مازندران جاذبه‌های فراوانی دارد. یکی از این جاذبه‌ها آبشارهای این شهر می‌باشند. آبشار گزو، یکی از زیباترین و مرتفع‌ترین آبشارهای این منطقه است.

سفری به با ابهت‌ترین آبشار مازندران + عکس

به گزارش سلام نو، آبشار گزو در سوادکوه شمالی یکی از زیباترین آبشار های استان مازندران است. مسیر این آبشار بسیار دیدنی و سرشار از زیبایی است. عبور از مسیر پر پیچ و خم و سرسبز دریاچه لفور به سمت آبشار گزو غیر قابل وصف است. این آبشار درون تنگه ای جنگلی با درختان انبوه بر روی دیواره ای نیم استوانه ای و با شیب منفی میریزد و منظره ای بسیار با ابهت و رویایی دارد. باید پای این آبشار بایستید تا به عظمت و زیبایی آن آفرین بگویید. در صورت مناسب بودن هوا, میتوانید شنا کرده و زیر آبشار لذت آفرینش آنرا حس کنید.

در نزدیکی شهرستان شیرگاه مازندران منطقه‌ خوش آب و هوا و سرسبز لفور واقع شده که بسیاری آن را به خاطر سد البرز (لفور) می ‌شناسند. در لفور آبشارهایی زیبا و بسیار با عظمت در انتظار گردشگران هستند.

آبشار گزو از ارتفاع ۵۳ متری درون دره ‌ای به شکل U می‌ ریزد که در زیر آن حوضی از آب زلال تشکیل شده است. گیاهان و خزه ‌ها در صخره‌ های دیواره ‌های سنگی آبشار، سبب چند برابر شدن زیبایی این دره و آبشار شده‌ اند.

پس از ورود به دره منتهی به آبشار صدای آب‌ های خروشان روحتان را نوازش می ‌کند و به شوق دیدن آبشار سریع تر گام بر می دارید. شما تا حدود بیست سی متری فقط صدای آب را میشنوید و بعد با دیدن آبشار و عظمت آن چند ثانیه ای میخکوب شده خیره می مانید.

سفری به با ابهت‌ترین آبشار مازندران

بهترین زمان سفر به آبشار 

بهترین زمان رفتن به این آبشار بهار و اواخر تابستان و ماه های مهر، آبان و آذر است. شرجی بودن هوا و میزان زیاد رطوبت در جنگل باعث می شود که در فصل تابستان نتوانید زیاد در این منطقه دوام آورید.

مسیر دسترسی

مسیر ارتباطی آن دو مسیر است: راه روستایی جمشید آباد «زیرآب» و دیگری از جاده‌ لفور در پشت سد البرز در جاده کارسنگ. برای رسیدن به آبشار زیبای گزو ابتدا باید از جاده فیروزکوه به سمت شیرگاه رفته، سپس از شیرگاه به سمت جاده زیبای لفور بروید.  البته اگر از مسیر جمشید آباد (۵ کیلومتری زیرآب) نیز بروید در انتها به جاده لفور می رسید. قسمتی از مسیر تا آبشار نیز باید پیاده طی شود.

مسیر اول: از جاده فیروزکوه به سمت قائم شهر حرکت کرده پس از پل سفید به سمت روستای جوارم راهی میشویم. از روستای جوارم به سمت سد لفور رفته و با عبور از جاده خاکی نسبتا مناسبی به طول تقریبی ۱۵ کیلومتر به جاده آسفالته در سمت شمالی سد البرز رسیده  و با ادامه دادن مسیر به سمت غرب سد به روستای شرقلات میرسیم. میتوانید شب را در همین روستا در کلبه ای سپری کنید و صبح به سمت آمامزاده حرکت کنید که مسیری دو ساعته می باشد. (مسیری ۴۰ کیلومتری جاده خاکی که در بعضی مناطق بسیار صعب العبور است.) با پارک کردن اتومبیل در پارکینگ امامزاده مسیر پیاده‌ روی به سمت آبشار آغاز میشود. مسیر پیاده ‌روی را باید با کمک جی ‌پی ‌اس یا راهنما طی کنید. (احتمال گم شدن وجود دارد) بعد از ۳۰۰ متر کم کردن ارتفاع و پیمودن دو کیلومتر راه به آبشار فوق ‌العاده زیبای گزو می رسید.

سفری به با ابهت‌ترین آبشار مازندران

مسیر دوم: این مسیر در فاصله‌ ۱۵ کیلومتری «زیرآب» سوادکوه قرار دارد. از ورسک که رد شدید دو آب، پل سفید و زیرآب را پشت سر گذاشته تابلوی شیرگاه ۱۵ کیلومتر را نیز رد کرده جلوتر تابلو "جوارم" در سمت راست و "جمشید آباد" در سمت چپ دیده میشود. وارد جاده خاکی جمشید آباد میشویم چند صد متر وارد جنگل شده و پیچهای جنگلی را یک به یک رد می کنیم. در هر دوراهی تابلوی فلزی کوچک "امامزاده گزو" که بر تنه درخت کوبیده شده مسیر را نشان می دهد. این جاده تا امامزاده می رود و از آنجا تا آبشار حدود نیم ساعت پیاده روی پرشیب است. نرسیده به امامزاده دوراهی وجود دارد که مستقیما به آبشار می رسد.

منبع: تریپ یار 

کد خبرنگار: ۲۵
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    8 0
    خیلی زیبا و بکر است
  • محسن رمضان پسندی IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    2 3
    آنچنان که تعریف میکنن نیست کلا دور سد اصلا جای نشست نیست یک مسیر خاکی و پر از گردوخاکه پیشنهاد نمیکنم
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 1
    سلام اصلا اینجور که شما میگید نیست بهشت خدا بر روی زمینه فقط یکبار برید دیگه برنمیگردید
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 0
    آبشار فقط آبشارشهر مهر ازتوابع شهرستان ملکشاهی ایلام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید