۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 55377690

وضعیت جاده چابهار به بندرعباس برای هر کسی که قصد سفر در این مسیر را داشته باشد بسیار مهم و جالب توجه است. برای اطلاع از وضعیت این مسیر با ما همراه شوید.

وضعیت جاده چابهار به بندرعباس

سلام نو – سرویس گردشگری: بسیاری که علاقه‌مند به سفر هستند از وضعیت جاده چابهار به بندرعباس سوال می‌پرسند و مایل هستند تا با این جاده پر مسافر بیشتر آشنا شوند.

این مسیر تقریبا ۶۸۰ کیلومتری که بیش از ۹ ساعت از شما زمان می‌گیرد یکی از مسیرهای مهم گردشگران در جنوب ایران است چون مهم‌ترین بندر ایران یعنی بندرعباس را به یکی از جذاب‌ترین نقاط جنوب ایران یعنی چابهار وصل می‌کند.

چابهار شهری زیبا در استان سیستان و بلوچستان است که متاسفانه امروزه به خاطر تحریم‌های اقتصادی، از رونق تجاری سابق خود افتاده است، اما مقصد گردشگران جوانی است که می‌خواهند سفر گرم و ارزان به نقاط بکر سیستان و بلوچستان را تجربه کنند.

هر چند بندرعباس بزرگ‌ترین و به نوعی مهم‌ترین بندر ایران است، اما چابهار یکی از بندرهای ویژه ایران است. این بندر جذاب و گرم با قرار گرفتن در ساحل اقیانوس هند و دریای عمان، تنها بندر اقیانوسی ایران است که توانایی میزبانی از اقیانوس پیماها را دارد.

کوه های مریخی یا مینیاتوری، گل فشان‌ها و تالاب صورتی و جنگل‌های حرا تنها بخشی کوچک از زیبایی‌های چابهار هستند. به جز این از فرهنگ جذاب مردم این خطه نیز نباید غافل شد. بخش بزرگی زیستگاه حفاظت شده گاندو که زیستگاه تنها تمساح بومی ایرانی ست در چابهار قرار دارد.

وضعیت جاده چابهار به بندرعباس

نگاهی به وضعیت جاده چابهار به بندرعباس

اگر بخواهیم بعد از چند روز از چابهار به بندرعباس برویم و یکی از غنی‌ترین شهرهای جنوب ایران را ببینیم چند راه داریم، که یکی از آن‌ها راه جاده‌ای است. با ما همراه شوید تا وضعیت جاده چابهار به بندرعباس را با هم مرور کنیم.

برای رسیدن به بندر عباس از میناب عبور کنید و از جاده ۹۱ یا جاده بندر عباس – چابهار عبور کنید تا وارد بزرگراه بندرعباس-زاهدان شوید. بعد که وارد بندرعباس شدید خود را به بزرگراه شهید رجایی برسانید تا بعد از مدتی به شهر بندر عباس برسید.

البته به جز این مسیر شما یک مسیر ۸۶۰ کیلومتری هم بین چابهار و بندرعباس دارید که نزدیک ۱۰ ساعت طول دارد و گزینه اول اکثر مسافرها نیست.

شاید بپرسید وضعیت جاده چابهار به بندرعباس چطور است؟ به طور کلی باید گفت این جاده بخش‌های مختلفی دارد، در نتیجه کیفیت هر بخش می‌تواند کمی با دیگر بخش‌ها تفاوت کند. با این همه این جاده، جاده‌ی بدی نیست، هرچند جاده‌های بهتری هم در کشور داریم.

اگر می‌خواهید بپرسید که وضعیت جاده چابهار به بندرعباس از نظر امنیت چطور است باید با جدیت به شما بگوییم که این جاده از نظر امنیت تفاوت چندانی با دیگر جاده‌های کشور ندارد. با این همه به علت خلوتی مسیر بهتر است که به شکل گروهی سفر کنید تا اندک خطرهای احتمالی هم از شما دور شود.

وضعیت جاده چابهار به بندرعباس

با این همه باید گفت که مسیر یک قطعا مسیر بهتری برای دسترسی به چابهار است. این جاده پیچ و خم کمتری دارد و جاده آن به باکیفیت‌تر از مسیر شماره دوم است. اگر با منطقه غریبه هستید حتما جاده اول را انتخاب کنید و از جاده‌های دیگر استفاده نکنید.

توجه داشته باشید که همراه داشتن جعبه کمک‌های اولیه و کپسول آتش نشانی برای شما بسیار ضروری است. همچنین این مسیر به نسبت خسته کننده است و نیاز به مهارت رانندگی بالایی دارد. اگر ضرورتی ندارد به جای خودروی شخصی این مسیر را با اتوبوس طی کنید.

اگر قصد داشتید که این مسیر را با خودروی خود طی کنید پیش از زدن به دل جاده حتما و حتما خودرو را به شکل کامل سرویس کنید. خراب شدن وسیله نقلیه در چنین جاده‌هایی یکی مصیبت تمام عیار است.

اگر شما هم این مسیر را طی کرده‌اید تجربه‌های خود را از وضعیت جاده چابهار به بندرعباس با ما به اشتراک بگذارید. در آخرین سفر شما این جاده چه تغییراتی داشته است؟

کد خبرنگار: ۲۶
۱۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • عزیز IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    5 0
    تمام اطلاعات شما درباره این مسیر اشتباه می باشد
  • امیر IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    4 0
    از سمت بندر تا جاسک خوبه ولی اونقد شتر هست وسط جاده که باید مراقب باشین از جاسک که میایی جاده دردست تعمیر هستش یه بارون ساده بباره به فنا میری حتما باک پر بنزین نیاز داره باید بپرسین کارت سوخت 3000 تومنی هم تا یه شهری جواب میده تو چابهار لیتری 20 تومنم سخت پیدا میشه و واقعا تو 250 کیلومتری چابهار جاده افتضاح میشه لطفا مردم گمراه نکنید
  • محمد IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    3 1
    جادش خیلی خرابه نزدیک پاسگاه لیردف پل سدیچ
  • محمد IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    1 0
    جاده میناب جاسک خیلی خطر دارد چون کم عرضه مخصوصاً محل پل‌های آن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید