۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
کد خبر: 55378113

آشپزی یکی از کارهایی است که مهارت‌های خاص خودش را لازم دارد. آشپزی با فر یکی از انواع آشپزی است که پخت سریع و راحت تر، قابلیت تنوع پخت غذای بیشتر را با خود به همراه دارد.

آموزش غذاهای متنوع با فر

 به گزارش سلام نو، فرهای توکار در آشپزخانه امروز بیش از پیش مورد استفاده قرار می گیرد و دلایلی شامل پخت سریع و راحت تر، قابلیت تنوع پخت غذای بیشتر، جلوه بخشیدن به نمای آشپزخانه ها باعث شده تا این محصول برای مصرف کنندگان به یک کالای ضروری بدل گردد.

اگر شما آشپزی می کنید حتما می دانید که زمان، نوع پخت، میزان حرارت، میزان روغن مصرفی، فاکتورهای مهمی در طبخ غذا می باشند. در دنیای امروز که زمان حرف اول را می زند انتظار از یک آشپز خوب پخت غذای خوشمزه و سریع است.
خرید فرتوکار می تواند اهداف ذکر شده را کاملا مرتفع کرده و غذاهای متنوع تری را در اختیار بگذارد. 

فرهای آشپزخانه جدید به واسطه برنامه ریزی هوشمند، سیستم توزیع دما، بروز حرارت به صورت یکپارچه می توان غذاهایی را آماده کرد که اجاق گاز از پخت آن عاجز است و در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

انواع غذاهای قابل طبخ در فرتوکار

۱.طبخ انواع مرغ و جوجه

یکی از بهترین روش های پخت مرغ قرار دادن آن در فرتوکار است. مرغ را به چندین روش می توان در آن طبخ نمود و مصرف کرد. مرغ کامل را می توان به صورت شکم پر در جوجه گردان قرار داده و درنهایت یک سوخاری خوشمزه دریافت کرد.

همچنین می توان جوجه را با طمع های مختلفی همچون ترش، زعفرانی، کره و سیر در سینی لعابی قرار داده و با استفاده از فن کانوکشن و در زمان معین آن را آماده کرد.

۲.پخت انواع پیتزا

یکی از وظایف اصلی فر پخت سریع و آسان پیتزا در انواع و طمع های مختلف است. شما در فرهای برقی می توانید با سهولت پیتزا خود را در کمتر از ۳۰ دقیقه آماده کنید. برای پخت پیتزا می توانید خمیر پیتزا را در کاغذ روغنی که کف سینی لعابی قرار داده اید گذاشته و بعد از قرار دادن مواد در آن و بستن درب فر عملیات پخت را که در صفحه پنل فر آمده است انتخاب کنید.

آموزش غذاهای متنوع با فر

۳.پخت میگو و ماهی های متنوع و مخصوص

پخت ماهی بر روی اجاق گاز کار راحتی نبوده و به واسطه محدود بودن فضای آشپزی نمی توان آن را به صورت کامل پخت. فرتوکار این امکان را فراهم می کند که ماهی های مختلفی همچون خوارک ماهی، ماهی تیلاپیلا، ماهی سوخاری و سرخ شده را هم به صورت سیخ شده بر روی جوجه گردان و هم به صورت کامل در سینی فر طبخ و آماده نمایید. همچنین این امکان وجود دارد که میگوهای پاک شده را در فر به صورت سوخاری یا سرخ شده تحویل گرفت.

۴.پخت انواع لازانیا و ماکارانی و سالادها

پخت لازانیا در فر آشپزخانه طمع و مزه دیگری داشته و تجربه خوبی را برایمان فراهم می کند. شما می توانید بعد از آماده کردن مواد لازانیا تکه های آن را به صورت عمودی در سینی قرار داده و با زمان بندی از پیش تعیین شده غذای مورد نظر را بدون خشک شدن یا از شکل خارج شدن تحویل بگیرید. همچنین سالادهای همچون سالاد سزار، سالاد کلم بروکلی و قارچ سوخاری گزینه های دیگری است که می توان به راحتی در این محصول طبخ کرد.

۵.کیک و شیرینی اصلی ترین گزینه های پخت در فر

امروزه با گران شدن مواد اولیه شیرینی و محدودیتهای که بوجود آمده پخت کیک و شیرینی در منزل به امری لازم و اجباری و به صرفه تبدیل شده است که بهره مندی از یک فر با کیفیت و مدرن این مزیت را فراهم خواهد کرد. پخت کیک در فر توکار بسیار راحت و سریع بوده و همانطور که می دانید نکته مهم در پخت کیک، تمام پز شدن، پوک شدن داخل کیک، خشک نشدن و نسوختن روی آن است. برنامه های آشپزی در پنل های فر توکار امکان پخت انواع کیک تولد، خانگی، کاپ کیک ها و البته شیرینی های جورواجور را برایتان فراهم میکند.

آموزش غذاهای متنوع با فر

۶.پخت انواع بادمجان، فلفل دلمه ای و سیب زمینی شکم پر

یکی از غذاهای سریع و ساده که می توان از آنها برای شام و حتی ناهار بهره برد غذاهای شکم پر است که به جهت ساده بودن ساختارشان و طمع بسیار جذابش می تواند به گزینه ای خوبی برای پخت در فر بدل گردد. برای پخت این سبزیجات خوش مزه می توانید از موادی همچون گوشت چرخ کرده پخت شده، هویج، قارچ و ... استفاده کنید و بعد از پر کردن آن ها و قرار گیری در سینی فر بعد از ۳۰ دقیقه یک غذای خوشمزه و باب میل دریافت کنید.

۷.پخت انواع ساندویچ های متنوع در فر

یکی از غذاهای پرطرفدار ساندویچ های مختلف است که پختش در درون فر می تواند طمع بی نظیری به آن ببخشد. شما در فر توکار خود می توانید انواع ساندویچ پپرونی، گوشت، بیکن ها، چیکن ها، سوسیس و کالباس، فلافل و ... طبخ کرده و میل نمایید. یکی از راه های خوشمزه کردن ساندویچ ها استفاده از پنیر پیتزا می باشد که آب شدن آن روی مواد داخل ساندویچ طمع جذابی را برایتان خلق می کند

۸.پخت انواع نان 

یکی دیگر از غذاهایی که می توان در فر طبخ کرد پخت انواع نان با روش های مختلف است. فرهای توکار این امکان را فراهم می کند که شما بتوانید درون آنها از انواع نان باگت، فرانسوی، ایتالیایی و حجیم و البته شیرمال آماده و استفاده کنید.

 منبع: نمناک 

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید