معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران گفت: در صورت تزریق نشدن دزهای یادآور واکسن کرونا، بروز روند افزایشی بیماری محتمل است.

 وضعیت شیوع کرونا در پایتخت / روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ نفر فوت می کنند
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران توضیحاتی درباره وضعیت شیوع بیماری در پایتخت ارائه کرد و گفت: در صورت سهل‌انگاری در تزریق دزهای یادآور واکسن کرونا، طبیعتا شرایط فعلی شکننده خواهد بود؛ بنابراین بروز روند افزایشی بیماری کاملا محتمل است.

دکتر نادر توکلی  با اشاره به اینکه بیشتر بیمارستان‌های استان تهران درگیر موارد سرپایی بیماری هستند، گفت: تعداد ابتلا بالا است اما خوشبختانه درصد بیمارانی که بستری می‌شوند خیلی کمتر است و عمدتا کسانی بستری می‌شوند که بیماری زمینه‌ای دارند. از سوی دیگر دوره قرنطینه در ابتلا به این سویه جدید از کرونا (BA۴ و BA۵) کوتاه‌تر است.

وی درباره روند کووید۱۹ در پایتخت، اظهار کرد: در یک هفته گذشته ۷۵۰۰ مورد کل مراجعات سرپایی بوده است که تعداد موارد بستری روزانه حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ مورد در کل استان تهران است و از این تعداد معمولا یک چهارم در بخش‌های ویژه بستری می‌شوند؛ البته طول مدت بستری در افراد هم کاهش یافته است. تعداد موارد بستری نیز چنین روند مشابهی دارد. میزان مرگ و میر روزانه استان هم روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ مورد است.

توکلی ادامه داد: با توجه به کاهش طول مدت دوره بیماری،‌ بیشتر مواردی هم که تست مثبت دارند، بیماری زمینه‌ای دارند و یا بیمار به دلایل دیگری بستری شده است و متوجه می‌شویم کرونا هم دارد. در این سویه جدید درگیری ریه بسیار کاهش یافته است و بیشتر علائم در دستگاه تنفس فوقانی، تب، آبریزش بینی، گرفتگی گلو، تغییر صدا، بی‌حالی و ... است.

او با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک، بیان کرد: یکی از توصیه‌های جدی ما برای عدم انتقال بیماری، استفاده از ماسک در فضاهای بسته و تزریق و تکمیل واکسیناسیون کرونا است.

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران درخصوص روند موج هفتم کرونا در پایتخت، توضیح داد: اینکه چه زمانی قرار است در تهران به قله موج هفتم برسیم هنوز مشخص نیست و باید مدتی بگذرد تا بتوان پیش‌بینی دقیق‌تری ارائه کرد. البته تکمیل واکسیناسیون می‌تواند سبب افزایش ایمنی جمعی شود؛ در صورت سهل‌انگاری در تزریق دزهای یادآور واکسن کرونا، طبیعتا شرایط فعلی شکننده خواهد بود؛ بنابراین بروز روند افزایشی کاملا محتمل است.

وی با اشاره به اینکه عوارض طولانی مدت کرونا بعضا به شکل علائم غیراختصاصی مشاهده می‌شود، اظهار کرد: در موارد نادری عوارض تهدید کننده هم رخ می‌دهد که همه پزشکان در این مدت از این عوارض مطلع شده‌اند. بیشترین عوارض پس از کرونا شامل خستگی، افت قوای جسمانی، تحریک پذیری، تغییرات روحی _ روانی و... در بیمار است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید