۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 55378670

سبک معماری خانه تاریخی عباسیان مانند دیگر خانه‌های سنتی کاشان است. در مرکز آن حیاطی وجود دارد و اتاق‌ها و ساختمان دور آن می‌چرخند. علاوه بر این، در این سبک، خانه پایین‌تر از زمین خیابان قرار می‌گیرد.

آشنایی کامل با خانه عباسی کاشان

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: کاشان را بیشتر به خاطر خانه‌های تاریخی مسحورکننده‌اش می‌شناسند. هر خانه داستان خود را برای گفتن دارد. بنابراین، بازدید از همه آنها لذت بخش است. یکی از زیباترین خانه‌های تاریخی کاشان، خانه تاریخی عباسیان است که قدمت آن مانند بسیاری از خانه‌های دیگر این شهر به دوران قاجار می‌رسد. بازدید از این خانه به کسانی که دوست دارند با معماری ایرانی به خصوص در گذشته بیشتر بدانند پیشنهاد می‌شود. همچنین کسانی که دوست دارند درباره تاریخ بیشتر بدانند. علاوه بر این، این مکان همچنین یک انتخاب عالی برای عکاسان است، زیرا ظاهر بسیار زیبایی دارد.

آشنایی کامل با خانه عباسی کاشان

کاشان شهری در استان اصفهان در ایران است. بسیاری از مسافران در سفرهای خود بین تهران، اصفهان و یزد، کاشان را دور می‌زنند، اما این شهر واحه دل انگیز در حاشیه دشت کویر یکی از جذاب‌ترین مقاصد ایران است. این نه تنها دارای مجموعه‌ای از شگفتی‌های معماری، یک بازار سرپوشیده و یک باغ معروف شگفت انگیز است، بلکه برخی از بهترین جاذبه‌های گردشگری سنتی ایران مرکزی را نیز ارائه می‌دهد.

آشنایی کامل با خانه عباسی کاشان

این بنا در اواخر قرن هجدهم با شش حیاط در نزدیکی خانه طباطبایی‌ها در شهر کاشان ساخته شد که یکی از محبوب‌ترین آثار و جاذبه‌های گردشگری استان مرکزی ایران اصفهان است. بیشتر خانه‌های کاشان متعلق به روحانیون یا تاجران ثروتمندی بود که برای خانواده‌هایشان می‌ساختند.

سبک معماری خانه تاریخی عباسیان مانند دیگر خانه‌های سنتی کاشان است. در مرکز آن حیاطی وجود دارد و اتاق‌ها و ساختمان دور آن می‌چرخند. علاوه بر این، در این سبک، خانه پایین‌تر از زمین خیابان قرار می‌گیرد. بنابراین، هنگامی که به داخل ساختمان می‌روید، باید برای رفتن به حیاط پایین بیایید. بیشتر به این دلیل است که خانه باید به قنات نزدیکتر باشد و در تابستان و زمستان ساختمان به این ترتیب عایق بندی می‌شود. همچنین می‌توانید ببینید که خانه چقدر متقارن است که نکته مهمی است که در این نوع معماری رعایت می‌شود.

آشنایی کامل با خانه عباسی کاشان

با نقش برجسته‌های گچی، آینه کاری و شیشه‌های رنگی تزئین شده است. یکی از اتاق‌ها دارای سقفی است که با قطعات آینه طراحی شده است تا در زیر درخشش شبانه شمع، تصور آسمان پرستاره را القا کند. گذرگاه‌های مخفی نیز در این خانه ساخته شده بود.

این عمارت سنتی مجموعه‌ای از هنرهای ایرانی از قبیل ویترای، مشبک، مقرنس کاری، آینه کاری و نقش برجسته‌های گچبری است. این خانه که در زمینی به مساحت ۷۰۰۰ متر مربع و در پنج طبقه ساخته شده است، دارای ویژگی‌های معماری مسکونی سنتی ایرانی مانند اندرونی (داخلی) که محل شخصی زنان و خدمتکاران بوده و بیرونی (بیرونی) است. محله‌های عمومی که بیشتر توسط مردان استفاده می‌شود.

حیاط حوض خانه دارای کانال‌های متعددی بود که آب را از قنات (شبکه آب زیرزمینی) به این حیاط هدایت می‌کرد. برج باد و فواره‌های کوچک در این محله خانه، آن را در گرمای تابستان مطبوع نگه می‌داشت. صاحب اصلی خانه از این حیاط به عنوان محلی برای تدریس دروس دینی خود استفاده می‌کرد.

آشنایی کامل با خانه عباسی کاشان

خانه تاریخی عباسیان یک اتاق آینه نیز دارد که مجلل ترین اتاق خانه و متعلق به مالک است. به این نوع اتاق‌ها «شاه نشین» می‌گویند که به معنای «محل پادشاهی» است. اما در این مورد از پادشاه به معنای صاحب یا مهم ترین فرد خانه است. این اتاق همچنین بزرگترین اتاق خانه است. اتاق‌های دیگر به نوعی در یک اندازه هستند و بیشتر متعلق به مهمانان هستند.

همچنین در قسمتی از خانه عباسیان یک رستوران سنتی عالی وجود دارد که می‌توانید در آن ناهار بخورید و استراحت کنید. از آنجایی که این خانه در بافت قدیمی شهر قرار دارد، به اکثر خانه‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری کاشان بسیار نزدیک است و هتل‌های بسیار خوبی در این منطقه وجود دارد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید