۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
کد خبر: 55378605

پنج «تروریست خطرناک» تحت تعقیب در استان سلیمانیه واقع در اقلیم کردستان عراق دستگیر شدند.

بازداشت ۵ تروریست در سلیمانیه عراق

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،سرلشکر «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق - مصطفی الکاظمی - امروز پنجشنبه از دستگیری پنج «تروریست خطرناک» تحت تعقیب در استان سلیمانیه واقع در اقلیم کردستان این کشور خبر داد.

سرلشکر رسول در توئیتی که در صفحه شخصی خود  منتشر کرد، نوشت  که یگان‌های اداره اطلاعات و امنیت سلیمانیه وابسته به اداره کل اطلاعات و امنیت در یک عملیات برقی آسای مهم توانستند پنج تروریست را در استان سلیمانیه دستگیر کنند.

وی افزود که این تروریست ها تحت تعقیب بودند و دادگاه استان نینوا برای دستگیری آنان حکم بازداشت مطابق با ماده ۴ قانون مبارزه با تروریسم صادر کرده بود.

پیشتر در اوایل مرداد جاری نیز نیروهای امنیتی عراق با انجام چند رشته عملیات اطلاعاتی و شناسایی، پنج تروریست از اعضای داعش را در سه استان این کشور دستگیر کردند.

ستاد رسانه‌های امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان‌های آژانس امنیت ملی موفق شدند، پنج تروریست از بقایای گروه تکفیری داعش را در استان های بغداد، کرکوک و صلاح‌الدین دستگیر کنند. 

اواخر تیر ماه، بقایای گروه تروریستی داعش سه برادر نظامی شاغل در ارتش عراق و یک کودک همراه آنان را هنگام شنا در اطراف ناحیه «المنصوریه» حوالی «بعقوبه» مرکز استان دیاله به قتل رساندند.

سه شنبه دو هفته پیش هم در حمله افراد مسلح و «به نظر  تروریست‌های داعش به استان صلاح‌الدین ۶ پلیس فدرال عراق کشته و ۷ نظامی دیگر زخمی شدند.
این حمله در ساعت پایانی شب در منطقه خالی از سکنه در ۱۴۰ کیلومتری شمال بغداد (استان صلاح‌الدین) رخ داده و حدود یک ساعت تبادل آتش میان گروه ۱۰ تا ۱۵ نفری مهاجمان به یک مرکز پلیس فدرال و نیروهای عراقی در جریان بود.

نیروهای امنیتی عراق همچنان، برای اطمینان از عدم ظهور دوباره داعش و عناصر فراری آن، به جست و جو، پاکسازی، تعقیب و دستگیری بقایای تروریست ها در سراسر کشور ادامه می‌دهند.

عراق در دسامبر سال ۲۰۱۷، پس از حدود ۳.۵ سال درگیری و نبرد با داعش که حدود یک سوم کشور را اشغال کرده بود، آزادسازی تمام سرزمین‌های خود از چنگال این گروه تروریستی را اعلام کرد.

عناصر باقی مانده‌ای از داعش هنوز در مناطقی از بغداد پایتخت، صلاح الدین، دیاله، کرکوک، نینوا و الانبار فعالیت دارند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید