۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸
کد خبر: 55378461

بلندگوهای صوتی یک سیستم استریوی خانگی یا کل سیستم سرگرمی خانگی صدای تولید شده از یکی دیگر از اجزای سیستم را تقویت می کنند.

تعمیر بلندگو خانگی

ما می خواهیم در این مقاله که توسط تیم تعمیرات ضبط و بلندگو خانگی و خودرو کریم سیستم تهیه شده به بررسی کلی از تست، چک تا تعمیر باند های خانگی بپردازیم.

امیدواریم که بتوانیم به شما با این مقاله کمک کنیم، اگر بلندگو جدید نیاز داشتید و یا دنبال تعمیرات بودید با ما تماس بگیرید. ۰۹۱۲۱۲۰۳۷۶۷

بلندگوها را به درستی مرتب کرده اید. تمام کابل ها به دقت وصل شده اند. هر قطعه از تجهیزات روشن شده است. سپس، روی پخش را فشار می دهید، اما هیچ اتفاقی نمی افتد و چیزی شنیده نمی شود. چقدر ناامید کننده!

اما هنوز ریموت خود را به دیوار پرتاب نکنید. در عوض، این نکات عیب‌یابی را امتحان کنید تا سیستم صوتی خود را راه‌اندازی کرده تا کار کند.

دلایل بی صدایی

استریوهای بی صدا معمولاً به دلیل قطع برق، انتخاب نامناسب منبع صوتی، قطع یا معیوب بودن سیم، خرابی بلندگوها، یا نقص عملکرد ایجاد می شوند.

با این حال، مشابه تشخیص کانال بلندگوی معیوب، عیب‌یابی سیستم استریویی که صدا تولید نمی‌کند با جداسازی مشکل آغاز می‌شود - مشکلی که معمولاً تا زمانی که راه‌حل مربوطه امتحان نشود، آشکار نمی‌شود. به همین دلیل مهم است که این مراحل عیب یابی را با ترتیب مناسب طی کنید.

مراحل زیر به شما کمک می کند تا از رایج ترین مشکلات راهنمایی کنید. به یاد داشته باشید که همیشه قبل از اتصال یا جدا کردن کابل ها و سیم ها، برق سیستم و قطعات را قطع کنید. سپس پس از هر مرحله برق را دوباره روشن کنید تا عملکرد صحیح را بررسی کنید. مطمئن شوید که صدا را روی زیاد بگذارید، مبادا پس از روشن شدن صدا، صدایی نشنوید.

نحوه چک کردن باندی که صدا تولید نمی کند

این باید حدود ۳۰ دقیقه طول بکشد و می تواند توسط هر کسی که دانش اولیه گیرنده را داشته باشد انجام دهد.

  1. برق را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که همه دوشاخه ها در پریزهای مربوطه خود محکم قرار گرفته باشند زیرا گاهی اوقات یک دوشاخه می تواند تا نیمه بیرون بیاید و برق نگیرد. دوبار بررسی کنید که سوئیچ های دیواری که در هر پریز کار می کنند روشن باشند.تأیید کنید که همه واحدهای سیستم، از جمله هر نوار برق یا محافظ برق، قادر به روشن شدن هستند. اگر چیزی روشن نمی شود، آن را با پریز دیگری که می دانید به درستی کار می کند تست کنید.
  2. بلندگو و منبع را بررسی کنید. بسیاری از گیرنده ها دارای سوئیچ Speaker B برای اضافه کردن بلندگوهای بیشتر هستند. مطمئن شوید که موارد مناسب فعال هستند و بررسی کنید که منبع صحیح انتخاب شده باشد.
  3. سیم های بلندگو را چک کنید. هر یک از سیم‌هایی که از گیرنده/تقویت‌کننده به بلندگوها منتهی می‌شوند را بازرسی و آزمایش کنید و به اتصالات آسیب‌دیده یا شل دقت کنید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که کانکتورهای سیم بلندگو به درستی نصب شده و به اندازه کافی در محل قرار داده شده اند تا تماس ثابت با پایانه های بلندگو برقرار شود.
  4. بلندگوها را بررسی کنید در صورت امکان، بلندگوها را به منبع صوتی دیگری وصل کنید تا مطمئن شوید که هنوز به درستی کار می کنند. اگر بلندگوها همچنان پخش نمی شوند، ممکن است آسیب دیده یا معیوب باشند. اگر پخش کردند، دوباره آنها را به سیستم متصل کنید و ادامه دهید.
  5. اجزای منبع پخش را بررسی کنید. ابتدا، هر قطعه (دستگاه) منبعی را که استفاده می‌کنید - مانند پخش‌کننده CD، پخش‌کننده DVD/Blu-ray، یا صفحه گردان- با تلویزیون یا مجموعه‌ای از بلندگوهای فعال دیگر آزمایش کنید. اگر دستگاه هنوز به درستی بازی نمی کند، به احتمال زیاد مشکل شما از دستگاه است. اگر همه اجزای منبع خوب هستند، آنها را دوباره به گیرنده اصلی متصل کنید و آنها را تنظیم کنید تا مقداری ورودی پخش کنند. هر منبع ورودی گیرنده استریو را یکی یکی جابجا کنید. اگر گیرنده با برخی از منابع ورودی کار می کند اما با برخی دیگر کار نمی کند، کابل هایی که قطعه را به گیرنده متصل می کنند ممکن است مشکل داشته باشند. کابل های مشکوک را تعویض کنید و قطعه اصلی را دوباره امتحان کنید.

اما یک بلندگو چگونه کار می کند؟

تعمیر بلندگو خانگی

بلندگوهای صوتی یک سیستم استریوی خانگی یا کل سیستم سرگرمی خانگی صدای تولید شده از یکی دیگر از اجزای سیستم را تقویت می کنند. بلندگوی معمولی مجموعه ای از قطعات مکمل است. محفظه معمولی (مورد بلندگو) دارای یک ووفر مخروطی با قطر ۶ تا ۱۵ اینچ برای فرکانس های پایین، یک درایور گنبدی یا مخروطی میان رده با قطر ۳ تا ۶ اینچ (که بلندگو به آن گفته می شود) و یدونه توییتر تقریبا کوچک می باشد.

برای فرکانس های بالا سیگنال های صوتی در امتداد کابل های بلندگو به یک بلوک ترمینال در پشت محفظه حرکت می کنند. یک شبکه متقاطع فرکانس های ورودی را به محدوده های مناسب تقسیم می کند و هر کدام را به درایور صحیح ارسال می کند. سپس درایورها این ورودی را به حرکت مکانیکی مخروط تبدیل می کنند که به نوبه خود هوا را به گونه ای حرکت می دهد که توسط گوش شما به عنوان صدا تشخیص داده می شود.

چه چیزی ممکن است باعث خرابی باند شود؟

بلندگوها به احتمال زیاد از استفاده نادرست رنج می برند. محفظه ممکن است آسیب ببیند یا از چسب خارج شود. باند ها امکان دارد فیوز الکتریکی و حرارتی را منفجر کنند. سیم کشی ممکن است معیوب باشد. سیم پیچ صدا ممکن است معیوب باشد، ممکن است بلندگو منفجر شود، شبکه متقاطع ممکن است معیوب باشد یا اتصال لحیم کاری معیوب باشد. کابل ها و اتصالات امکان دارد آسیب دیده باشند. مخروط ممکن است آسیب ببیند. ممکن است بلندگوها در فاز نباشند. کنترل های سطح را می توان شکست. همگی قابل تعمیر هستند. گروه تعمیرات باند خودرو و خانگی کریم سیستم به شما کمک خواهد کرد.

چگونه می توانم مشکل بلندگو را تخصصی تر شناسایی کنم؟

اگر بلندگو ها مشکلی غیر از تست هایی که پیش تر گفتیم داشت، چگونه ایراد فنی تر را شناسایی و آن را تعمیر کنیم؟ با ما همراه باشید تا جز به جز به آن برسیم.

  • اگر بلندگو هیچ صدایی تولید نمی کند، سایر قطعات را برای اتصال و تنظیم مناسب بررسی کنید. محفظه را جدا کنید تا فیوز الکتریکی یا حرارتی را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض یا تنظیم مجدد کنید.
  • اگر صدایی از همه درایورهای یک بلندگو نمی آید، فیوز را بررسی کنید، بلندگو و سیم کشی شبکه متقاطع را تست کنید و در صورت لزوم تعویض کنید. با اسپیکر و کابل دیگری هم تست کنید. اگر باز هم صدایی مشکل می تواند از گیرنده باشد.
  • اگر صدایی نمی آید، درایور را تست کنید. همچنین مخروط را به آرامی با انگشت فشار دهید. اگر سیم پیچ صدا آزادانه به داخل و خارج نمی رود، درایور را تعویض کنید.
  • اگر صدا مخدوش یا مات است، از دست خود برای خم کردن کابل با ورودی کم صدا استفاده کنید. اگر صدا متفاوت است، کابل را تعویض کرده و اتصالات را تمیز کنید. قطبیت بلندگوها را نیز بررسی کنید. مخروط را با دقت با انگشتان خود به داخل و خارج فشار دهید تا عملکرد صاف مشخص شود و اگر عمل صاف نبود آن را جایگزین کنید.
  • اگر بلندگو نویز دارد، سیم پیچ صدا را بررسی کنید. از چسب لاستیکی یا کیت تعمیر برای ترمیم هر سوراخ کوچک در مخروط استفاده کنید. اگر راننده به شدت آسیب دیده است، آن را مجدداً توسط یک متخصص تعمیر کنید یا راننده را تعویض کنید. همچنین می توانید کنترل صدا را با پاک کننده تماس الکترونیکی تمیز کنید.
  • اگر صدا متناوب است، کابل بلندگو و اتصالات را بررسی کنید، فیوز حرارتی را تست کنید و سیم پیچ صدا را بررسی کنید.

برای تعمیر اسپیکر به چه چیزی نیاز دارم؟

می توانید بلندگوهای جایگزین، کیت های تعمیر بلندگو، فوم، سیم و سایر قطعات و مواد را از فروشگاه های الکترونیک و صوتی خریداری کنید. اینها چیزهای دیگری هستند که ممکن است نیاز داشته باشید:

  • مولتی متر
  • چسب لاستیکی
  • پچ یا کیت تعمیر کاغذ کرافت

خب بریم که شروع کنیم توضیحات برای کسانی که می خواهند درباره نحوه تعمیر بدانند.

  1. کابل بلندگو را جدا کنید. اگر بلندگو یک واحد برقی است، آن را از پریز برق جدا کنید.
  2. برای دسترسی به درایورها و شبکه متقاطع، مشبک جلوی محفظه بلندگو را بردارید. توری ها با گیره، نوار چسب یا پیچ محکم می شوند.
  3. درایورها را در صورت نیاز باز کنید. درایورهای بلندگوی باس رفلکس از جلو پیچ می شوند. برخی از بلندگوها در جای خود مهر و موم شده اند و ممکن است برای شکستن مهر و موم به چاقوی تیز نیاز داشته باشند. در این صورت، پس از پایان تعمیر، مهر و موم را با سیلر فروشگاه لوازم الکترونیکی تعویض کنید.
  4. درایور را از محفظه بلند کنید تا به اتصال دهنده های سیمی که بلوک ترمینال را به درایور متصل می کنند دسترسی پیدا کنید. می توانید از انبردست برای جدا سازی سیم ها از پشت درایور یا بلوک ترمینال استفاده کنید. توجه داشته باشید که برخی از سیم و اتصال های داخلی به جای بریده شدن لحیم شده اند.
  5. شبکه متقاطع را در صورت نیاز حذف کنید. دسترسی به اکثر آنها از جلوی دستگاه است، اگرچه برخی از آنها در داخل هستند و پس از حذف درایور اصلی قابل دسترسی هستند.
  6. بعد از آن که فیوز را پیدا کردید از مولتی متر استفاده کنید.
  7. در صورت نیاز از مولتی متر برای تست مقاومت و تداوم روی درایور، شبکه متقاطع ویا بلوک ترمینال استفاده کنید. اکثرا مقاومت خود را در قسمت پشت نشان می دهند، مانند ۸ اهم.
  8. قطعات را در صورتی که ایراد داشتن و نیاز بود تعویض و دوباره سرهم کنید.

مخروط اسپیکر آسیب دیده را تعمیر کنید

تعمیر بلندگو خانگی

در مرحله اول در این قسمت محل هر سوراخ کوچک روی مخروط را مشخص کنید.

در مرحله بعدی چسب لاستیکی را به سمت جلو و پشت هر سوراخ در مخروط بمالید. در صورت لزوم، یک تکه کاغذ کرافت نازک را روی اولین لایه چسب لاستیکی قرار دهید تا مخروط پاره نشود.

اگر مخروط پاره شده یا سوراخ‌های بزرگ متعددی دارد، از راننده بخواهید آن را دوباره مخروط کرده یا آن را تعویض کنید.

ما ۲۵ سال سابقه در زمینه فروش ضبط ماشین و خانگی، تعمیر مانیتور و سیستم صوتی انواع خودرو مشغول هستیم.

ما در اکثر مواقع ضبط و باند های تعمیری را در کمتر از یک روز آماده تحویل می کنیم.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید