تعداد گردشگران خارجی با جهش ۱۱۵ درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته میلادی به ۱.۴۷ میلیون نفر رسید.

افزایش آمار ورود گردشگران خارجی به استانبول / چه تعداد گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کرده است؟
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، تعداد گردشگران خارجی که در ماه ژوئن به استانبول سفر کردند با جهش ۱۱۵ درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته میلادی به ۱.۴۷ میلیون نفر رسید.

اداره فرهنگ و گردشگری استانبول با اعلام این آمار یادآور شد که طی ژوئن سال ۲۰۲۱ حدود ۶۸۰ هزار گردشگر خارجی به استانبول سفر کرده بود. بدین ترتیب، شمار گردشگران خارجی ورودی به استانبول از سطح قبل از همه‌گیری فراتر رفت.

درآمد ترکیه از محل گردشگری در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ تقریبا سه برابر شد و تعداد بازدیدکنندگان خارجی ازاین شهر نیز به سطوح سال ۲۰۱۹ نزدیک شد. درآمد گردشگری ترکیه در فاصله ماه‌های آوریل و ژوئن با صعود ۱۹۰ درصدی به ۸.۵ میلیارد یورو (۸.۷ میلیارد دلار) رسید.


بر پایه گزارش اداره فرهنگ و گردشگری استانبول، تعداد گردشگران آلمانی ورودی به استانبول در ماه ژوئن به ۱۲۶ هزار و ۵۰۷ نفر رسید که بالاترین تعداد در مقایسه با مسافران ورودی با سایر ملیت‌ها بود. روس‌ها (۱۱۷ هزار و ۱۶۹ نفر)، ایرانی‌ها (۹۹ هزار و ۱۱۵ نفر)، آمریکایی‌ها (۹۶ هزار و ۶۰۴ نفر) و بریتانیایی‌ها (۵۹ هزار و ۹۰۱ نفر) در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار داشتند.

کاشت مو به یکی از مهمترین دلایل سفر گردشگران اروپایی و آمریکایی به استانبول است. به طوری که سالانه بیش از ۲۵۰ هزار اروپایی و آمریکایی برای کاشت مو به استانبول سفر می‌کنند.

شورای جهانی سفر و گردشگری نیز پیش‌بینی کرده که ترکیه چهارمین مقصد محبوب اروپایی در تابستان امسال باشد.


در چنین شرایطی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد که ترکیه قصد دارد با جذب ۴۷ میلیون توریست در سال جاری، درآمد خود را از محل گردشگری به ۳۷ میلیارد دلار (۳۶.۳ میلیارد یورو) برساند. هدفگذاری پیشین دولت ترکیه، جلب ۴۵ میلیون گردشگر با هدف کسب درآمد ۳۵ میلیارد دلاری (۳۴.۳ میلیارد یورو) بود.

درآمد گردشگری ترکیه در سال ۲۰۱۹ با ورود ۵۲ میلیون توریست خارجی به ۳۴ میلیارد دلار (۳۳.۳ میلیارد یورو) بود. در سال ۲۰۲۱ و در مقایسه با دوره وضع محدودیت‌های کرونایی در سال ۲۰۲۰ نیز درآمد گردشگری ترکیه دو برابر شد و به ۲۵ میلیارد دلار (۲۴.۵ میلیارد یورو) بالغ شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید