در صورت عدم آشنایی با قوانین خرید افراد کلاهبردار و شیاد از بی تجربگی شما سوء استفاده کرده و شما را متحمل اشتباه جبران ناپذیری کند و باعث از بین رفتن سرمایه شما گردد.

نکات مهمی که باید قبل از خرید زمین به آنها توجه کنید

معمولا در بین گزینه های زیادی که شما برای سرمایه گزای در اختیار دارید خرید زمین میتواند یک مورد بسیار مطمئن و سودآور برای شما باشد، که میتواند در بلند مدت شاهد یک سود بسیار خوب بود و از سرمایه گذاری خود در صورت رعایت کردن یک سری نکات سود بسیار خوبی بدست بیاورید. خرید زمین در مقایسه با خرید خانه های نوساز و کلنکی که هزینه های زیادی برای شما در پی خواهد داشت و همچنین با افزایش سن ساختمان دچار افت قیمت خواهند شد و همچنین خانه های کلنگی که هزینه های تخریب دارند، خرید زمین گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

برای خرید زمین باید یک سری قوانین حقوقی و فنی را رعایت کنید تا خرید موفقی داشته باشید. ما در این مقاله به مهمترین سر فصل های خرید یک زمین خواهیم پرداخت.

دقت در عدم قرار گیری زمین در طرح های عمرانی

یکی از نکاتی که قبل از خرید زمین باید به آن توجه کرد باید دقت کنیم که زمین مورد نظر در در طرح های عمرانی قرار نگرفته باشد تا در صورت ساخت و ساز با مشکل روبه رو نگردیم و معمولا برای زمین های اطراف شهر و در مناطق در حال ساخت این موضوع را باید بیشتر مورد بررسی قرار دهیم و تحقیقات لازم را به عمل بیاورید.

هدف از خرید زمین

یکی از موارد مهم قبل از خرید زمین باید هدف از خرید زمین را مشخص کنیم و با توجه به نیازی که دارم زمین متاسب با نیاز خود را تهیه کنیم به عنوان مثال اگر هدف شما از خرید زمین کشاورزی و باغبانی باشد باید خاک آن زمین مورد بررسی قرار دهید همچنین با توجه به اینکه برای ابیاری از چاه استفاده میکنید حتما ازمایشات لازم جهت آب زمین انجام دهید. در هدف از خرید زمین ابعاد زمین بسیار مهم خواهد بود و باید در نظر بگیریم که برای چه کاری قصد خرید زمین داریم و یا اگر شما زمین را برای ساخت یک واحد مسکونی در نظر دارید مساحت زمین و طول و عرض زمین بسیار مهم میباشد برای داشتن یک واحد مسکونی با موقعیت خوب و عالی، برای خرید زمین حتما موقعیت زمین، آینده زمین، موانع قانونی، شناسایی مالک واقعی و ... را حتما از اهالی محل و افراد متخصص و تحقیقات از شورای محل میتواند به شما کمک کند.  

نکات حقوقی :

  • پیدا کردن مشاور املاک مطمئن و کاربلد
  • حتما مراحل ثبت نهایی را دفتر ثبت اسناد به امضاء برسانید و فقط به قولنامه بسنده نکنید که نمیتواند تضمین باشد.
  • قبل از هر گونه پرداختی حتما سند زمین را مورد بررسی قرار دهید.
  • قبل از خرید زمین دریافت کد رهگیری را در نظر بگیرید و در دریافت کدرهگیری اصرار کنید که ضامن معامله شما میتواند باشد.
  • استعلام بگیرید که زمین مورد نظر در رهن و اجاره جایی نباشد.
  • در صورتی که طرف مقابلتان یک فرد حقوقی از طرف نهاد یا شرکتی باشد حتما مدارک حقوقی آن شخص را برای جلوگیری از کلاهبرداری بررسی کنید.
  • در صورتی که زمین قابل خرید نسقی باشد با توجه به اینکه در این زمین ها کلاهبرداری زیادی میشود حتما بررسی و استعلامات مورد نظر را انجام دهید تا بعدا کسی ادعای وراثت نسبت به زمین خریداری شده شما نداشته باشد .

نکات مهمی که باید قبل از خرید زمین به آنها توجه کنید

بررسی و شناخت کافی از همسایگان :

شاید از نظر شما زیاد مهم نباشد ولی در بیشتر مواقع موجب جابه جایی و نقل مکان خواهد شد، پس حتما برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت و داشتن ارامش و امنیت حتما قبل از خرید سعی کنید از شورای محل تحقیقاتی را در رابطه با محل خرید زمین خود داشته باشید همچنین میتوانید تحقیقاتی از همسایگان اطراف زمین انجام دهید تا خیالتان راحت شود.

نکته : سعی کنید امتیازات و امکانات زمین را در نظر بگیرید امتیازاتی مانند قرار گیری زمین شما در طرح گاز رسانی و آب و برق که در صورت عمدم توجه میتواند مشکل ساز باشد و هزینه های زیادی داشته باشد.

نکته: شرایط جغرافیای زمین خود را در نظر بگیرید. جهت جلوگیری از مشکلات نادر به عنوان مثال در برخی مناطق بارندگی زیاد باعث آبگرفتگی زیاد میگردد که برای خیلی ها این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. همچنین رو به آفتاب بودن زمینی که قصد ساخت ساز داریم برای خریداران از اهمیت زیادی برخوردار می باشد که باید دقت کنید.

دسترسی زمین به امکانات و مراکز رفاهی:

از دیگر نکات مهم دسترسی راحت به خیابان های اصلی و مراکز خرید و درمانی خواهد بود تا در مواقع ضروری با مشکل روبه رو نشویم.

بافت و پوشش گیاهی زمین

برای ساخت یک خانه مسکونی یا  ساخت ویلا یا خرید زمین برای باغبانی یا کشاورزی یا ... بافت و پوشش گیاهی هر کدام متفاوت خواهد بود که باید مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد .

نکات مهمی که باید قبل از خرید زمین به آنها توجه کنید

نکات مهم برای جلوگیری از فریب و کلاهبرداری در انجام معاملات

در صورت عدم آشنایی با قوانین خرید افراد کلاهبردار و شیاد از بی تجربگی شما سوء استفاده کرده و شما را متحمل اشتباه جبران ناپذیری کند و باعث از بین رفتن سرمایه شما گردد. این افراد سود جو و کلاهبردار معمولا از شگردهای خاص خود در نوشتن قرارداد استفاده میکنند که باعث ابطال قرارداد شده و شما سعی داشته باشید در هنگام انجام معاملات در صورت نداشتن اطلاعات و تجربه کافی در قرارداد حتما از یک فرد حقوقی مشورت گرفته یا شما را در مراحل قانونی همراهی کند تا فریب این کلاهبرداران و افراد سود جو را نخورید.

از نظر قانونی اسنادی که در ادارات ثبت و دفاتر اسناد رسمی و توسط مامورین دولتی  به ثبت و تنظیم شده اند و به امضاء رسیده باشند اسناد رسمی به حساب می آیند و مابقی را قانون اسناد عادی تلقی خواهد کرد که در این شرایط اثبات اسناد عادی هم مراحل و شرایط خاصی را خواهد داشت.

صحبت پایانی :

تمامی نکات گفته شده در بالا در صورتی که به دقت رعایت شود از مهمترین نکاتی که باید رعایت کنید میتوان به دارای سند بودن زمینی که قصد خرید آن را دارید همچنین دسترسی خوب و امنیت و خریداری زمین مورد نظر متناسب با کاری که قرار است شما انجام دهید، همین این موارد میتواند منجر به خرید یک زمین مطمئن با آینده خوب و سرمایه گذاری با سودآوری بالا داشته باشید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید