیز به شما معرفی کنم تا بتوانید در قالب فیلم های آموزشی زبان ترکی را فرا بگیرید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید