عمیق‌ترین نقطه در ۱۰۴ فوت دارای دید بسیار خوبی است که گاهی اوقات توسط جریان‌ها منحرف می‌شود.

بهترین نقاط جهان برای غواصی + عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: یکی از خیره‌کننده‌ترین، پرماجراترین و به یادماندنی‌ترین تجربیاتی که می‌توانید انجام دهید، غواصی است. شنا کردن در میان آب‌های آبی کریستالی در میان پادشاهی زیرآبی مسحورکننده با تمام گیاهان و جانوران رنگارنگ که در داخل دریا در حال چرخیدن هستند، یک تجربه جهنمی است. این ورزش به جرات و شجاعت جدی نیاز دارد، اما به آنها با قدردانی واقعا منحصربه‌فرد از اقیانوس پاداش می‌دهد.

۱. نقطه باراکودا، جزیره سیپادان

بهترین نقاط جهان برای غواصی + عکس

نقطه باراکودا در مالزی که به عنوان یکی از بهترین مکان‌های غواصی در جهان متمایز است، نقطه‌ای دیدنی و در حال حاضر شلوغ‌ترین مکان غواصی است. این مکان غواصی تا حد زیادی ناشناخته، انواع متنوعی از ماهی‌های صخره‌ای و شاخه‌های برهنه با هر شکل و رنگ، خرچنگ‌های خاردار که در شکاف‌های کوچک فرو رفته‌اند و گاه به گاه لاک‌پشت سبز یا پوزه عقابی در قفسه‌های بزرگ‌تر دریا را در خود جای داده است. باراکوداها در عمق حدود ۴۰ فوتی در آب بسیار کم عمق تر هستند. پس از رسیدن به آنجا، در پایین بایستید و تا زمانی که منابع هوا اجازه دهند، از منظره عالی لذت ببرید.

۲. دیوار گوشه آبی، پالائو

بهترین نقاط جهان برای غواصی + عکس

دیوار گوشه آبی یکی از مکان‌هایی است که باید در جهان در پالائو، اقیانوسیه، غواصی کرد. دید تقریبا در هر روز از سال استثنایی است و در جزر و مد خروجی به طور متوسط ۱۶ متر است. این نقطه غواصی در عمق ۲۶ فوتی است که تجربه حفره آبی را با مجموعه‌ای از گونه‌های کوسه، خانواده ماهی، مرجان‌ها و غارها ارائه می‌دهد. غواصی در گوشه آبی پر از آدرنالین است زیرا انتظار می‌رود غواصان جریان‌های متغیری را تجربه کنند که می‌تواند در هر نقطه تغییر جهت دهد. همه چیز در مورد به چالش کشیدن خود و استفاده حداکثری از آن در دیوار گوشه آبی است.

۳. یونگالا، استرالیا

بهترین نقاط جهان برای غواصی + عکس

چیزی که این غواصی را به یکی از بهترین غواصی‌های جهان تبدیل می‌کند این است که دست نخورده‌ترین کشتی غرق شده در جهان را تحمل می‌کند. ترسناک به نظر می‌رسد اما مطمئنا سرگرم کننده است. حیات دریایی، اجسام آبزی، صخره‌ها و گونه‌ها مطمئنا شما را تا حد زیادی به وجد خواهند آورد. شیرجه در اینجا شما را در عرض ۳۰ دقیقه به کشتی غرق می‌کند و به پارک دریایی Great Barrier Reef نزدیک می‌شوید. این یکی به ویژه برای علاقه مندان به تاریخ است که دوست دارند مکان‌های دست نخورده جهان را حفاری کنند. غواصی شما را مبهوت می‌کند زیرا نویدبخش باشکوه‌ترین منظره زیر آب است.

۴.دریای سرخ مصر

بهترین نقاط جهان برای غواصی + عکس

Thistlegorm Wreck مصر مانند شیرجه به تاریخ است! در Thistlegorm، می‌توان آثار و مصنوعات غرق شده کشتی غرق شده در جنگ جهانی دوم را در شمال دریای سرخ در تنگه گوبا مشاهده کرد. این مکان همچنین شامل تانک، کامیون ارتش، جیپ، موتور، تفنگ و قطعات یدکی مختلف هواپیما و خودرو است. عمیق‌ترین نقطه در ۱۰۴ فوت دارای دید بسیار خوبی است که گاهی اوقات توسط جریان‌ها منحرف می‌شود.

۵. صخره کوسه و یولاندا

بهترین نقاط جهان برای غواصی + عکس

صخره کوسه و یولاندا یک مکان غواصی عالی است که استخدام یک راهنما را ضروری می‌کند. در کوسه و یولاندا، شما با برخورد با صخره‌های صحرایی شروع می‌کنید. با شروع غواصی، می‌توانید بیش از ۵۰ متر دید را به خصوص در زمستان تجربه کنید. صخره کوسه شیرجه هرگز شما را ناامید نخواهد کرد. شما باید شاهد گروهی از ماهی تن، مارماهی موری، جک‌ماهی، لاک‌پشت، ماهی ناپلئونی، پرتوهای عقاب باشید که در تمام طول سال در دریا حضور دارند. در مواقعی دلفین‌های درون دسته‌ای از ماهی‌های فوزیل‌تر نیز منظره‌ای برای صید هستند. هیجان انگیز به نظر می‌رسد، درست است؟

۶. هاوایی

بهترین نقاط جهان برای غواصی + عکس

هاوایی یکی از بهترین‌های غواصی در جهان است که می‌توانید پس از غروب غواصی را تجربه کنید. هیجان غواصی را در دریای پر از زندگی در تاریکی با تعداد زیادی پلانکتون میکروسکوپی که تعداد پرتوهای مانتا در آب متفاوت است را تصور کنید. مناظر باشکوه در اقیانوس منظره‌ای قابل مشاهده است. زندگی دریایی شامل مارماهی‌های باغی، ماهی بوقلمون هاوایی و باراکودا هلر است. این تجربه غواصی وحشتناک و ماجراجویانه قطعا هیجان‌انگیز است.

۷. حفره آبی بزرگ، بلیز

حفره آبی بزرگ یک نقطه غواصی باشکوه را ایجاد می‌کند زیرا یک فروچاله دریایی غول پیکر در نزدیکی صخره فانوس دریایی در بلیز است. از نظر بصری خیره کننده به نظر می‌رسد و با حفاری در عمق ۴۰ فوتی، هیجان ده برابر افزایش می‌یابد. این موقعیت مکانی عالی برای غواصی شبانه نیز ایجاد می‌کند. اگر خوش شانس باشید، می‌توانید از ۱۰ تا ۱۵ صخره کوسه‌های کارائیب که یکی از جاذبه‌های اصلی زیر آب در چاله آبی است فرود بروید. این حفره بزرگ همچنین غارنوردی در آب را ارائه می‌دهد که برای انجام آن نیاز به سنگ ریزه‌ای جدی است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید