نوعروس جوان گفت: همسرم با بیان این که من دیگر تو را دوست ندارم به شدت کتکم زد و مرا از خانه بیرون انداخت. این داستان تلخ یک عروس است.

 خواسته‌های زننده داماد از تازه عروس / عروس خانم با لباس عروسی به کلانتری رفت

به گزارش سلام نو به نقل از  رکنا، زن ۲۵ساله که مدعی بود توسط خانواده شوهرش مورد کتک قرار گرفته است در حالی که لباس عروس به تن داشت درباره قصه زندگی‌اش به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری طبرسی شمالی مشهد گفت: تک دختر یک خانواده ۵ نفره هستم که دو برادر کوچک‌تر از خودم دارم.

پدرم یک شرکت بزرگ خصوصی را اداره می‌کند و از نظر مالی وضعیت مناسبی داریم.

من برای تحصیل در یکی از رشته‌های زیرمجموعه پزشکی از قوچان به مشهد آمدم و تحصیلاتم را در یکی از دانشگاه‌های مشهد ادامه دادم ولی در ترم پایانی علوم آزمایشگاهی بودم که به پیشنهاد یکی از دوستانم در یکی از سایت‌های همسریابی ثبت نام کردم چرا که در آن سایت ادعا شده بود فقط افراد تحصیل کرده در گروه‌های پزشکی به خانواده‌ها معرفی می‌شوند.

بالاخره پس از پایان تحصیلات وقتی به قوچان بازگشتم، پرهام را به من معرفی کردند که زن عموی او در رشته پرستاری تحصیل می‌کرد.

وقتی برای آشنایی با یکدیگر قرار گذاشتیم پرهام مدعی شد در رشته مهندسی راه و ساختمان تحصیل کرده است ولی زن عمویش نام او را در گروه تحصیل کردگان علوم پزشکی نوشته بود. با این حال من اهمیتی به موضوع ندادم و به پیشنهاد اطرافیانم به یک جلسه مشاوره‌ای رفتیم.

مشاوران آن مرکز تشخیص دادند که من و پرهام زیاد برای ازدواج با یکدیگر مناسب نیستیم ولی او و خانواده‌اش دست بردار نبودند و ادعا می‌کردند این گونه مشاوره‌ها زیاد قابل اعتماد نیستند و نمی‌توانند در چند جلسه مشاوره موضوع به این مهمی را به درستی تشخیص دهند.

رفتارهای سادیسمی تازه داماد بعد از عقد

ماجرای حضور عروس با لباس عروسی در کلانتری چیست ؟ در نهایت با اصرار پرهام و خانواده‌اش به ازدواج با او رضایت دادم و با وجود مخالفت‌های پدرم پای سفره عقد نشستم. در همان روزهای آغاز دوران نامزدی پرهام اصرار داشت هر چه زودتر زندگی مشترک‌مان را آغاز کنیم.

 خواسته‌های زننده داماد از تازه عروس / عروس خانم با لباس عروسی به کلانتری رفت

او در همین مدت خواسته‌های نامعقول و زننده‌ای از من داشت و مدعی بود باید برای اثبات «دوست داشتن» آن‌ها را تحمل کنم. هنوز چندماه بیشتر از مراسم عقدکنان سپری نشده بود که رفتارهای غیرعادی و سادیسم گونه پرهام مرا دچار بیماری‌های خاصی کرد.

ولی بازهم چون فکر می‌کردم پرهام همسرم است و باید رضایت او را جلب کنم، همه این شکنجه‌های جسمی و روحی را تحمل می‌کردم تا این که به حدی سلامتی‌ام به خطر افتاد که این رفتارهای نامعقول به اختلافات شدید بین من و پرهام تبدیل شد.

با این حال با وساطت بزرگ ترها من جهیزیه‌ام را به مشهد آوردم و در طبقه پایین منزل مادر شوهرم ساکن شدیم. در حالی که فقط ۶ ماه از دوران نامزدی ما می‌گذشت، یک شب در میان بهت و ناباوری، پرهام با بیان این که من دیگر تو را دوست ندارم به شدت کتکم زد و مرا از خانه بیرون انداخت چرا که من دیگر به دلیل خواسته‌های نامعقول و زننده او حاضر نمی‌شدم بیشتر از این مورد شکنجه‌های جسمی قرار بگیرم.

از سوی دیگر چون هیچ آشنایی در مشهد نداشتم با پدرم تماس گرفتم و همان شب به شهرستان رفتم ولی روز بعد همسرم به اتهام سرقت گوشی تلفن از من شکایت کرد در حالی که خودش گوشی را به دیوار کوبیده و خرد کرده بود.

کتک کاری بین ۲ خانواده عروس و داماد

ماجرای حضور عروس با لباس عروسی در کلانتری به اینجا رسید که : در همین حال پدرم که از مشکلات شرم‌آور من خبر نداشت و من هم به شدت خجالت می‌کشیدم این گونه مشکلات را با خانواده‌ام در میان بگذارم، راهی مشهد شد تا با خانواده پرهام صحبت کند.

با آن که پدرم از ابتدا مخالف این ازدواج بود و تنها به دلیل اصرارهای ناعاقلانه من راضی به این ازدواج شد ولی باز هم مرا در پناه خودش گرفت و تلاش کرد بین ما وساطت کند با این حال پرهام و خانواده‌اش آن قدر به پدرم توهین کردند که او به ناچار یک سیلی به گوش پرهام زد و آن‌ها نیز پدرم را کتک زدند.

در این شرایط من تقاضای طلاق دادم و از دادگاه درخواست کردم همسرم از نظر سلامت روحی و روانی مورد معاینات پزشکی قرار بگیرد ولی او نیز به اتهام‌عدم تمکین از من شکایت کرده بود، به همین دلیل و برای آن که دیگر بهانه‌ای برای تمکین نداشته باشند من با پوشیدن لباس عروس به خانه آن‌ها رفتم اما به محض ورود خانواده پرهام روی سرم ریختند و مرا به شدت کتک زدند.

 با توجه به نظر پزشکی قانونی برخی از اعضای این زن جوان باید مورد اعمال جراحی قرار گیرد در حالی که خانواده پرهام به طلاق اصرار دارند، این پرونده با دستور سرگرد جواد یعقوبی (رئیس کلانتری طبرسی شمالی) در دایره مددکاری اجتماعی مورد بررسی‌های کارشناسی قرار گرفت.

نکته پنهان در حرف عروس: ضرورت اهمیت به مشاوره پیش از ازدواج

همانطور که در سخنان عروس هم مشخص است مشاوره پیش از ازدواج به این دو جوان گفت که آن دو مناسب هم نیستند، اما به این مسئله توجهی نشد.

دکتر شقایق درویشی، مشاوره خانواده و روانشناس با اشاره به اهمیت مشاوره قبل از ادواج به ایرنا می‌گوید: نهاد خانواده یکی از نهادهای مهم اجتماعی است که با ازدواج تشکیل می‌شود، آموزش و مشاوره در مراحل قبل، حین و پس از ازدواج می‌تواند بسیار مؤثر و مفید باشد؛ آموزش در مراحل مختلف ازدواج می‌تواند از آمار ازدواج های ناموفق و به تبع آن آسیب هایی همچون طلاق، کودک‌آزاری، خشونت های خانوادگی، اعتیاد و همسرآزاری را  کاهش دهد.

 خواسته‌های زننده داماد از تازه عروس / عروس خانم با لباس عروسی به کلانتری رفت

وی بیان کرد: هدف اصلی مشاوره پیش از ازدواج، کمک به افراد برای انتخاب زوج مناسب است؛ این مرحله مهمترین مرحله‌ مشاوره ازدواج است زیرا جنبه‌ پیشگیری دارد و در صورت هدایت صحیح، موجب تأمین بهداشت روانی خانواده می‌شود.

این روانشناس اظهار داشت: یکی از علل اختلاف و طلاق در میان خانواده‌ها که در دادگاه ها مشاهده می‌شود، این است که زوجین بدون شناخت از یکدیگر و مشاوره، وارد زندگی مشترک می‌شوند و این امر کاملاً اشتباه است؛ «هم کُف» بودن از توصیه‌های دین اسلام برای همسرگزینی است در نتیجه یکی از  راه ها برای ضمانت پایداری زندگی، چند جلسه مشاوره و آزمون های شخصیتی است.

عروس و دامادها توجه کنند؛ چرا مشاوره پیش از ازدواج مهم است؟

درویشی گفت: اهمیت مشاوره پیش از ازدواج زمانی مشخص می‌شود که به این نکته توجه داشته باشیم که انسان ها از یکدیگر شناخت کافی ندارند بنابراین به منظور دستیابی به این شناخت برای ازدواج به کمک مشاور نیاز داریم، محققان معتقدند که مشاوره قبل از ازدواج آن قدر اهمیت دارد که باید برای آن وقت زیادی گذاشته شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مشاوره گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بند ۱۰ «سیاستهای کلی خانواده» بر ساماندهی نظام مشاوره‌ای و آموزش قبل، حین و پس از تشکیل خانواده و تسهیل دسترسی به آن بر اساس مبانی اسلامی ـ ایرانی برای استحکام خانواده تأکید کردند.

 خواسته‌های زننده داماد از تازه عروس / عروس خانم با لباس عروسی به کلانتری رفت

این مشاور خانواده ادامه داد: مشاوره قبل ازدواج و تطبیق تناسب های لازم بین دو فرد برای تشکیل زندگی مشترک باید حتماً قبل از ازدواج به ویژه پیش از ازدواج و نه بعد از آن انجام شود.

یک روانشناس و مشاور خانواده خطاب به زوجینی که قرار است زندگی مشترک خود را آغاز کنند، گفت: برای درک بهتر مشاوره قبل از ازدواج، حتما سری به دادگاه های خانواده بزنید و در مورد طلاق زوجین  به تحقیق بپردازید تا متوجه ضرورت اهمیت مشاوره قبل از ازدواج بشوید.

اهداف مشاوره پیش از ازدواج چیست؟

درویشی درباره مهم‌ترین اهداف مشاوره قبل از ازدواج گفت: مشاوره قبل ازدواج، زوجین  را در زمینه ایجاد زندگی مشترک بهتر راهنمایی می کند و آنها را از گرفتن تصمیم های احساسی که نهایتاً بعد از مدتی متوجه تصمیم اشتباه خود خواهند شد، بازمی دارد و کمک می کند که به صورت منطقی درباره ازدواج تصمیم گرفته و به بیراهه نروند.

وی اظهار داشت: زن و مرد در مشاوره قبل از ازدواج در مرحله اول به لحاظ رفتاری، خانوادگی، سبک زندگی و تحصیلات باید مورد بررسی قرار می گیرند که اگر این مرحله مثبت بود در مراحل دیگر باید به لحاظ ذهنی و تفکراتی که دارند بررسی شوند تا نکات مشترک و غیر مشترک ذهنی‌شان مشخص شود بعد از این هم، نوع نگاه به زندگی، سرگرمی و تفریحاتی که می‌خواهند داشته باشند و لحظات مشترکشان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد؛ به نظر بنده همه اینها مرحله به مرحله است و باید به صورت اجمالی بررسی شوند.

یک توصیه به عروس و دامادها

درویشی تاکید کرد: مشاوره پیش از ازدواج همانطور که گفتیم به زوجین کمک خواهد کرد که بتوانند شناخت بهتری از یکدیگر پیدا کنند، متاسفانه امروزه می توانیم شاهد طلاق های بسیار باشیم که به دلیل عدم تفاهم زوجین با یکدیگر شکل می گیرد، دلیل عمده ازدواج هایی که به طلاق منتهی می شوند، این است که افراد تنها شور و اشتیاق عشق اولیه خود را در نظر می گیرند و مابقی موارد را پشت گوش خواهند انداخت که همین مسئله در آینده گریبانگیر آنها خواهد شد.

دکتر درویشی خطاب به زوجین گفت: با مشاوره قبل از ازدواج، شما و همسرتان می توانید شناخت بهتری از یکدیگر پیدا کنید، حتما برای شما هم پیش آمده  قبل از اینکه بخواهید ازدواج کنید، می بینید که شخصی قصد ازدواج دارد و به هیچ مسئله ای توجه نمی کند و تنها قصدش این است که با شخص مورد نظر زندگی مشترک خود را آغاز کند،  اتفاق جالب اینجاست که بعد از گذشت چند ماه همین افرادی که با علاقه و اشتیاق به سمت محضر ازدواج برای عقد رسمی می رفتند، اکنون به قدری از یکدیگر تنفر دارند که حتی مراحل طلاق را هم بدون یکدیگر طی خواهند کرد و این مسئله  وقتی نمود پیدا می کند که شما تنها ذوق و اشتیاق خود را مد نظر قرار دهید و از منطق در این راه استفاده نکنید.

کد خبرنگار: ۱۳
۳۹دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 20
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    7 8
    تکراری بود
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    43 7
    واقعا چه دختر چه پسر آگه به حرف ونصیحتهای پدر و مادر وبزرگتر گوش ندم باید منتظر همچین عواقبی هم باشن البته اگر دختر و پسر عاقل نباشن
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    33 8
    واقعا چه دختر چه پسر آگه به حرف ونصیحتهای پدر و مادر وبزرگتر گوش ندم باید منتظر همچین عواقبی هم باشن البته اگر دختر و پسر عاقل نباشن
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    29 11
    واقعا چه دختر چه پسر آگه به حرف ونصیحتهای پدر و مادر وبزرگتر گوش ندم باید منتظر همچین عواقبی هم باشن البته اگر دختر و پسر عاقل نباشن
  • صمد IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    3 4
    خدایا شکرت یکی مثل من که آرزوی داشتن زن خوبی رو دارم و ازش محرومم و یکی مثل این پسر که زنش رو اذیت میکنه واقعا دنیای مسخره ای هستش
  • غزل IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    5 0
    دیگه ترو خدا خبر تکراری یه سال پیش نذارید دیگه این نشانه سطح پایین بودن سایتتون
  • جیمز باند IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    3 2
    چه بابای خوش غیرتی داره آبروی قوچانی ها رو برد
  • Mw IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    2 1
    مقصردختره بوده مطمعنم
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    4 2
    شوهر یا همسری بخواهد از طریق انترنتی باشد بازهم خوبه شش ماه زندگی کردی برو خودت دار بزن
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    1 0
    از بی داستانی داستان تکراری میذارین😐
  • سارا IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    3 0
    چقد با سانسور و سربسته... اصل ماجرا چی بوده... چه خواسته ای داشته... چرا مورد جراحی قرار بگیره... ما که نفهمیدیم باید از قوه ی تخیل استفاده کنیم
  • مهدی GB ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    1 1
    اگه وقت کردی دو تا کامنت دیگه بزار خوب .تا عقده هاتخلی شه
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    1 2
    نبایدازطریق سایت همسریابی اقدام میکردی! بعیده زوجی اینگونه خوشبخت شده باشند.مخصوصا شما که تحصیلکرده هم بودی!
  • جعفری US ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    2 0
    أين إقا از اسمش مشخص است مال زندكى.نيست.برهام.برهام.
  • ناشناس IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    5 1
    سایت همسریابی یعنی چی؟؟؟این دیونه بازی‌ها چیه؟؟اونا ک فامیلن و یا تو یه شهرن همدیگه رو کاملن میشناسن چی از توش درمیاد...تا چ برسه اینا ک ایجور ب هم میرسن...شما ک باسواد و امروزی هستید این کارا بی عقلی لطفن نکنید...آخه ازدواج مگه شوخی ه...میخوای بری با یه آدم ندیده و نشناخته...تربیت خانوادگی و فرهنگ و آداب رفتار و گفتار و پوشش و هر چیز ک تو زندگی وجود داره تو هر خونواده ای یه جور معنا و شکل گرفته...همه ب ظاهر دارن یه جور زندگی میکنن ولی باطنی هیچ کدوم از فرهنگ خونواده ها و آداب رفتار و گفتار و پوشش و تربیت خونوادگی مثله هم نیستن....حتی خونه دو تا برادر و خواهر هم کمی با هم فرق دارن‌‌....اینا همش باعث مشکل و اختلاف‌ میشن دیگه...خونواده هایی هست ک حرف زدن عادیشون با دعوا و فحش ..در مقابلش خونواده هایی هست ک ارومن و مودب...خوب اینا ک مثله هم نیستن..تا بیایی پی ببری اینور میشه..
  • علی IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 0
    سایت همسریابی دیگه چی هست...
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    9 0
    متاسفانه به دلیل فیلتر شدن تلگرام نصب فیلترشکن رواج کامل پیدا کرد و دیدن فیلم های پورنوگرافی بوسیله جوانانی که هیچ آگاهی از روابط سالم جنسی زن و شوهر ندارند باعث شده آن رفتارهای کثیف که بوسیله صهیونیست ها و دشمنان ملت ایران در این گونه فیلم ها وجود دارد الگوی رابطه جنسی این جوانان شود و در صورت ازدواج چنین مشکلاتی را بوجود آورد مصلحان واقعی ملت باید هر چه زودتر برای این وضعیت چاره ای بیندیشند.
  • یه بنده ی خداییم IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    2 1
    حاج خانم شما که تحصیل کرده ای یه کم از عقلت استفاده میکردی به حرفای بابات گوش میکردی سایت همسر یابی دیگه چه سیقه ایه 😐
  • علی IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 0
    پرهام بگو چی خواستی 🤔زود بگو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید