آذربایجان غربی، جاذبه‌های فراوانی را در خود جای داده است. یکی از این جاذبه‌ها روستای ماکو است که در مرز ایران و ترکیه قرار گرفته است.

سفری مجازی به ارتفاعات قره خاچ ماکو

به گزارش سلام نو، ماکو یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی در شمال غربی ایران است. این شهر در نزدیکی مرز ایران و ترکیه قرار دارد. مجموعه های تاریخی و گردشگری، زیبایی های طبیعی و کوه های سر به فلک کشیده، آبشارها و چشمه های خروشان، ماکو را به منطقه ای جذاب و دیدنی تبدیل کرده و بازدید از این جاذبه های گردشگری و تاریخی، خاطره ای خوش را برای آنها به همراه دارد. منطقه آزاد ماکو از مناطق گردشگر پذیر کشور است که با فرهنگ، تاریخ، طبیعت و هنر خود چشم های زیادی را خیره کرده و در ایام نوروز مسافران و مهمانان را برای داشتن لحظه آرامش در سفر بسوی خود فرا می خواند. این شهر به دلیل آنکه در کنار مرز و گمرک بازرگان واقع شده ‌است محل عبور مسافرینی است که قصد دارند از طریق زمینی به کشور ترکیه سفر کنند.

سفری مجازی به ارتفاعات قره خاچ ماکو

ارتفاعات قره خاچ ماکو در کوهستان‌ های اطراف ماکو با طبیعتی دل‌انگیز و آب و هوایی معتدل در تابستان مقصد گردشگران بسیار از گوشه و کنار ایران است. قره خاچ یک دهکده توریستی، تفریحی و گردشگری در نزدیکی شهر ماکو است که بر اساس تقسیمات کشوری جزو دهستان قلعه درسی به شمار می ‌آید.

طبیعت بکر و زیبای قره خاچ، وجود جاذبه های طبیعی از جمله چشمه چنگیز بلاغی، تپه تریان که در فصول سرد سال با توجه به شیب مناسب و بارش برف کافی جاذب گردشگران و علاقمندان تفریحات زمستانی از جمله اسکی و تیوب سواری است از جاذبه های گردشگری این منطقه محسوب می گردد. چشم انداز زیبای کوههای آرارات نیز بر زیبایی قره خاچ می افزاید.

منبع: تاپ توریست 

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید