بعد از آنکه مقامات چینی به سفر احتمالی پلوسی به تایوان واکنش شدید نشان دادند، مقامات پنتاگون گروهی از ناوهای جنگی خود را به سوی شرق تایوان گسیل کردند.

تنش آمریکا و چین بالا گرفت/ حمایت نظامی آمریکا از سفر پلوسی به تایوان

به گزارش سلام نو به نقل از رویترز، همزمان با سفر جنجال برانگیز رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به شرق آسیا، واشنگتن حضور نظامی خود را در شرق تایوان تقویت کرد.

در حالیکه دولت چین به شدت نسبت به حضور «نانسی پلوسی » در تایوان هشدار داده، نیروی دریایی آمریکا چهار ناو جنگی خود که شامل یک ناو هواپیما بر می شود، را در آب های شرقی جزیره تایوان مستقر کرد. یک مقام نیروی دریایی آمریکا به رویترز گفت: ناو «یو اس اس رونالد ریگان» که پیشتر از دریای چین جنوبی عبور کرده بود و در حال حاضر در دریای فیلیپین، شرق تایوان قرار دارد.

این مقام نیروی دریایی آمریکا، که نخواست هویتش فاش شود، در تلاش برای عادی جلوه دادن استقرار ناوهای جنگی آمریکا در منطقه گفت در حالی که این ناوها می‌توانند به هر احتمالی پاسخ دهند، اما این استقرارها عادی و معمولی است. این مقام آمریکایی گفت که علاوه بر ناوهای مذکور، کشتی « یو اس اس تریپولی» نیز در منطقه حضور دارد.

پلوسی امروز به تایوان می‌رود 

افراد مطلع از موضوع می گویند پلوسی، که از منتقد دیرینه چین است، امروز سه‌شنبه وارد تایپه خواهد شد، زیرا ایالات متحده پیشتر اعلام کرده که مرعوب هشدارهای چین در مورد این دیدار نخواهد شد.

در حالیکه گمانه زنی های رسانه ای درباره مقصد بعدی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به اوج خود رسیده، روز دوشنبه رسانه‌های محلی تایوان اعلام کردند رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز سه شنبه ساعت ۲۲ (به وقت محلی و حدود ۱۸:۳۰ به وقت تهران) برای دیدار با مقامات تایوان وارد این جزیره خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید