۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 55378056

فاصله چابهار تا کیش چقدر است و چه راه‌هایی برای رسیدن به کیش وجود دارد؟ بهترین راه برای رسیدن به کیش کدام است؟ برای پاسخ به این سوال‌ها با ما همراه شوید.

فاصله چابهار تا کیش

سلام نو _ سرویس گردشگری: هر کسی که سری به چابهار بزند دوست دارد فاصله چابهار تا کیش را هم طی کند و سری به جزیره محبوب کیش بزند، جزیره‌ای که جشنواره‌های جذابی برای مسافران خود دارد.

چابهار و کیش هر دو از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری ایران هستند. چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران با چشم اندازی دلفریب و کیش لوکس‌ترین جزیره گردشگری ایران در میان خلیج فارس است.

چابهار شهرستانی گسترده در حاشیه ساحل دریای عمان و در همسایگی اقیانوس هند است. این شهرستان تمامی ساحل دریای عمان را به خود اختصاص داد و با پاکستان همسایه است. بندر چابهار به دلیل دسترسی آسان به کشورهای محصور در خشکی مثل افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان و قزاقستان اهمیت اقتصادی خاصی دارد. چابهار به بازارهای گرم با قیمت‌های مناسب مشهور است.

جزیره کیش در بخش کیش شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان قرار دارد. این جزیره از شمال به سمت ایران، از شرق با تنگه هرمز، از غرب با کشورهای بحرین و عربستان و از جنوب با عربستان همسایه آبی است. شهرت کیش به محیط متفاوت آن با دیگر جزایر ایران بود. کیش که منطقه آزاد اقتصادی است از قدیم به هتل‌های لوکس، مراکز خرید و حراج‌هایش شناخته می‌شد.

فاصله چابهار تا کیش

تفاوت مهم چابهار و کیش را در فرهنگ و ساحل این دو شهر می‌توان یافت. چابهار ساحل‌هایی شنی و گرم مثل ساحل آمریکا دارد و بوی فرهنگ سیستان و بلوچستان را می‌دهد. در طرف مقابل کیش ساحل‌هایی شبیه سواحل دیگر نقاط ایران دارد و فرهنگ مدرن و ساکت خاص خود را دارد.

ساحل چابهار بکرتر و ساحل کیش پر امکانات‌تر است. تفاوت بازار دو منطقه هم به همین شکل است. کیش مرکز مراکز تجاری مدرن و جشنواره‌ها است و چابهار مرکز بازارهای سنتی، ته لنجی و رونق فصلی.

شما برای رفتن از چابهار به کیش باید خود را به یک بندر برسانید و از آنجا با شناور راهی شوید. برای این کار سه انتخاب متفاوت پیش روی شما است که سه راه متفاوت، اما کم و بیش نزدیک دارد.

اولین و نزدیک‌ترین انتخاب شما برای طی کردن فاصله چابهار تا کیش بندر لنگه در استان هرمزگان است. از چابهار تا بندر لنگه حداقل ۱۱ ساعت رانندگی مداوم پیش روی شما است. مسافت بین بندر لنگه تا جزیره کیش حدود ۹۵ کیلومتر است. این مسافت با استفاده از شناورهای حمل مسافر حدود ۲ ساعت و نیم و با استفاده از شناورهای حمل خودرو مسافت حدود ۴ ساعت است.

گزینه دوم شما بندر چارک است. از چابهار تا بندر چارک در استان هرمزگان بیش از ۹۶۰ کیلومتر مسافت و حداقل ۱۲ ساعت رانندگی فاصله است. . مسیر حرکت از بندر چارک تا جزیره کیش هم خیلی زیاد نیست و برای شناورهای مسافری حدود یک ساعت و شناورهای حمل خودرو و مسافر حدود ۲ ساعت نیم فاصله دارد. با این تفاسیر شاید ۱ ساعت رانندگی بیشتر باعث ۱ ساعت کاهش طول کلی مسیر شما تا کیش شود.

فاصله چابهار تا کیش

گزینه سوم اما بندر آفتاب است، جدیدترین بندری که می‌توان از آن به کیش رسید. فاصله بین چابهار تا بندر آفتاب تقریبا ۱۰۰۰ کیلومتر است و به حداقل ۱۲ ساعت و نیم رانندگی مدام نیاز دارد. فاصله دریایی بندر آفتاب تا جزیره کیش تنها حدود ۱۸ کیلومتر است. در نتیجه شناورهای مسافربر در زمانی کمتر از نیم ساعت و شناورهای حمل خودرو و مسافر در زمانی در حدود یک ساعت به کیش می‌رسند.

حالا که هر سه مسیر رفتن به کیش را شناختید می‌توانید فاصله چابهار تا کیش را تخمین بزنید و راه مناسب را برای خود مشخص کنید، توجه داشته باشید مسافت زمینی بین چابهار و کیش طولانی، خسته کننده و گرم است. وسایل لازم را همراه داشته باشید، مداوم رانندگی نکنید و حتی‌المقدور تنهایی سفر نکنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید