امنیت جاده بندرعباس به چابهار چطور است؟ برای پاسخ به این سوال وضعیت امنیت یکی از جاده‌های مهم جنوب کشور با ما همراه شوید تا با هم نگاهی به وضعیت این جاده داشته باشیم.

امنیت جاده بندرعباس به چابهار

سلام نو سرویس گردشگری: هر کس که بخواهد به صورت جاده‌ای از بندرعباس به چابهار برود اولین سوالی که می‌پرسد به امنیت جاده بندرعباس به چابهار مربوط است.

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید راه‌های رسیدن به چابهار از بندرعباس را شناخت و بعد اظهارنظر جدی کرد. چابهار تنها بندر اقیانوسی و بندرعباس بزرگ‌ترین بندر ایران است. چابهار از نقاط زیبای سیستان و بلوچستان و بندرعباس از شهرهای جذاب خط جنوبی ایران است. هر دو شهر هم برای خریدهای ارزان جذاب و مناسب هستند.

برای رفتن از بندر اقیانوسی چابهار و بندرعباس شما دو راهی پیش رو دارید که یکی کوتاه‌تر و با کیفیت‌تر و دیگر طولانی‌تر، پرپیچ و خم‌تر و البته کم کیفیت‌تر است.

مسیر اول دسترسی به چابهار از بندرعباس، ۶۸۳ کیلومتر طول دارد و به ۸ تا ۱۰ ساعت رانندگی نیاز دارد. شما در این مسیر باید از بزرگراه شهید رجایی واقع در شمال شرق بندر عباس به سمت جاده بندرعباس – میناب بروید. بعد به یک دو راهی می‌رسید. اگر به سمت چپ بروید در نهایت وارد بزرگراه بندر عباس – زاهدان خواهید شد و بعد به جاده بندرعباس – چابهار می‌رسید. بعد باید از میناب عبور کنید تا به بندرعباس برسید. البته می‌توانید برای کاهش زمان سفر پیش از ورودی به میناب، وارد جاده کمربندی آن شوید. باید وارد میناب شوید و به جاده میناب به زهوکی برسید. از اینجا صدها کیلومتر مسیر ساحلی در کنار خلیج فارس در پیش روی شما است.

امنیت جاده بندرعباس به چابهار

دست آخر وارد بزرگراه چابهار – بندرعباس و بعد از فرودگاه کنارک، وارد جاده چابهار – کنارک – بندر جاسک شوید و مسیر را تا رسیدن به چابهار ادامه دهید.

مسیر دوم دسترسی به چابهار از بندرعباس، ۸۶۱ کیلومتر طول دارد و به بیش از ۱۱ ساعت رانندگی نیاز دارد. این مسیر از مسیر اول پر پیچ و خم‌تر و کم‌کیفیت‌تر است و اصلا به مسافران تازه‌کار توصیه نمی‌شود.

امنیت جاده بندرعباس به چابهار چطور است؟

حالا به سوال و وضعیت امنیت جاده بندرعباس به چابهار بر می‌گردیم. هر دو جاده مورد اشاره جاده‌های خلوتی هستند و مطلقا شباهتی به جاده‌های شمال، شیراز یا اصفهان ندارند. در نتیجه توصیه می‌شود که حتی‌المقدور از سفر تک نفره در آن خودداری کنید.

البته این به معنای عدم امنیت در جنوب ایران یا سیستان و بلوچستان نیست، بلکه خلوتی جاده ناخودآگاه آن را به جاده‌ای جالب توجه برای سواستفاده‌کننده‌گان و دزدان بدل می‌کند.

در صورت عدم شناخت مسیر، بهتر است با کمک اتوبوس این مسیر را طی کنید. در صورت سفر با خودروی شخصی حتما و حتما از نقشه استفاده کنید و به حرف نقشه گوش کنید و دل به راه و بی‌راهه‌ها نزنید. جاده‌ی خلوت پیش روی شما اصلا شوخی بردار نیست.

این مسیر بسیار خسته کننده و طولانی است. حداقل یک راننده دیگر باید همراه شما باشد تا دچار خستگی و خطا نشوید. به خاطر داشته باشید که حتما بین سفر استراحت کنید و عجله زیادی برای رسیدن به مقصد نداشته باشید. عجله زیاد در این مسیر طولانی می‌تواند خطر ساز باشد.

امنیت جاده بندرعباس به چابهار

پیش از به دل جاده زدن حتما از پیش از سلامت لاستیک‌ها و زاپاس اطمینان پیدا کنید و ماشین را به یک سرویس کامل ببرید. حتما جعبه کمک‌های اولیه، قرص‌های ضد حساسیت و امکانات اولیه سفر جاده‌ای را همراه داشته باشید. داشتن یک کپسول آتش نشانی هم ضروری به نظر می‌رسد.

از دیگر وسایل ضروری سفر در این مسیر می‌توان به فلاسک آب، عینک آفتابی، فیوز، لامپ اضافی، رله فن و وسایل ضروری تعمیر خودرو اشاره کرد.

نظر شما درباره امنیت جاده بندرعباس به چابهار چیست؟ آیا تجربه سفر در این جاده جنوبی ایران یا جاده‌های شبیه به آن را داشته‌اید؟ چه پیشنهادهایی برای دیگر مسافران دارید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

کد خبرنگار: ۲۶
۲۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • حامد هنر IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    21 2
    اتفاقا امنیت جاده چابهار عالیه خیلی جاده قشنگ و خوبی هست فقط کمی جاده به خاطر سیل خرابی داره ولی واقعا قشنگه من سه ساله دارم این مسیرو میرم.
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    20 2
    بنده بارها طی بیست سال گذشته از جاده های چابهار به سایر نقاط سفرکردم حتی بارها از مسیر ساحلی چابهار جاسک میناب بندر عباس سفر کردم و تنها مشکل وخطری که درجاده ها دیدم وجود وتردد خودروهای قاچاق سوخت بوده وهست که همیشه مشکل ساز بوده وهیچ مشکلی دیگه نداشتم
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    22 4
    ما یه عمره تو این مسیر میریم و میاییم از میناب به بعد تا خود چابهار امنیتش از هرجای ایران بیشتره
  • عارف IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    9 15
    بنظر بنده چون من خودم ساکن اونجا هستم تنها اصلا درست نیست چون به تازگی دزد سارق زیاد شده اگرهم به این منطقه سفر میکنید حدکثرسرعت 150تا 170سرعت عبور کند نظر بنده این است بانشکر
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    17 2
    سلام من هم چند سال هست از این مسیر رفت و آمد دارم. مسیر خلوت و طولانی وخسته کننده ای هست. پیشنهاد من این حاصل که شب در این مسیر به دلیل امکان برخورد باشتر وخلوتی جاده رانندگی نکنید
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    14 1
    سلام من هم چند سال هست از این مسیر رفت و آمد دارم. مسیر خلوت و طولانی وخسته کننده ای هست. پیشنهاد من این حاصل که شب در این مسیر به دلیل امکان برخورد باشتر وخلوتی جاده رانندگی نکنید
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    14 3
    این مسیر امنیتش از خیلی جاده های دیگه بیشتره اسمش فقط بد درفته چون خلوته
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    16 4
    امنیت ش عالی ولی متاسفانه کیفت جاده خیلی خیلی خرابه
  • جواد IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    21 0
    جاده بندر به چابهار رو باید در روز رانندگی کرد شب راندگی تو این مسیر خیلی خطرناکه اول به خاطر احتمال تصادف با شتر وودوم به خاطر وجود آب نما و سوم کم عرض بودن جاده ونبود دید کافی
  • ابوذر بسیجی، چوک میناب IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    16 5
    نویسنده متن فکر کنم شنیده هاش رو رو کاغذ آورده، این جاده مطلقا از نظر سرقت و راهزنی نا امن نیست، و هرساعتی از شبانه روز بخوای تردد کنی مشکلی ندارد، اتفاقا شبها ترددبیشتر هست، به خطر گرمای شدید اکثرا ترجیح میدن شب بزنن به جاده، فقط باید خیلی احتیاط کرد، کل مسیر به خصوص اطراف شهرستان میناب خودروهای قاچاقچیان سوخت با سرعت بالا در تردد هستند، تنها مشکل این مسیر همين خودروهای شوتی هستند که اصلا قانون را رعایت نمی‌کنند، مگر نه از نظر امنیتی هیچ مشکلی نیست
  • رضا IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    8 1
    کیفیت بد جاده،حضور شتر و ماشین های قاچاق سوخت این جاده رو خطرناک کرده وگرنه اطراف جاده مردمان خوب بلوچ مهمان نواز و خونگرم ساکن هستند که در مواقع ضروری کمک می کنند
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    9 2
    سه بار از چابهار به بندر عباس در بهار و زمستان رفتم بلوچ باصفا و اصیل ایرانننی و مهوان نواز است مارو به عرروسیشون دعوت کردند و واقعا برای رفتن مجدد به اونجا لحظه شماری میکنم. زر اباد و باغ موز و گل افشآن و ..... عالی و عالی و به همه توصیه میکنم
  • جدگال IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    3 2
    چرا الکی دارید نظر میدهید بنده یک هفته میشه از بندر عباس به چابهار آمدم .....من توی راه چندتا آب نما جلوی راه من آمد که خیلی عمیق بودن نه تابلو نداره ....چندتا آبنمای خیلی خیلی بد داره ...بعد از زرآباد جاده چند جا پاره و تکه تکه بود مثلاً جاده هست ها ..اتفاقا موقع بارندگی آمدم ...هیچ پلی در کار نبود خیلی جا ....و چند جای جاده پدر ماشین را درآورد هیچ کیفیت نداشت .....
  • الهام US ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    1 1
    ازبندرعباس به چابهار اتوبوس هست؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید