کرمان یکی از شهرهای زیبای ایران است که جاذبه‌های فراوانی را در خود جای داده است. یکی از دیدنی‌های این شهر چشمه عروس رابر است که تفرجگاهی خوش آب و هوا به شمار می‌رود.

آیا به چشمه عروس رابر سفر کرده‌اید؟

به گزارش سلام نو، شهرستان رابر با وجود، دیدنی های طبیعی، باستانی، تاریخی، زیارتی و تفریحی و تفرجگاه های خوش آب و هوا، چشم اندازهای زیبا از نعمتهای گسترده الهی برخوردار است. چشمه عروس از مناطق  دیدنی و تفریحی این شهرستان است که دربر گیرنده باغ های میوه، سپیدار، چنار و بسیار دیگر از درختان وحشی  بوده و جریان آب رودخانه و جوشش چشمه سارها بر زیبایی این منطقه افزوده است.

آیا به چشمه عروس رابر سفر کرده‌اید؟

شهرستان رابر را که در جنوب شرق  استان کرمان واقع شده  است همه با طبیعت و محصولات طبیعی آن می ‌شناسند که به دلیل استقرار در محدوده کوهستانی و آب و هوای مطبوع و مناظر و چشم ‌اندازهای زیبا و دلپذیر که دارد به همراه دره‌ های خوش آب و هوا، سرسبز و کوه ‌های مرتفع، آبشار و چشمه سارها هر فصل سال پذیرای تعداد بیشماری از گردشگران داخلی و خارجی می باشد.

آیا به چشمه عروس رابر سفر کرده‌اید؟

رودی به طول ۷۸ کیلومتر 

چشمه عروس در ۳ کیلومتری شمال غربی رابر واقع شده و در فصول بهار و تابستان میزبان هزاران گردشگر از سراسر کشور به خصوص استانهای هرمزگان و فارس می باشد. چشمه عروس نام رودی است به طول ۸۷ کیلومتر و سومین رود بلند کرمان بعد از هلیل ‌رود و رود ملنتی است. این رود پس از آبیاری مزرعه‌ های رابر به هلیل رود می ‌پیوندد و به سد جیرفت می ‌ریزد. هلیل رود و چشمه عروس باهم به هامون جازموریان می ‌ریزند. جریان آب رودخانه و جوشش چشمه سارها بر زیبایی این منطقه افزوده است. همچنین چنار تاریخی و تنومند چشمه عروس نیز دیدنی و به یاد ماندنی است.

در مناطق کوهستانی شهرستان رابر، ییلاق های کوهستانی سرسبز وخوش آب وهوایی دیده می شودکه در طول سال به ویژه در فصل تابستان مورد توجه اهالی بومی و ساکنین استان های گرمسیری مجاور از جمله هرمزگان و سیستان و بلوچستان و یزد واقع می شوند. این مناطق کوهستانی دارای جلوه ها و پدیده های جذاب کوهستانی از قبیل چشمه سارها و آبشارهای بسیار زیبا و دره ها و دامنه های سرسبزوخوش آب وهوا می باشند.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید