وزیر خارجه آمریکا در اتهامی تازه به روس ها، اعلام کرد که آنها در تدارک یک حمله هسته ای به اوکراین هستند ولی برای اتهامات خود مدرکی ارائه نکرد.

اتهام بلینکن به روسیه/ مسکو از «سپر هسته‌ای» رونمایی کرده است

به گزارش سلام نو، « آنتونی بلینکن » وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در اتهاماتی بدون شواهد، روسیه را به استفاده از بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اوکراین بعنوان یک «سپر هسته‌ای» از طریق استقرار نظامیان در آن‌جا متهم کرد تا نیروهای اوکراینی نتوانند از ترس وقوع یک حادثه هسته‌ای پاسخ تیراندازی‌های روسیه را بدهند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی رویترز، بلینکن تصریح کرد که ایالات متحده «عمیقاً نگران است» که نیروگاه «زاپروژیا» در حال حاضر یک پایگاه نظامی روسیه است که از آن برای تیراندازی به نیروهای اوکراینی در آن نزدیکی استفاده می‌کند.

وی روز گذشته (دوشنبه) پس از گفت‌وگوهای عدم اشاعه هسته‌ای در سازمان ملل در نیویورک‌ به خبرنگاران گفت: «قطعاً اوکراینی‌ها نمی‌توانند پاسخ شلیک آن‌ها (ارتش روسیه) را بدهند تا مبادا حادثه هولناکی در ارتباط با نیروگاه هسته‌ای رخ دهد».

روسیه از «سپر هسته‌ای» در اوکراین استفاده می‌کند

بعد تازه اقدام هسته ای روس ها از زبان بلینکن

بلینکن در ادامه مدعی شد، اقدامات روسیه فراتر از استفاده از «یک سپر انسانی» است و آن را یک «سپر هسته‌ای» خواند.

در مذاکرات نیویورک، «میکولا توچیتسکی» معاون وزیر امور خارجه اوکراین گفت: «اقدامات مشترک محکمی باید برای جلوگیری از فاجعه هسته‌ای انجام گیرد» و از جامعه بین‌الملل خواست تا «آسمان برا فراز نیروگاه هسته‌ای اوکراین را با سامانه‌های پدافند هوایی مسدود کنند».

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس دونتسک و لوهانسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی را در اوکراین آغاز کرد و از آن زمان تأکید کرد که به دنبال نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین و هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی است و به زیرساخت‌های غیرنظامی این کشور کاری ندارد.

کشورهای غربی با تشدید فشار تحریم‌های روسیه و عرضه سلاح‌های سبک و سنگین به کی‌یف به آتش درگیری‌ها در اوکراین دامن زده‌اند.

با این حال اخیراً مقام‌های ایالات متحده آمریکا ابراز نگرانی‌ کرده‌اند که کمبود انرژی موجب شود که کشورهای اتحادیه اروپا در مقابل روسیه تسلیم شوند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید