رسانه‌های رژیم اشغالگر قدس ادعا کردند مقام‌های عربستانی با پرواز هواپیماهای مسافربری این رژیم بر فراز حریم هوایی عربستان سعودی موافقت کردند. این توافق گامی بلند در جهت عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی است.

عربستان با پرواز هواپیماهای رژیم اشغالگر قدس بر فراز این کشور موافقت کرد

شبکه خبری المیادین به نقل از رسانه های صهیونیست از موافقت عربستان سعودی با گشودن حریم هوایی خود به روی پروازهای یک شرکت هواپیمایی صهیونیست خبر داد.

به گزارش سلام نو به نقل از المیادین، رسانه‌های صهیونیستی از گشودن حریم هوایی عربستان سعودی به روی یک شرکت هواپیمایی این رژیم خبر دادند.

بر اساس این گزارش، رسانه‌های صهیونیست اعلام کردند که شرکت هواپیمایی العال توانست موافقت عربستان سعودی برای انجام پروازهای خود از حریم هوایی عربستان را کسب کند.

این رسانه‌ها افزودند که موافقت مذکور از روز چهارشنبه اجرایی شده است.

این در حالی است که شرکت هواپیمایی سیشل هم پیش از این از کسب موافقت رسمی مقامات هواپیمایی عربستان سعودی برای پرواز بر فراز حریم هوایی این کشور طی راه اندازی خط پروازی بین تل آویو و ماهه در این جمهوری خبر داده بود.

عربستان حریم هوایی خود را برای انجام پروازهای رژیم صهیونیستی گشود

پایگاه پاسپورت نیوز گزارش داد که نخستین پرواز در این زمینه روز چهارشنبه از فرودگاه بن گوریون انجام شده و با عبور از آسمان اردن و عربستان به سمت جمهوری سیشل پرواز کرده است.

این در حالی است که سازمان هواپیمایی کشوری عربستان اخیراً با انتشار بیانیه‌ای مجوز عبور کلیه خطوط هوایی غیرنظامی از جمله خطوط هوایی رژیم صهیونیستی از حریم هوایی این کشور را صادر کرده بود.

در این بیانیه آمده است: شرکت هواپیمایی سعودی تصمیم دارد در چارچوب پایبندی به تعهدات خود بر اساس پیمان ۱۹۴۴ شیکاگو مبنی بر تبعیض قائل نشدن بین پروازهای هوایی غیرنظامی در عرصه ناوبری بین المللی، حریم هوایی خود را به روی همه پروازهایی که الزامات عبور از آسمان عربستان را رعایت کنند، باز کند.

شرکت هواپیمایی عربستان این اقدام را که ساعاتی پیش از سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به این کشور انجام شد، در راستای «تکمیل کردن تلاش‌ها برای تحکیم جایگاه این کشور به عنوان قطب جهانی متصل‌کننده سه قاره و تقویت ارتباطات هوایی بین المللی» عنوان کرد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید