۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 55378561

دیدنی های شیراز در بهار یک رنگ و لعاب دیگری دارند. به همین دلیل سفر به شیراز و دیدار از جنبه‌های مختلف تفریحی و گردشگری آن در زمان‌های خاصی چون نوروز و اردیبهشت بهار خالی از لطف نخواهد بود.

دیدنی های شیراز در بهار

سلام نو - سرویس گردشگری: دیدنی های شیراز در بهار جور دیگری است. شیراز شهر تمدن کهن و مهد شعر پارسی ایران‌زمین، بهترین مکانی که است که مردم اقصی نقاط ایران می‌توانند آن را برای سفر برگزینند. آوازه زیبایی‌های شهر شیراز به همراه آثار باستانی و تاریخی آن در همه حال در یاد و خاطر مسافران باقی می‌ماند و همچون نامی که مملو از زیبایی است، زبان‌زد می‌شود.

سفر به شیراز در بهار به خصوص در اردیبهشت مزه دگیری دارد. به صورتی که سفر به این شهر در فصل زیبای بهار می‌تواند شکوه و جلال پرورش یافته در بطن شیراز را دو چندان کرده و به ویژگی‌های خاص و ملموس آن بیافزاید.

از آنجایی که بی‌شک همه شما از لذت سفر به شیراز در فصل زیبای بهار آگاه هستید، می‌خواهیم در ادامه این مطلب به معرفی مکان‌هایی که می‌توانند شما را در فصل بهار همراهی کنند بپردازیم.

مسجد نصیرالملک نگین صورتی دیدنی های شیراز در بهار

بازی با رنگ‌ها را دوست دارید؟ جلوه زیبای رنگین‌کمانی که از هم آغوشی شیشه‌های رنگی با نور آفتاب حاصل شده است را چطور؟ مسجد نصیرالملک می‌تواند چنین نمایش باشکوهی را به چشمان مسافران هدیه دهد.

در فصل بهار آفتاب تنها چیزی است که در شیراز به وفور یافت می‌شود، شما می‌توانید در تعطیلات نوروزی یا حتی در ماه‌ اردیبهشت به شیراز سفر کرده و نورهای رنگی مسجد نصیرالملک را مشاهده کنید.

مسجد نصیرالملک از جمله ده مسجد زیبای جهان به حساب می‌آید؛ ورودی اصلی مسجد از کاشی‌های هفت رنگ به همراه تزئینات گل سرخ و گل زنبق شیراز پوشیده شده است که نمایی خاص‌تر را در بدو ورود ایجاد می‌کنند.

مسجد تاریخی و باستانی نصیرالملک در محله گود عربان و در جنوب خیابان لطفعلی خان زند یعنی در نزدیکی امامزاده شاهچراغ واقع شده است.

دیدنی های شیراز در بهار

دشت ارژن؛ دل رباترین دیدنی های شیراز در بهار

دشت ارژن با نام‌هایی چون ارجن یا ارزن نیز شناخته می‌شود که تنها ۶۰ کیلومتر با مرکز استان فارس یا شیراز فاصله دارد. این دشت که در حاشیه جاده اصلی شیراز–بوشهر واقع شده است، به علت مهاجرت و کوچ پرنده‌های مهاجر به دریاچه آن، در نیمه دوم سال بسیار تماشایی‌تر از شش ماه اول سال می‌شود. دشت ارژن یک منطقه‌ حفاظت شده که مملو از گونه‌های متفاوت گیاهی و جانوری است. این منطقه در گذشته‌ای نه چندان دور زیستگاه شیر ایرانی نیز بوده است. اگر بخواهیم این منطقه را در یک جمله وصف کنیم، باید بگوییم که دشت ارژن تمام زیبایی‌ها را در آن واحد دارد. این دشت در فصل دل‌انگیز بهار از شقایق‌های وحشی پر می‌شود و در تابستان با نسیم خنکی که در آن در جریان است، پوست مسافران را لمس می‌کند.

​​

تخت جمشید؛ همیشه دیدنی

تخت جمشید به عنوان یکی از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین آثار تاریخی و باستانی شیراز در نزدیکی شهر مرودشت و در فاصله حدود ۶۰ کیلومتری شمال شرق این شهر واقع شده است. این بنای تاریخی نه تنها از دیدنی های شیراز در بهار، بلکه در تمام فصل‌ها دینی و شکوهمند است.

یونانیان به تخت جمشید عنوان پرسپولیس را داده‌اند و در ایران قدیم نیز به آن پارسه و همچنین چهل منار گفته می‌شده است. تخت جمشید یا پارسه از جمله شهرهای باستانی و تاریخی ایران است که در سال‌های طولانی پایتخت هخامنشیان بوده است.

متاسفانه اسکندر مقدونی در جایگاه یک سردار یونانی به کشور ایران حمله کرد و تخت جمشید را به آتش کشید. اما قابل توجه است که ویرانه‌های این بنا همچنان باقی مانده و پابرجاست. تخت جمشید در حال حاضر یکی از آثار جهانی ایران است که در یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

دیدنی های شیراز در بهار

بازار وکیل شیراز؛ یادگار کریمخان

قطعا گشت‌وگذار و مسافرت بدون خرید هیچ لذتی نخواهد داشت. همیشه مسافرت‌ها به امید خرید سوغاتی یک شهر و وسایل جدید لذت‌بخش می‌شوند. بازار وکیل به عنوان یک مجموعه تاریخی می‌تواند این خواسته را در عین بهره‌مندی از زیبای‌های تاریخی و تمدن برآورده سازد. 

بازار وکیل شیراز یکی از مشهورترین بازارهای سنتی و تاریخی ایران به شمار می‌آید. این بازار به دستور کریم‌خان زند ملقب به وکیل‌الرعایا در دوران زندیه در سال‌های ۱۱۷۲ الی ۱۱۹۳ هجری قمری بنا نهاده شد. این بنا از دیدنی های شیراز در بهار است.

بازار وکیل در مرکز شهر شیراز یا به عبارتی در شرق میدان شهدا قرار گرفته است که مسجد و حمام وکیل نیز در کنار این بازار قرار گرفته‌اند. معماری و سبک ساختاری این بنا الهام گرفته شده از بازار قیصریه لار و بازارچه بلند اصفهان است، البته عرض بازار وکیل بیش از بازارهای ذکر شده است. ناگفته نماند که ۷۴ دهانه طاق ضربی بازار وکیل با ارتفاع بیش از ۱۱ متر، بلندتر از طاق سایر بازارها است.

دیدنی های شیراز در بهار

آبشار کوهمره سرخی؛ متفاوت‌ترین دیدنی های شیراز در بهار

آبشار کوهمره در منطقه‌ای جنگلی در روستای رمقان قرار دارد که در فاصله ۵۰ کیلومتری شهر شیراز در محور شیراز-کازرون واقع شده است. این آبشار در قسمت بالایی شالیزارهای برنج و در سمت چپ روستا در حاشیه جاده قرار گرفته است. البته به طور کلی روستای رمقان دارای آبشارهای بسیار و یک جنگل بلوط است.

کوهمره سرخی به عنوان مکانی باستانی در شهرستان شیراز تعریف می‌شود که نام آن در دوران صفویه در مطالب تاریخی نیز ثبت شده است. این آبشار مکان بسیار مناسبی برای بازدید در فصل بهار است.

دیدنی های شیراز در بهار

در نهایت لازم به ذکر است که شیراز می‌تواند با مکان‌هایی چون باغ ارم، آرامگاه شاهچراغ، سعدیه، حافظیه، دریاچه هفت برم و.. پذیرای حضور گرم شما مسافران عزیز باشد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید