اعضای شورای امنیت سازمان ملل آتش بس در یمن را فرصتی برای صلح و حفاظت از غیرنظامیان در یمن دانستند.

واکنش شورای امنیت به تمدید آتش بس در یمن

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، اعضای شورای امنیت سازمان ملل از تمدید دوماهه آتش بس در یمن استقبال و اعلام کردند: این آتش بس همچنان مهمترین فرصت در سال های اخیر برای صلح و حفاظت از غیرنظامیان در یمن است.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه ای از طرف ها خواستند تا از این لحظه برای گسترش فوری مذاکرات جهت  دستیابی به توافقی فراگیر و جامع در مورد پیشنهاد  آتش بس گسترده از سوی  فرستاده ویژه سازمان ملل استفاده کنند.

اعضای شورای امنیت افزودند: این پیشنهاد می تواند به آتش بس پایدار تبدیل شده و به مردم یمن از طریق افزایش حقوق و آزادی رفت و آمد نفع برساند.

اعضای شورای امنیت ابراز امیدواری کردند که اجرای کامل آتش بس و توافق آتش بس گسترده، فرصتی را برای دستیابی به یک راه حل سیاسی فراگیر و همه جانبه، بر اساس اصول مورد توافق و تحت نظارت سازمان ملل فراهم می کند.

آنها بر اهمیت مشارکت حداقل ۳۰ درصدی زنان تأکید کردند و نگرانی خود را از عدم پیشرفت در بازگشایی جاده های تعز، مطابق با پیشنهادهای اخیر سازمان ملل ابراز کردند.

 اعضای شورای امنیت همچنین  تاکید کردند که بازگشایی این جاده‌ها برای کاهش سختی ها در سومین شهر بزرگ یمن یک امر ضروری بشردوستانه است .

اعضای شورای امنیت بدون اشاره به طرف های دیگر و اقدامات آنها در نقض آتش بس از انصارالله خواستند تا در مذاکرات انعطاف پذیر باشند و مسیرهای اصلی را فوری باز کنند.

اعضای شورای امنیت از همه طرف ها خواستند که نیازهای مردم یمن را در اولویت قرار دهند و مصالحه کرده و به جای خشونت صلح را انتخاب کنند.

آنها تمامی حملاتی که آتش بس را تهدید می کند، محکوم کردند و از افزایش تلفات غیرنظامیان به دلیل انفجار مین ابراز نگرانی کردند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید