۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 55377370

بوشهر با داشتن سواحل بی‌نظیر، نخلستان‌های پی در پی و بناهای تاریخی ارزشمند یکی از پر جاذبه‌ترین نقاط ایران به شمار می‌آید، برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی بوشهر با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی بوشهر

سلام نو _ سرویس گردشگری: جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بوشهر سبب شده تا مسافران و گردشگران بسیاری هر ساله به آن سفر کنند، جاذبه‌هایی که هر یک به تنهایی کوله‌بار شما را پر از وجد و لذت می‌کند. طیف دیدنی‌های بوشهر وسیع و متنوع است و مردم آن گرم، صمیمی و مهمان‌نواز از این رو با انتخاب بوشهر برای گشت‌وگرد تجربه‌های جذابی برای خود رقم می‌زنید.

جاهای دیدنی بوشهر در هر فصل، رنگ و بوی خاص خود را دارد و بسیاری در بهار، پاییز و زمستان به آن سفر می‌کنند تا از گرما و رطوبت نقاط نزدیک به ساحل و گرما و خشکی هوا در نقاط دورتر نسبت به ساحل خلیج فارس در امان باشند. در هر صورت فصل سفر به بوشهر کاملا سلیقه‌ای است و گردشگران زیادی تمایل دارند تا تابستان‌های بوشهر و فعالیت مردم را در این فصل کمتر توریستی آن ببینند.

شما چه اهل طبیعت‌گردی باشید چه دوست‌دار دیدن جاذبه‌های تاریخی، بوشهر شگفت‌زده‌تان خواهد کرد چرا که طبیعت و معماری آن غنی و باشکوه است. در ادامه به چند مکان طبیعی و بنای تاریخی اشاره می‌کنیم تا با قرار دادن این نقاط جذاب و دیدنی در برنامه سفر خود، سفری پر بارتر داشته باشید.

جاهای دیدنی بوشهر

سواحل بی‌بدیل خلیج فارس، کوه نمکی و نخلستان از جمله جاهای دیدنی بوشهر که باید رفت

بوشهر با قرار گرفتن در حاشیه خلیج فارس، دارای خط ساحلی جذابی است که هر نقط از آن مناظر و چشم‌اندازهای ویژه خود را دارد. بعضی از این نقاط، بکرتر و رؤیایی‌تر هستند و برخی به دلیل داشتن امکانات رفاهی نظیر کافه و رستوران، فضای بازی، پارکینگ و سرویس بهداشتی توریستی‌تر محسوب می‌شوند.

ساحل بندر دیلم، ساحل بندر امام حسن، ساحل بندر گناوه، ساحل صدفی بوشهر، پارک ساحلی آب شیرین کن، پارک ساحلی شغاب، ساحل بندر کنگان و پارک ساحلی بنک از جمله سواحل دیدنی بوشهر هستند که تجربه حضور در هر یک لذت و میزان رضایتمندی سفر شما را دو چندان می‌کند.

کوه نمکی جاشک یکی از جاهای دیدنی بوشهر به شمار می‌رود که چشم هر بیننده‌ای را مسحور زیبایی و عظمت خود می‌کند. این پدیده طبیعی زنده، در بین شهرهای خورموج و دیر قرار گرفته و فاصله‌ای ۱۴۴ کیلومتری با مرکز استان یعنی شهر بندری بوشهر دارد. کوه نمکی جاشک با وجود بلورهای نمک، یخچال‌های مختلف، آبشارهای جذاب و غارهای هیجان‌انگیز یکی از جاذبه‌های طبیعی و بی‌تکرار بوشهر است که دیدن آن به همراه راهنمای محلی توصیه می‌شود.

جاهای دیدنی بوشهر
کوه نمکی جاشک

نخلستان‌های سبز و پشت سر هم در آبپخش واقع در شهرستان دشتستان از جمله جاهای دیدنی بوشهر به حساب می‌آید. محدوده‌ای به وسعت ۲۹۰۰۰ هکتار پر از درختان نخل با کانال‌های آب در ورودی شهر یکی از زیباترین مناظری است که می‌توانید دیدنش را به خود هدیه دهید. با رفتن به آبپخش علاوه بر گشت‌وگذار در نخلستان‌ها با دستانی پر از سوغاتی‌های درجه یک نظیر عرق تارونه، شیره خرما، سرکه خرما، پنیر درخت نخل و صنایع دستی خلق شده به وسیله چوب درختان نخل به شهر و دیار خود برمی‌گردید.

جاهای دیدنی بوشهر
نخلستان‌های آبپخش

بنایی با قدمت ۱۷۰ سال

عمارت گلشن یکی از بناهای تاریخی بوشهر است که به ثبت ملی درآمده. این بنای ۳ طبقه محل زندگی و تجارت تاجری با نام گلشن بوده و فاصله‌ای ده متری با دریا دارد. این عمارت زیبا با مساحت ۱۲۳۰ متر مربع در دوران قاجار به سبک بیت میلانی ساخته شده و فضاهایی چون آب‌انبار، آشپزخانه، اتاق‌های پنج دری، اتاق خدمه، حمام و دستشویی آن به وسیله حیات، دالون‌ها و راهروها به یکدیگر ارتباط دارند و متصل هستند.

جاهای دیدنی بوشهر
عمارت گلشن

قلعه نصوری، قلعه‌ای سنگی

قلعه نصوری مشهور به قلعه شیخ، در دوران قاجار به دستور شیخ جبار نصوری ساخته شده است. این قلعه در بندر سیراف در شهرستان کنگان بوشهر قرار دارد و مصالح به کار رفته در آن سنگ‌های بزرگی است که با ملاط گل و گچ روی یک دیگر قرار گرفته‌اند. درهای چوبی، ستون‌های سنگی، گچ‌بری‌ها و بادگیر این قلعه زیبایی قابل تحسینی دارند که انکار نشدنی است.

جاهای دیدنی بوشهر
بادگیر قلعه نصوری
کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید