در دنیای امروز دانستن زبان های دیگر، می تواند امتیازات بسیار زیادی برای شما در بر داشته باشد. از نظر شغلی، می توانید فرصت های بسیار بیشتری را پیش روی خود داشته باشید و مسلما هنگامی که حق انتخاب بیشتری دارید، می توانید گزینه‌ی با شرایط بهتر (از نظر مالی و احساسی) را انتخاب کنید.

۳ زبان پرطرفدار دنیا (انگلیسی، آلمانی، فرانسوی)

مطمئنا دانستن زبان های دیگر به شما کمک می کند تا دانش خود را نیز در زمینه های مختلف بالا ببرید. به عنوان مثال با آموزش زبان انگلیسی می توانید از مقالاتی که به آن انگلیسی  ارائه شده است استفاده نمایید. همچنین از نظر فرهنگی نیز رشد بسیار زیادی را در خود می توانید مشاهده کنید. شما با دانستن زبان یک ملیت می توانید با فرهنگ آنها نیز آشنا شوید و با مقایسه نکات مثبت و منفی فرهنگ های مختلف، خود را از نظر فرهنگی و آداب معاشرت بالاتر برده و فرد موفق تری در جامعه خود باشید.

اما بهتر است هنگامی که تصمیم به یادگیری یک زبان به عنوان زبان دوم خود می گیرید، عاقلانه به آن فکر کنید. صرفا علاقه شخصی به یک زبان خاص نمی تواند بهترین انتخاب باشد! درست است که هر زبانی را که فرا بگیرید فواید زیادی برای شما به همراه خواهد داشت، اما اگر کمی عاقلانه تر انتخاب کنید، می توانید بیشترین استفاده را از زمانی که گذاشته اید ببرید.

در این مقاله قصد داریم تا سه زبان پرطرفدار در جهان و مخصوصا کشور خودمان را به صورت مختصر بررسی نماییم.

زبان انگلیسی

عنوان پرطرفدارترین زبان دنیا و زبان بین المللی بودن مطمئنا کافیست تا هر فردی به عنوان اولین انتخاب تصمیم بگیرد تا آموزش زبان انگلیسی را در برنامه های خود قرار دهد. اگر اهل تحصیل و یا تحقیق باشید به جرات می توان گفت که یادگیری انگلیسی برای شما یک ضروت است. حتی هنگامی که می خواهید با تلفن همراه خود نیز کار کنید، به راحتی مشاهده می کنید که دانستن انگلیسی چقدر کار را برای شما می تواند راحت کند!

Big ben clock tower and thames river london

از ساده ترین تا دشوارترین کارها، زبان انگلیسی می تواند به شما در بهتر و درست تر انجام دادن آن ها کمک کند. چه خواندن بروشور یک دستگاه وارداتی برای یادگیری بهتر طرز استفاده از آن، و چه اقدام برای گرفتن پذیرش در یک دانشگاه خارجی زبان!

در بسیاری از رشته های دانشگاهی نیز می توان گفت که تسلط بر زبان انگلیسی ضروری است. به عنوان مثال در رشته های پزشکی و یا داروسازی خواندن مقالات به روز دنیا نقش بسیار زیادی در دانش شما از آخرین دستاوردهای علمی خواهد داشت.

زبان آلمانی

آلمان کشوری است که بسیاری آن را مهد صنعت دنیا می دانند. از طرفی این کشور همیشه در علم پزشکی یکی از پیشتازان بوده است و به همین دلیل بسیاری از پزشکان و پرستاران در سراسر دنیا رویای زندگی در این کشور در سر می پرورانند. همچنین به دلیلی اقتصاد قوی این کشور جزو یکی از با نفوذترین و قدرتمندترین کشورهای اتحادیه اروپا است و از این جهت می تواند مقصدی بسیار جذاب برای زندگی بسیاری از افراد باشد.

Victory gate, munich

آموزش زبان آلمانی در کشور ما نیز هر سال رو به افزایش است. افراد بیشتری به دلیل مزایای بسیاری که بخشی از آنها در بالا ذکر شد رو به یادگیری این زبان می آورند و مطابق با آن، آموزشگاه های بیشتری نیز در سطح کشور آموزش زبان آلمانی را به خدمات خود اضافه می کنند.

زبان فرانسوی

فرانسه را می توان به نوعی پایتخت فرهنگ و ادبیات دانست. همچنین زیبایی های پاریس بر کسی پوشیده نیست و این کشور یکی از پرطرفدارترین مقصد های گردشگران در دنیا می باشد. اقتصاد قوی، دانشگاه های با رتبه علمی بالا و زیبایی و آرامشی که در کشور فرانسه حاکم است، این کشور را به یکی از جذاب ترین کشورهای دنیا چه برای زندگی و چه برای تحصیل و یا گردشگری تبدیل کرده است.

Eiffel tour over seine river waters at summer day, paris, france

این زبان در کشور ما نیز یکی از پرطرفدارترین زبان ها محسوب می شود. یکی از عبارت های پر سرچ در میان زبان های خارجی نیز "آموزش زبان فرانسه" می باشد که این یک اشتباه رایج در میان علاقه مندان به این زبان می باشد. بهتر است بدانید که "زبان فرانسوی"  عبارت صحیح آن می باشد.

جمع بندی

مطمئنا دانستن هر زبانی می تواند دریچه ای تازه به روی شما در زندگی آینده تان باز کند. اما پیشنهاد ما به شما این است که با کمی تحقیق بیشتر و با توجه به نیازهای آینده خود، بهترین انتخاب را داشته باشید. سه زبانی که در بالا به آن اشاره کردیم، می توانند از جهات مختلف بهترین انتخاب برای هر فردی باشند. و مطمئنا افرادی که بتوانند به دو یا هر سه این زبان ها مسلط شوند، آینده ای روشن را برای خود رقم زده اند. پس زودتر دست به کار شوید!

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید