۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
کد خبر: 55378437

استان اصفهان جاذبه‌های فراوانی را در خود جای داده است. این استان روستایی بسیار زیبا دارد که در دل کوه کرکس قرار گرفته و چند چشمه و آبشار دارد.

آشنایی با روستایی در دل کوه

به گزارش سلام نو، طامه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نطنز در استان اصفهان است. این روستا که در دل کوه کرکس واقع شده دارای آبشار، چند چشمه و جاذبه های دیدنی دیگر است. این منطقه با آب و هوایی سرد و کوهستانی از مناطق دلنشین استان اصفهان است.

روستای طامه از توابع نطنز (در ۷ کیلومتری جنوب غربی نطنز و در دامنه شرقی کوه کرکس) واقع شده و از نقاط خوش آب و هوا به‌ شمار می ‌آید. از طریق این روستا می ‌توان به قله کرکس دسترسی داشت. قابل ذکر است که این مسیر جبهه شرقی بوده که نسبتا مسیر دشواری است. در انتهای روستای طامه، رود کوچکی که سرچشمه آن از دامنه ‌های کرکس است، جریان دارد که در مسیر خود چند آبشار زیبا را پدید آورده است.

آشنایی با روستایی در دل کوه

در قسمت غربی روستای طامه، دو دره زیبا دیده می ‌شوند که در انتهای یکی از این دره ‌ها که پاپول نام دارد، آبشار زیبای طامه با ارتفاع تقریبی ۲۳ متر دیده می شود که باغ ‌های روستای طامه و باغشهر تاریخی نطنز را سیراب می ‌کند. دره دیگر نیز که به پاکدار معروف است، به دلیل آب فراوان، آبشارهای زیبایی در مسیر قله کرکس پدید آورده است. در مسیرهای جنوبی قله‌ کرکس (از مبدأ روستای کشه) و همچنین مسیر شمالی (از مبدأ روستای اوره و امامزاده سلطان) نیز آبشارهای فصلی بسیار زیبایی به چشم می ‌خورند. پوشش گیاهی منطقه غنی و شامل گیاهانی چون آنغوزه، رناس، هندوانه، آویشن، گزنه، گون، شنگ و ... است که به خاطر کمبود بارندگی، رشد قابل توجهی ندارند.

آشنایی با روستایی در دل کوه

چشمه‌ دلاوون، چشمه‌ لاگله، چشمه‌ خواجه فاضل، امامزاده سید فاضل طامه با بقعه دوره تیموری، خانه‌ های سنتی با پوشش چوب و خار و پشت بام ‌هایی با پوشش کاه ‌گل، از دیدنی ‌های روستای تاریخی طامه هستند.

منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید