این منطقه دارای دو آبشار دوازده و سه متری می باشد که بالای هم قرار دارند. مسیر آبشار پوشیده از درختان اورس، کهکم، نسترن وحشی، گارچی و درمنه است.

معرفی آبشار زیبای چهرن در منطقه‌ای ییلاقی

به گزارش سلام نو، چهرن روستایی ییلاقی در دهستان سیه بنوئیه بخش مرکزی شهرستان رابر استان کرمان است. این روستا در دامنه کوه لاله ‌زار قرار گرفته و دارای طبیعتی زیبا و آبشارهایی دل انگیز است. جویبارها و چشمه سارهای بسیاری در این منطقه وجود دارد. در بخش شمالی روستا، مسیر رودخانه ای وجود دارد که از ارتفاعات لاله زار جریان می یابد.

استان کرمان با دارا بودن جاذبه ‌های گردشگری و سوغات گوناگون در جنوب ایران واقع‌ شده است. این استان که از مناطق وسیع و باستانی ایران به شمار می ‌آید در جنوب شرقی ایران واقع‌ شده است. در این میان شهرستان رابر که در غرب کرمان واقع شده و رتبه نخست بارش های استان کرمان را از آن خود کرده است، اقلیمی کاملا متفاوت از شهرستان های شمالی و شرقی استان کرمان دارد و برعکس جنوب کرمان سردسیر بوده و مملو از مراتع سرسبز، کوهستان های پوشیده از انواع درختان وحشی و متنوع ترین گونه های گیاهی و جانوری را داراست. روستای چِهرِن یکی از مناطق زیبا و بکر رابر است که ییلاق بخشی از جمعیت عشایر منطقه محسوب می شود. چهرن چون دیگر نقاط این منطقه پوشیده از درختان گردو، زردآلو، صنوبر و چمنزار، چشمه و مسیر رودخانه است. در ۲ کیلومتری شمال روستا رودخانه‌ ای جریان دارد که از ارتفاعات لاله‌ زار سرچشمه می ‌گیرد.

معرفی آبشار زیبای چهرن در منطقه‌ای ییلاقی

آبشاری در منطقه ییلاقی 

آبشار چهرن یکی از دیدنی های طبیعی در این منطقه و در روستای ییلاقی و خوش آب و هوای چهرن واقع شده است و از جاذبه های گردشگری رابر می باشد. در دو کیلومتری شمال روستا رودخانه ‌ای خروشان از دل کوه‌ های لاله زار که روستا در این منطقه واقع شده، جریان دارد. در سمت راست با پیاده روی حدود یک کیلومتر به تنگ کوچکی می رسیم که صدای آبشار چهرن و منظره آن مشهود است. مسیر آبشار پوشیده از درختان اورس، کهکم، نسترن وحشی، گارچی و درمنه است. بلندی این آبشار به ۱۲ متر می‌ رسد که جذابیت خاصی به این تنگ داده است. جریان این آبشار که از دیواره ۱۲ متری و شیب ۹۰ درجه ای به پایین می ریزد، بعد از طی مسافت ۲۰۰ متری به رودخانه میریزد تا دوباره از چشمه ها و زهکش های چهرن سر بر آورده و طبیعت این روستای زیبا را جان بخشد. در دیواره سمت راست آبشار، مسیری برای بالا رفتن و صعود به بالای آن وجود دارد. پس از صعود و قرار گرفتن در بلندای آبشار، آبشار دیگری با ارتفاعی در حدود سه متر خود نمایی می کند که در فاصله ای حدود ۲۵ متر از آبشار اولی قرار دارد. سرسبزی و طراوت بخش میانی دو آبشار، احساس غیر قابل وصفی را برای هر بیننده‌ ای به ارمغان می‌ آورد.

معرفی آبشار زیبای چهرن در منطقه‌ای ییلاقی

مسیر دسترسی

دسترسی به این روستا از طریق شهرستان رابر به روستای ننیز، جاده روستای گنجان و سپس جاده خاکی روستای چهرن امکانپذیر است. رسیدن به آبشار چهرن نیازمند حدود یک کیلومتر پیاده‌ روی در مسیر رودخانه است.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید