ماهی شکم پر از غذاهای خوشمزه اصیل شمالی و منطقه مازندران است، در این مطلب طرز تهیه ماهی شکم پر خوشمزه را به شما عزیزان آموزش داده ایم که در ادامه خواهید خواند.

نحوه درست کردن ماهی شکم پر خوشمزه و اصیل مازندرانی + طرز تهیه

به گزارش سلام نو، ماهی از غذاهای سالم است که به روش های متنوعی طبخ می شود. در ادامه طرز تهیه ماهی شکم پر مازندرانی را خواهید خواند.

مواد لازم

ماهی سفید، آزاد یا قزل آلا: ۱عدد

 پیاز :۱عدد

سیر ۱:حبه

گردوی خردشده :۴قاشق

سبزی معطر محلی اگر در دسترس نبود(گشنیز،شوید،جعفری و کمی شنبلیله): ۲ ق غذاخوری

زرشک و ناردون رب انار ، رب گوجه و رب ازگیل و رب نارنج هر کدام ۱قاشق

آلوچه نمک، فلفل، ادویه ماهی

طرز تهیه:

ماهی را پاک کنید و حسابی با آب سرد بشویید و مرینیت کنید (یک پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و به آن کمی آبلیمو، نمک، فلفل، آویشن، تخم‌گشنیز و زردچوبه اضافه کرده و مواد را خوب باهم مخلوط کنید.) مواد داخل شکم ماهی پیاز، سیر را نگینی خرد کرده و با کمی روغن تفت دهید. سپس سبزی معطر را به آنها اضافه کنید. حالا گردوی خردشده و رب انار و ادویه‌جات را نیز اضافه کرده و مواد را کنار بگذارید تا کمی خنک شوند.

کف ظرف فر را چرب کنید. ۲عدد پیاز حلقه کنید و کف فر بچینید. ماهی را از داخل مواد مرینیت خارج کرده داخل شکم ماهی را با مواد میانی آماده‌شده پرکنید. حالا شکم ماهی را یا با خلال دندان یا با نخ و سوزن خیلی تمیز به هم وصل کنید. یک پیاز را حلقه کنید و ماهی را روی پیازها داخل ظرف قرار دهید، به‌صورتی‌که ماهی با کف ظرف تماسی نداشته باشد.

یک استکان آب کف ظرف بریزید. می‌توانید مواد مرینت ماهی که آبلیمو دارد را نیز کف ظرف بریزید. روی ظرف را با فویل بپوشانید و ظرف را به مدت ۴۵دقیقه داخل فر با دمای ۲۰۰درجه قرار دهید. بعد از ۴۵دقیقه که از پخت ماهی گذشت فویل را از روی ظرف بردارید و یکربع بدون فویل بگذارید ماهی پخته شود و ۱۰دقیقه گریل را روشن کنید تا رنگ روی ماهی طلایی شود. ماهی شکم پر شمالی شما آماده است. می‌توانید این ماهی خوشمزه و خوش عطر را در کنار سبزی پلو یا چلوی ساده سرو کنید.

 پ ن : ماهی شکم‌پر از غذاهایی است که در شمال و جنوب ایران به شیوه‌های مختلف پخته می‌شود. این تفاوت به نوع ماهی، سبزی و ادویه‌هایی که به در آن استفاده می شود بستگی دارد.

جنوبی ها از عصاره تمر هندی و شمالی ها از رب انار استفاده می کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید