آمریکا و کشورهای اروپایی نسبت به آماده شدن کره شمالی جهت انجام یک آزمایش اتمی جدید هشدار می‌دهند اما چین روند رسیدگی به این هشدارها را کند می‌کند.

کسی حق انتقاد از تسلیحات هسته‌ای ما را ندارد

نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای گفت کسی حق انتقاد از این کشور به دلیل برخورداری از تسلیحات اتمی و دفاع از خودش را ندارد.

به گزارش سلام نو به نقل از روسیا الیوم، پیونگ یانگ اعلام کرد که هیچ کشوری حق ندارد این کشور را به دلیل در اختیار داشتن سلاح هسته‌ای و دفاع از خودش سرزنش نماید چرا که این کشور عضو معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای نیست.

نمایندگی دائم کره شمالی در سازمان ملل متحد طی بیانیه ای اعلام کرد: پیونگ یانگ مدت هاست از معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای به عنوان بخشی از اقدام قانونی مندرج در مفاد این معاهده خارج شده است.

وی افزود: کره شمالی عضو ان پی تی نیست و بر همین اساس، کسی حق ندارد کره شمالی را به دلیل در اختیار داشتن تسلیحات هسته‌ای و برخورداری از حق دفاع از خود مورد ملامت قرار دهد.

این در حالی است که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هم اخیرا همسایه جنوبی خود را به انهدام ارتش آن در صورت ماجراجویی خطرناک علیه پیونگ یانگ تهدید کرد.

بر اساس این گزارش، رهبر کره شمالی در مراسمی به مناسبت شصت و نهمین سالروز آتش بس که منجر به توقف جنگ کره شد، گفت: به دولت کره جنوبی هشدار می دهیم که در صورت هرگونه ماجراجویی خطرناک، ارتش آن را نابود خواهیم ساخت.

سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی

وی افزود: اگر رژیم کره جنوبی و اشخاص باندهای نظامی آن به فکر اقدام نظامی علیه ما باشند و فکر کنند که می توانند بخشی از توان نظامی ما را به شکل پیشدستانه و بر اساس امکانات یا روش های نظامی معین محدود یا تخریب نمایند، در اشتباه هستند.

رهبر کره شمالی در عین حال افزود که پیونگ یانگ کاملاً برای هرگونه درگیری نظامی با ایالات متحده آمریکا آمادگی دارد.

مقامات کره جنوبی و آمریکا در هفته‌های اخیر مدام تکرار می‌کنند که کره شمالی در حال آماده‌سازی برای انجام یک آزمایش هسته‌ای دیگر است، اما نماینده چین در سازمان ملل می‌گوید پکن هیچ گونه اطلاعات موثق و قابل‌استنادی درباره چنین آزمایشی در دست ندارد.

کره شمالی آزمایش موشک‌های بالستیک و دیگر پرتابه‌ها را در سال ۲۰۲۲ افزایش داده است. از آغاز امسال پیونگ‌یانگ ۱۸ موشک را آزمایش کرده و گفته می‌شود برخی از آنها موشک فراصوت (هایپرسونیک) بوده‌اند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید