به گفته رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، این سازمان آمادگی کامل برای حوادث احتمالی بعد از سیل در این ناحیه را دارد.

آماده‌باش تهران برای مقابله با سیل
به گزارش سلام نو به نقل از آفتاب‌نیوز، پدرام قودجانی، با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی تهران اظهار کرد: بر اساس آخرین اطلاعاتی که از سوی اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام شده است، از روز چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه، تا روز پنجشنبه ۱۳ مردادماه شاهد وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ پیش بینی شده است که این وضعیت در مناطق شمالی به ویژه ارتفاعات استان تهران محتمل‌تر خواهد داد و احتمالا شاهد جاری شدن روان آب، آبگرفتگی بعضی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها خواهیم بود.

وی ادامه داد:‌ همچنین برابر این پیش‌بینی وقوع صاعقه و ایجاد خسارت در اثر وزش باد شدید لحظه‌ای، رخداد مه و کاهش دید در ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی، اختلال در تردد و به ویژه در جاده‌های کوهستانی نیز دور از انتظار نیست. همچنین طبق پیش‌بینی هواشناسی امکان شکستن درختان فرسوده، آسیب به صنایع و بخشی‌های مختلف کشاورزی و وزش باد شدید در نواحی جنوبی و غرب استان تهران وجود دارد.

در مسیل ها اتراق نکنید

قودجانی با بیان اینکه در همین راستا نیز سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران دستگاه‌های امدادی، خدمات، انتظامی و ... را در سطح شهر تهران تا روز پنجشنبه به حالت آماده‌باش درآورده است، گفت: توصیه‌های لازم در این خصوص به دستگاه‌های مربوطه داده شود و آنان الزامات مربوط به هشدارهای سطح نارنجی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: لازم است شهروندان نیز یکسری نکات را مورد توجه قرار دهند و بر این اساس از تردد و اتراق در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و همچنین کوهنوردی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند. این ایام زمان مناسبی برای صعود به ارتفاعات تهران نظیر دربند، درکه، کلکچال، توچال، دارآباد و ... نیست و باید از حضور در مجاورت روددره‌ها مانند کن، فرحزاد و ... نیز پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان در این شرایط نباید با بالگرد یا هواپیماهای سبک پرواز کنند گفت: از پارک خودرو ها در کنار درختان فرسوده و همچنین پارک خودرو در مجاورت مسیل‌ها و حاشیه رودها نیز حتما باید خودداری شود. در این شرایط مستحکم سازی سازه های موقت مانند پوشش های گلخانه‌ای و تابلوهای تبلیغاتی نیز توصیه می‌شود.

همچنین اداره کل بحران استانداری تهران نیز در هشداری ضمن اعلام آماده باش دستگاه‌های اجرایی استان برای مقابله با سیلاب احتمالی از مردم خواست که از تردد غیرضروری در این ایام پرهیز کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید