بااین‌حال، این غار کمتر از غار معروف علیصدر بازدید می‌شود، بنابراین شایسته است در فهرست پنج مکان برتر کشف نشده ایران قرار گیرد. همچنین نام کتله خور به معنای کوه خورشید است.

۵ مکان گردشگری کمتر دیده­ شده در ایران + عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: ایران که ریشه در تاریخ، فرهنگ و طبیعت دارد، سرزمین شگفت‌انگیزی از مکان‌های ناشناخته است. در این مقاله مروری بر مکان‌های کشف نشده یا کمتر کشف‌شده در ایران خواهیم داشت. پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

دره ستارگان

۵ مکان گردشگری کمتر دیده­ شده در ایران + عکس

جزیره زیبای قشم طبیعتی بکر و دنیایی از رمز و راز دارد، اما اگر یک جاذبه وجود دارد که نباید از دست داد، آن دره ستارگان است. ماسه‌سنگ در این دره سازندهای سنگی عجیب و جذابی هستند. هر یک از دیدنی‌های دره ستارگان نقطه بسیار خوبی برای گرفتن دوربین و شکار لحظات رویایی و باشکوه جزیره زیبا و ثبت تصاویری زیباست. فقط با مرور چند تصویر، متوجه خواهید شد که چرا دره ستاره‌ها در لیست پنج مکان برتر کشف نشده ایران قرار دارد.

تالاب انزلی

۵ مکان گردشگری کمتر دیده­ شده در ایران + عکس

تالاب انزلی در استان گیلان واقع است. دریاچه انزلی بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین ایران است. بااین‌حال، این دریاچه یکی از چشم‌نوازترین جاهای دیدنی ایران است. این تالاب گونه‌های مختلف پرندگان و خزندگان آبزی منحصربه‌فرد را در خود جای داده است. همچنین، مناظر خاص و اسرارآمیز دریاچه باعث می‌شود تا آن را در فهرست پنج مکان برتر کشف نشده ایران قرار دهیم. بر همین اساس، تالاب انزلی گردشگران زیادی را به‌سوی خود جذب می‌کند تا از تماشای پرواز پرندگان در حین قایق‌سواری لذت ببرند.

قلعه رودخان

۵ مکان گردشگری کمتر دیده­ شده در ایران + عکس

قلعه رودخان که برای مردم محلی و ایرانی شناخته شده است، برای گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند کمتر آشناست. قلعه رودخان معروف به دیوار بزرگ ایران، قلعه‌ای خشتی و سنگی قرون‌وسطایی در ایران است. علاوه بر این، این مجموعه یک مکان نظامی است که در زمان ساسانیان (۲۲۴-۶۵۱) ساخته شده و بعدها در زمان سلجوقیان بازسازی شده است. بااین‌حال، این قلعه بر روی دو نوک یک کوه به مساحت ۶/۲ هکتار ساخته شده است. به لطف کوهستانی طبیعی و سرسبز محصور در قلعه، قلعه رودخان را در فهرست پنج مکان برتر کشف نشده ایران قرار می‌دهیم.

غار کتله خور

۵ مکان گردشگری کمتر دیده­ شده در ایران + عکس

غار کتله خور کمتر از یک قرن پیش کشف‌شده است و باستان‌شناسان بر این باورند که این غار به دوره ژوراسیک باز می‌گردد. این غار نزدیک زنجان است. بااین‌حال، این غار کمتر از غار معروف علیصدر بازدید می‌شود، بنابراین شایسته است در فهرست پنج مکان برتر کشف نشده ایران قرار گیرد. همچنین نام کتله خور به معنای کوه خورشید است.

قبرستان خالد نبی

۵ مکان گردشگری کمتر دیده­ شده در ایران + عکس

قبرستان خالد نبی قبرستانی در شمال شرقی ایران در نزدیکی مرز با ترکمنستان است. این گورستان در سال‌های ۱۹۷۹ و ۱۹۸۰ توسط باستان‌شناس دیوید استروناخ بازدید شد. بااین‌حال، او بیش از ۶۰۰ سنگ ایستاده را پیدا کرد که در چندین مکان گسترده شده‌اند. در رسانه‌های رایج، سنگ‌ها اغلب به‌عنوان نمونه‌هایی از معماری فالیک و یک جاذبه توریستی بزرگ توصیف می‌شوند. این گورستان در حال حاضر یک میراث ملی است که توسط دولت ایران محافظت می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۱
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید