رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شد: پیشنهادی برای بازگشت متقابل به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک توسعه دادیم.

جو بایدن: طرحی جدید برای احیای برجام ارائه کرده ایم
به گزارش سلام نو به نقل از آفتاب‌نیوز، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه در بیانیه‌ای پیش از آغاز دهمین نشست بازبینی پیمان عدم اشاعه هسته‌ای، گفت: ما از طریق دیپلماسی در هماهنگی با متحدان و شرکای منطقه‌ای، پیشنهادی برای بازگشت متقابل به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) توسعه دادیم تا جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را بگیریم.

ادعای بایدن درباره تلاش این کشور برای بازگشت دوجانبه ایران و آمریکا به برجام درحالی است که این کشور عملا چندین ماه مذاکره فشرده ایران با کشورهای طرف توافق هسته‌ای را به دلیل تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی خود به بن‌بست کشانده است.

حسین امیرعبداللهیان،‌ وزیر امور خارجه کشورمان چندی پیش در گفتگوی تلفنی با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود: هیچ تردیدی در اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار وجود ندارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تأکید کرد: کاخ سفید باید زیاده خواهی‌ها و تردیدها را کنار گذاشته و با واقع بینی در مسیر دستیابی به راه حل و حصول توافق گام بردارد و از تکرار رویکرد ناکارآمد گذشته و رفتار غیر سازنده و توسل به اهرم‌ فشار و تحریم دست بردارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید