احتمالاً به تازگی خانه خود را خریده اید یا از آشپزخانه فعلی خود خسته شده اید و می‌خواهید آن را بازسازی کنید.

نکات قبل از خرید کابینت آشپزخانه | قبل از خرید مطالعه کنید

تغییر ظاهر آشپزخانه معمولاً با تصمیم گیری در مورد تعویض کابینت آشپزخانه شروع می شود؛ اما هنگامی که می خواهید آشپزخانه رویایی خود را بسازید، تصمیم گیری در مورد کابینت آشپزخانه کار آسانی به نظر نمی رسد و با توجه به اینکه، این یکی از مهم ترین خریدهایی است که باید انجام دهید، نکاتی را باید مد نظر داشته باشید.

کابینت آشپزخانه بخش مهمی از طراحی خانه شما است و ارزش خانه را منعکس می کند. به همین دلیل، اهداف و اولویت هایی را که برای شما مهم هستند، از قبل مشخص کنید و تصویر واضحی از آشپزخانه جدید در ذهن خود بسازید.

وقتی به خرید کابینت های جدید فکر می کنید، اولین چیزی که به ذهن می ‌آید این است که کابینت چه رنگی باشد؟ از قهوه ای تیره تا سفید و خاکستری؛ اما نکات دیگری وجود دارد که باید آن ها را نیز در نظر بگیریم. اگر به دنبال انتخاب کابینت های مناسب برای آشپزخانه هستید، در این مقاله نکات قبل از خرید کابینت آشپزخانه آورده شده است که به شما کمک می کند یک خرید عالی را تجربه کنید.

طرح

اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصور کنید اگر کابینت های آشپزخانه را در آشپزخانه خود نصب کنید چگونه ظاهر می شوند. به مدل های مختلف کابینت در مجلات، فروشگاه های مبلمان، سایت ها و رسانه های اجتماعی نگاه کنید تا از طرح های مختلف برای کابینت آشپزخانه خود الهام بگیرید.

زیبایی و طراحی خانه خود را در نظر بگیرید. اگر سبکی مدرن و جدید دارد، پس ساخت کابینت مدرن و امروزی بهترین انتخاب است. اگر خانه ای کلاسیک و روستیک دارید، کابینت ها باید متناسب با طراحی کلاسیک خانه باشند و به طور کلی کابینت آشپزخانه شما باید با طراحی خانه و آشپزخانه شما هماهنگ باشد تا زیبا به نظر برسد.

نکته دیگری که باید به آن فکر کنید این است که آیا کابینت های قاب دار می خواهید یا بدون قاب. سازه های کابینت اغلب به عنوان «قاب دار» یا «بدون قاب» توصیف می شوند. کابینت های قاب دار آن‌هایی هستند که شامل بدنه، قاب و در هستند. قاب می تواند بدنه را نازک تر کند و به آن اجازه دهد در فضاهای تنگ تر قرار بگیرد. از طرف دیگر کابینت های بدون قاب دارای بدنه ضخیم تری هستند و درها و کشوها به آن ها متصل می شوند. با کابینت بدون قاب دسترسی به فضای داخلی آسان تر می شود.

Framed vs. Frameless - Crystal Cabinets

کابینت های بدون قاب نسبت به کابینت های قاب دار فضای بیشتری برای نگهداری وسایل آشپزخانه دارند. شما همچنین باید به روکش کابینت خود فکر کنید. می توانید از میان طیف گسترده ای از انواع و رنگ های مختلف روکش ها، روکش مورد نظر خود را انتخاب کنید.

آخرین چیزی که باید در نظر بگیرید، نوع دستگیره هایی است که برای کابینت آشپزخانه خود می خواهید. می‌توانید دستگیره های بلند، دکمه‌ای یا کابینت بدون دستگیره داشته باشید. یکی از طرح های جدید، کابینت هایی هستند که با فشار باز و بسته می شوند.

نکات قبل از خرید کابینت آشپزخانه | قبل از خرید مطالعه کنید

فضای آشپزخانه

نکته بعدی که باید به طور جدی به آن فکر کنید، فضای آشپزخانه از جمله چیدمان آن است. اندازه آشپزخانه خود را بررسی کنید، از جمله منحنی ها و شیب ها. این اندازه گیری ها به شما در تصمیم گیری در مورد طرح های کابینتی که انتخاب می کنید کمک می کند.

با دانستن چیدمان آشپزخانه خود، از جمله درها، پنجره ها شروع کنید. همچنین باید منابع تاسیساتی مانند آب و برق را بشناسید تا بتوانید آنها را به صورت استراتژیک در داخل کابینت خود پنهان کنید. اینها به شما کمک می کنند فاصله کابینت ها از درها و پنجره ها را در نظر بگیرید، به طوری که پس از باز شدن با یکدیگر برخورد نکنند.

شما می توانید فضای آشپزخانه را به تنهایی اندازه گیری کنید، اما بهتر است برای این کار از یک متخصص استفاده کنید. با این اندازه گیری ها، می توانید برآورد دقیق ابعاد آشپزخانه خود را در اختیار فروشنده قرار دهید. به یاد داشته باشید خرید کابینتی که مناسب فضای آشپزخانه شما نیست، فایده ای ندارد.

بودجه

اکنون که برآوردی از آشپزخانه خود و طرح مورد نظر برای کابینت آشپزخانه خود دارید، وقت آن است که به بودجه خود فکر کنید.

باید بدانید که کابینت آشپزخانه تقریباً 40 درصد از کل هزینه بازسازی آشپزخانه شما را تشکیل می دهد. اگر بودجه هنگفتی ندارید، می توانید کابینت آشپزخانه ارزان قیمت انتخاب کنید.

به عنوان مثال، کابینت های استوک کم هزینه ترین کابینت های آشپزخانه هستند که می توانید تهیه کنید. آنها به محض ورود به فروشگاه های مبلمان به راحتی در دسترس هستند و می توانید بلافاصله در آشپزخانه خود نصب کنید، اما تنوع طراحی کمتری دارند.

کابینت های نیمه سفارشی گران تر از کابینت های استوک هستند؛ اما می توانید رنگ، قاب و دستگیره را انتخاب کنید.

گران ترین کابینت های آشپزخانه، کابینت های سفارشی هستند. شما اختیار دارید سبک و طرح کابینتی که می خواهید انتخاب کنید و کابینت ساز آن را برای شما می سازد. اگر محدودیتی در بودجه ندارید، می توانید این گزینه را انتخاب کنید.

نکات قبل از خرید کابینت آشپزخانه | قبل از خرید مطالعه کنید

آیا این خرید طولانی مدت است؟

قبل از خرید کابینت آشپزخانه، برنامه های آینده ای که برای خانه خود دارید را در نظر بگیرید و باید بدانید که آیا قصد خرید بلند مدت یا کوتاه مدت کابینت را دارید. پاسخ به این سوال می تواند بسیاری از چیزهای دیگری را که در اینجا در مورد آنها صحبت کردیم دیکته کند. اگر خانه را قرار است به زودی بفروشید یا اجاره دهید، ممکن است بازسازی آشپزخانه فکر خوبی نباشد. با این حال، اگر در حال طراحی آشپزخانه رویایی خانه خود هستید، می توانید روی کابینت های متوسط ​​تا سطح بالا سرمایه گذاری کنید.

همچنین انتخاب رنگ کابینت منحصربه‌فرد مانند آبی احتمالاً بهترین گزینه نیست زیرا ممکن است برای همه خریداران احتمالی جذاب نباشد.

اگر کابینت‌هایی را برای مدت طولانی خریداری می‌کنید، باید کمی بیشتر هزینه کنید تا مطمئن شوید که کابینت‌های ماندگاری خریداری می کنید. کابینت های باکیفیت نیز به احتمال زیاد دارای گارانتی هستند که در صورت بروز مشکل، خیال شما را راحت می کند.

کیفیت

بهترین کابینت آشپزخانه ای که می توانید تهیه کنید آنهایی هستند که باکیفیت هستند و در طول زمان برای شما دوام خواهند داشت. قطعا شما نمی خواهید بعد از مدتی کابینت هایی با درهای آویزان، لولاهای شل و کج داشته باشند. به همین دلیل ضروری است که به دنبال کابینتی باشید که با کیفیت هستند و ساختار محکمی دارند.

اولین چیزی که باید به دنبال آن باشید بدنه کابینت با کیفیت است. این بدنه ها باید وسایل را در داخل خود بدون شکستگی نگه دارند. بهترین ماده ای که می توان برای ساخت جعبه کابینت بادوام استفاده کرد، چوب سخت و جامد است.

کابینت ممبران نیز امروزه جزء محبوب ترین انواع کابینت کلاسیک است که در طر ح ها و نقش های مختلف تولید می شود.

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید نوع تجهیزاتی است که در لولاها و دستگیره ها استفاده می شود. از تجهیزاتی که به سرعت زنگ می زنند و به راحتی خم می شوند خودداری کنید. لولاها باید به راحتی باز و بسته شوند و صدا نداشته باشند. اگر صدایی از لولاهای شما می آید، این نشان دهنده کیفیت پایین لولاهای استفاده شده است.

در نهایت، کشوها باید به آرامی باز و بسته شوند؛ مانند لولاها، ریل های مورد استفاده برای کشوها نباید به راحتی زنگ بزنند، به سرعت بسته شوند و صدا نداشته باشند. اگر ریل ها برای باز و بسته شدن سخت هستند و صدا می دهند، پس مواد استفاده شده در ساخت آن ها بی کیفیت هستند. به کابینت ها خوب نگاه کنید و برای تعیین کیفیت کابینت ها، کشوها، درها و قفسه ها از خود سوالاتی بپرسید؛ مثلا کشوها چوب جامد هستند؟ آیا آنها به آرامی حرکت می کنند؟ آیا درب کابینت به راحتی باز و بسته می شود؟ آیا لولاها قابل تنظیم هستند؟ اگر به این پرسش‌ها پاسخ «بله» داده‌اید، یعنی کابینتی که انتخاب کرده اید به احتمال زیاد با کیفیت است.

نکات قبل از خرید کابینت آشپزخانه | قبل از خرید مطالعه کنید

سخن آخر

بازسازی آشپزخانه یک تجربه هیجان انگیز و در عین حال شگفت انگیز برای صاحبان خانه است. چیزهایی که باید در آنها قرار دهید باید با فضای داخلی خانه شما مناسب و در عین حال کاربردی باشند.

در این مقاله سعی کردیم نکات قبل از خرید کابینت آشپزخانه که باید به آن توجه کنید را شرح دهیم؛ اما باید توجه داشته باشید که برای خرید یک کابینت با کیفیت باید به تولیدی‌های معتبر مراجعه کنید که براساس سلیقه شما بتوانند هر نوع کابینتی را تولید کنند و برای انتخاب بهتر و مناسب با بودجه به شما کمک کنند. آیلکس چوب تولید کننده انواع وسایل چوبی که بهترین خدمات کابینت سازی در خیابان پیروزی را به شما ارائه می دهد که می توانید با خیال راحت کابینت مورد نظر خود را تهیه کنید.

می توانید بسیاری از محصولات و لوازم جانبی با درجه کیفیت بالا را نیز آیلکس چوب خریداری کنید.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • طاهره ویسی NL ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    0 0
    بسیار عالی بود سپاسگزارم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید