در پی حمله آمریکا به منطقه شیرپور در کابل، ۱۰ تن در این منطقه کشته شدند و جو بایدن اعلام کرد رهبر القاعده نیز در این حمله کشته شده است.

 رهبر القاعده توسط آمریکا کشته شد

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، طالبان افغانستان حمله پهپادی آمریکا به منطقه شیرپور کابل را بدون تایید کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر القاعده به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از العهد، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان امروز سه شنبه حمله آمریکا به منطقه شیرپور در کابل، پایتخت افغانستان و کشته شدن ۱۰ تن در منطقه مورد هدف، را بدون اعلام هویت آن‌ها تایید و آن را به شدت محکوم کرد.

وی این عملیات آمریکا را اقدامی ناقض "اصول بین المللی" و توافق ۲۰۲۰ درباره خروج نیروهای آمریکایی دانست.

سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای گفت: "در روز دوم ماه اول سال ۱۴۴۴ هجری قمری حمله هوایی به یک منزل مسکونی در شیرپور شهر کابل صورت گرفت. "

وی خاطرنشان کرد که "ماهیت این حادثه در ابتدا فاش نشد. سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی دولت طالبان این رویداد را بررسی کرده و در بررسی‌های اولیه خود دریافتند که این حمله توسط پهپادهای آمریکایی انجام شده است".

مجاهد با بیان اینکه طالبان این حمله را به هر بهانه‌ای که باشد، "شدیدا محکوم می‌کند"، افزود: "این گونه اقدامات تکرار تجارب ناموفق ۲۰ سال گذشته و مغایر با منافع ایالات متحده آمریکا، افغانستان و منطقه است و به فرصت‌های در دسترس آسیب می‌زند. "

رسانه‌های آمریکایی بامداد امروز از کشته شدن ایمن الظواهری رهبر القاعده در این حمله خبر دادند و این خبر رسما توسط جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تایید شد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید