پلیس روسیه، بسکتبالیست مطرح آمریکا را به اتهام مواد مخدر به 9 سال زندان محکوم کرد.

زندانی شدن بسکتبالیست مشهور آمریکا در روسیه

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، بریتنی گرینر ستاره بسکتبال آمریکا و قهرمان المپیک، پس از محکومیت به اتهام مواد مخدر به 9 سال زندان در روسیه محکوم شد. همچنین از گرینر خواسته شده تا جریمه‌ای در حدود 16300 دلار بپردازد.

گرینر که همراه با آمریکا در بازی‌های المپیک ریو و توکیو مدال طلا کسب کرده بود برای بازی در تیم UMMC Ekaterinburg لیگ برتر روسیه که از سال 2014 برای آن بازی کرده، به این کشور پرواز کرد.

زندانی شدن بسکتبالیست مشهور آمریکا در روسیه

با توجه به شرایط سیاسی موجود به دلیل تنش‌های بین روسیه و اوکراین و مشکلاتی که آمریکا با روسیه دارد، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفت که به کار خود برای بازگرداندن گرینر و پل ویلان  یک آمریکایی که به اتهام جاسوسی در روسیه زندانی است، ادامه خواهد داد.

پیش از این دادستان روسیه برای این بسکتبالیست 9 سال و نیم حبس درخواست کرده بود اما قاضی با بیان اینکه مدت زندان او از فوریه به حساب می‌آید، محکومیت این بسکتبالیست را کاهش داد.

زندانی شدن بسکتبالیست مشهور آمریکا در روسیه

گرینر به اتهامات مربوط به مواد مخدر اعتراف کرد. براساس گزارش آسوشیتدپرس، این ستاره بسکتبال بعد از تخلفات صورت گرفته، اظهارداشت: می‌خواهم از هم تیمی‌هایم، باشگاهم و هوادارانم به خاطر اشتباهی که مرتکب شدم و شرمندگی‌ای که برای آنها ایجاد کردم، عذرخواهی کنم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید