نوسان قیمت دلار در بازار امروز ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ هم تداوم داشت و اخبار و سیگنال های سیاسی هم بر روند این بازار تاثیر می گذارد.

قیمت دلار در بازار آزاد و صرافی ملی ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، قیمت‌ دلار ۱۱ مرداد ۱۴۰۱، در بازار آزاد افزایش نسبی دارد و نرخ صرافی ملی نیز صعودی ثبت شد. سیگنال‌های موثر بر بازار دلار را بخوانید.

دلار امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشت. قیمت دلار  در صرافی ملی با افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۷۸۹۴ تومان اعلام شد.

اما دلار در بازار آزاد امروز هم بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، نوسان اندکی دارد ثبت شده. دلار دیروز روند نزولی داشت که به نرخ دلار غیرقانونی فردایی هم سرایت کرده است. روز گذشته نرخ دلار از مرز مقاومتی پایین آمد و اکنون در آن محدوده و اندکی بالاتر نوسان دارد. البته برخی منابع نیز معتقدند کانال‌های تلگرامی قیمت‌ها را بیشتر از رقم واقعی اعلام می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با ۰،۲۴ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۲۶۳۰۹ تومان رسیده است.

همچنین قیمت ارز آمریکایی در سامانه متشکل ارز نیز با ۰،۱۰ افزایش به ۲۷۷۵۶ تومان رسیده است.

سامانه سنا نیز قیمت آن را با افزایش نسبت به روز گذشته برای فروش ۲۷۸۹۴ تومان اعلام کرده است.

تاثیر اخبار سیاسی بر بازار دلار در ایران

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله دلار، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. امروز نرخ دلار نوسان اندکی داشت و تا حدودی افزایشی بود.

در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازار دلار ارسال شده است.در حالی که در روزهای اخیر اخبار از احتمال آغاز دوباره مذاکرات برجامی حکایت می‌کرد، شب گذشته آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرد.

در دور جدید تحریم‌های این کشور علیه ایران، نام شش نهاد و یک نفتکش به بهانه ارتباط با «شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس» دیده می‌شود.

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز توضیح داد که به نظر نمی‌رسد این تحریم‌ها در کوتاه‌مدت تاثیری داشته باشد. در یک ماه آینده روند بازار ارز کشور به همین صورت ادامه دارد اما تحریم گلوگاه‌های صادراتی کشور می‌تواند در درازمدت بر دلار اثر بگذارد.

در این میان، علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد ایران از آمادگی کشور برای جمع‌بندی مذاکرات احیای برجام خبر داده است. او با انتشار توئیتی تاکید کرده که ایران برای دادن فرصتی دیگر به آمریکا برای نشان دادن حسن نیت و مسئولیت‌پذیری خود تلاش می‌کند.

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار اثرگذار هستند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید