نماینده ریاض در سازمان ملل مدعی شد که کشورش از تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی حمایت می‌کند.

ادعای نماینده دائم عربستان در سازمان ملل علیه ایران
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «عبدالعزیز الواصل» نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل متحد، عصر امروز (چهارشنبه)، در جریان سخنرانی خود در سازمان ملل به اتهام‌پراکنی علیه ایران پرداخت.

بنا بر گزارش شبکه «الاخباریه»، نماینده ریاض در سازمان ملل گفت: «عربستان سعودی از تمام تلاش‌های بین‌المللی که هدف آن‌ها جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است، حمایت می‌کند».

شبکه «العربیه» با پوشش بخش دیگری از این سخنرانی به نقل از عبدالعزیز واصل نوشت: «ما از توسعه پیمان عدم اشاعه سلاح‌های اتمی حمایت می‌کنیم. شفافیت در استفاده درست از انرژی هسته‌ای ضروری است».

نماینده عربستان سعودی در ادامه اضافه کرد: «عدم شفافیت ایران [در همکاری] با آژانس بین‌المللی منشور سازمان ملل را نقض می‌کند. عاری‌کردن خاورمیانه از سلاح هسته‌ای مسئولیتی جمعی است».

الواصل گفت: «اقدامات ایران خطر اشاعه [تسلیحات] هسته‌ای را افزایش می‌دهد. نپیوستن اسرائیل به پیمان [عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای] نیز خطر اشاعه هسته‌ای را بیشتر می‌کند. بایست با اشاعه سلاح هسته‌ای در خاورمیانه مقابله کرد. خطر اشاعه سلاح هسته‌ای خاورمیانه و جهان را تهدید می‌کند».

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بابائی IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    در پاسخ به نماینده دائم عربستان سعودی جنایتکار در سازمان ملل متحد عربستان سعودی جنایتکار از سال 1394 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار با انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه و بمب خوشه ای ساخت آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل در جنگ یمن جنایت می کند، آدم می کند و هم به همراه القاعده و داعش دست به اقدامات تروریستی می زند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید