سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره رزمایش پکن در اطراف تایوان گفت: چین حق دارد.

واکنش روسیه به رزمایش چین در اطراف تایوان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دیمتری پسکوف سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه با حمایت از رزمایش پکن در اطراف تایوان که در واکنش به بی توجهی آمریکا به هشدارها درباره سفر نانسی پلوسی به تایوان برگزار می شود، گفت: چین حق دارد رزمایش در اطراف تایوان برگزار کند.

پسکوف برگزاری این رزمایش را حق حاکمیت پکن دانست و افزود، تنش در منطقه به صورت ساختگی و با دیدار نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان ایجاد شده است.

پسکوف به خبرنگاران گفت: شما از تنش ها در اطراف تایوان آگاه هستید، در واقع این تنش ها به طور ساختگی تحریک شده است. من و شما کاملاً درک می کنیم و می دانیم که چه کسی آن را تحریک کرده است. دیدار نانسی پلوسی باعث تحریک این تنش شده است. این یک دیدار کاملا غیر ضروری بود. درباره رزمایش، این حق حاکمیتی چین است.

پلوسی روز سه شنبه با وجود هشدارهای متعدد چین وارد تایوان شد. پکن هشدار داده بود این دیدار عواقب شدیدی خواهد داشت.

به رغم روابط نزدیک واشنگتن و تایپ، آمریکا استقلال تایوان را به رسمیت نمی شناسد.

از آنجایی که پکن این جزیره را بخشی از قلمرو چین می‌داند، سفر پلوسی به مرکز اصلی اختلاف بین آمریکا و چین تبدیل شد. چین چنین حرکت هایی را اقدام تحریک آمیز از سوی آمریکا قلمداد می کند.

به گزارش ایرنا، یک روز بعد از دیدار نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از جزیره تایوان که پکن آن را قلمرو خود می داند، چین پنجشنبه (امروز) رزمایش نظامی بی‌سابقه ای را در ۶ نقطه اطراف تایوان آغاز کرد.

وزارت دفاع چین پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که  پکن در واکنش به پلوسی به تایوان، مجموعه‌ای از «رزمایش‌های نظامی هدفمند» را آغاز خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید