۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
کد خبر: 55378501

دبیرکل سازمان ملل در پی سفر پروسی به تایوان اعمال کرد که این سازمان بر پایبندی به سیاست یک چین یکپارچه و واحد تاکید دارد.

سازمان ملل مدافع چین یکپارچه است

دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، بر پیروی این سازمان از سیاست چین واحد تاکید کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد به سفر تحریک آمیز نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، گوترش در نشستی خبری در سازمان ملل گفت که این سازمان از سیاست چین واحد پیروی می کند.

دبیرکل سازمان ملل افزود: موضع ما در این خصوص کاملاً روشن است. ما از قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل و سیاست چین واحد تبعیت می کنیم.

لازم به ذکر است که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا علی‌رغم اعتراض‌ها و هشدارهای مقامات چین شامگاه سه‌شنبه وارد جزیره تایوان شد که به گفته مقامات چین، سفر او ناقض سیاست «چین واحد» است.

چین سفیر آمریکا در پکن را به دلیل سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان احضار کرد. وزارت امور خارجه چین به «نیکلاس برنز»، سفیر ایالات متحده بدلیل سفر اعلام نشده پلوسی به تایوان که پکن آن را استان جدا شده خود می نامد، اعتراض کرد.

پیاده شدن پلوسی در فرودگاه سونگشان

پلوسی هنگام فرود در فرودگاه سونگشان تایپه مورد استقبال «جوزف وو» وزیر امور خارجه تایوان قرار گرفت.

این دیدار در حالی رخ داد که پکن پیام‌های هشدار آمیز خود را افزایش داده و از قانونگذار ارشد آمریکایی خواسته بود تا سفر خود به تایوان را که در دستور کار رسمی تور آسیایی پلوسی در چهار کشور نبود، لغو کند.

پلوسی، اولین رئیس مجلس نمایندگان آمریکاست که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر می‌کند.

بلافاصله پس از فرود پلوسی در تایوان، ارتش چین اعلام کرد که رزمایش نظامی را در اطراف تایوان ۲۴ میلیون نفری برگزار خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید