امروزه ساخت ویلا در نقاط مختلف ایران از جمله در مناطق خوش آب و هوایی چون نوشهر ،دماوند ،لواسان و سایر مناطق رونق بسیار زیادی گرفته است و افراد زیادی اقدام به احداث ساختمان های لاکچری یا سنتی می کنند.

نکات مهم ساخت و ساز ویلا و طراحی یک ویلای خوب

اگر شما نیز به دنبال طراحی و ساخت ویلا می باشید و قصد دارید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها مشاهده نمایید. همچنین با مراجعه به سایت مهندسی معماری پرسیاه طرح پردازان می توانید از خدمات فوق العاده این مجموعه بهره ببرید.
 

طراحی و ساخت ویلا چیست؟

قطعا وقتی صحبت از ویلا می شود منظور ما ساخت خانه های زیبا و حیاط دار است که معمولا دارای ویو های خیلی خوب خصوصا از نظر طبیعت می باشند به همین دلیل ساخت ویلا در مناطقی با آب و هوای جنگلی یا دارای ساحل بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. البته شما با یک طراحی مناسب در هر منطقه ای می توانید اقدام به ایجاد و ساختن یک ویلا به سلیقه خود کنید.

قطعا همه شما با اسم طراحی و ساخت ویلا آشنایی دارید اما باید بدانید که ساخت یک ویلای استاندارد با هزینه مناسب کار ساده ای نمی باشد و نیازمند تجربه بسیار بالا در این زمینه می باشد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد این کار ار به شرکت های مختلفی و پیمانکاران مجرب میسپارند که البته در این زمینه نیز باید به شدت مراقب باشید و اگر قصد همکاری با مجموعه ای را دارید حتما با تحقیق این کار را انجام دهید. یکی از شرکت های قدیمی و معتبر در زمینه طراحی و ساخت انواع ویلا در نقاط مختلف از جمله نوشهر ، دماوند و لواسان استودیو طراحی شرکت مهندسی معماری پرسیاه طرح پردازان " parsiyah.com " می باشد.

انواع سبک طراحی

با توجه به شرایط آب و هوایی و همچنین فرهنگی مناطق مختلف و در کنار آنها تفاوت در سلیقه افراد طراحی ویلا در سبک های مختلف انجام می شود که هر کدام از آنها دارای طرفداران مخصوص به خود می باشند. در ادامه به بررسی برخی از سبک های طراحی در ویلا پرداخته ایم.
 

۱.طراحی به سبک مدرن

یکی از محبوب ترین سبک ها در طراحی ویلا بدون شک مدل مدرن آن می باشد که دارای جلوه و زیبایی بسیار زیادی است. ساخت و ساز ویلا به سبک مدرن با توجه به جدید و امروزی بودن آن هزینه نسبتا زیادی نیز دارد که شاید مهم ترین ویژگی آن نیز همین لاکچری بودن ویلا باشد.

نکات مهم ساخت و ساز ویلا و طراحی یک ویلای خوب


 

۲.طراحی به سبک سنتی

یکی دیگر از سبک های محبوب و پرطرفدار در ساخت و ساز خصوصا در ساخت ویلا مدل سنتی می باشد که همانطور که از اسم این سبک نیز مشخص است سعی در طراحی ویلا به سبک قدیمی می باشد. ویلاهای سنتی در هر منطقه ای نشان دهنده و نمادی از فرهنگ و اصالت یک کشور یا یک شهر می باشد که در طراحی آن باید نهایت دقت صورت گیرد.
 

۳.طراحی به سبک مدیترانه ای

این نوع سبک بیشتر برای مناطق ساحلی همچون نوشهر مورد استفاده قرار میگیرد و جاهایی که دسترسی به دریا موجود باشد می توان از مدل مدیترانه ای استفاده کرد و یک ویلا لوکس و زیبا را ساخت.
 

۴.طراحی به سبک مینیمال

اگر شما نیز به ویلاهایی با نمای در ظاهر ساده اما بسیار پیچ در پیچ علاقه دارید ما به شما سبک مینیمال را پیشنهاد می دهیم. به طور کلی معماری مینیمال عبارت است از دستیابی به طراحی بهتر از طریق سادگی، چه سادگی در فرم باشد یا سادگی در فضا ، مادیات ، جزئیات و رنگ و .. باشد.
 

۵.طراحی به سبک چوبی

این نوع از ویلا معمولا در مناطق روستایی و جنگلی ساخته می شود که دارای خصوصیات مخصوص به خود می باشد. طراحی این نوع از ویلاها بسیار ساده و هزینه ساخت و ساز آن نیز پایین می باشد. در سال های اخیر استفاده از این سبک در ایران بسیار کاهش پیدا کرده است که البته با توجه به بالا رفتن هزینه های ساخت و ساز استفاده از این سبک در مناطق جنگلی می تواند یک گزینه جذاب پیش روی شما باشد.

نکات مهم ساخت و ساز ویلا و طراحی یک ویلای خوب



مراحل ساخت یک ویلا

با توجه به گران شدن زمین در ایران و همچنین بالا رفتن هزینه ساخت و ساز هنگام ساخت یکی ویلا یا هر نوع ساختمان دیگر باید نهایت دقت را در بخش های مختلف از جمله طراحی آن داشته باشیم. شما با یک طراحی خوب علاوه بر اینکه از فضاهای موجود نهایت استفاده را خواهید کرد در هنگام فروش نیز کار بسیار راحت تری خواهید داشت. اگر قصد طراحی و ساخت ویلا با قیمت مناسب و به صورت استاندارد را دارید پیشنهاد میکنیم به سایت مهندسی معماری پرسیاه طرح پردازان مراجعه نمایید.

در اولین مرحله از ساخت ویلا شما باید ابتدا یک زمین مناسب تهیه کنید و باید حتما نسبت به سند زمین و داخل محدوده بودن آن اطمینان پیدا کنید. بعد از آنکه از وضعیت زمین آگاهی پیدا کردید و شرایط ساخت ویلا را مهیا کردید باید خودتان یا توسط یه شرکت اقدام به برآورد هزینه ساخت ویلا خود نمایید که البته باید نوسان های قیمتی در بازار مصالح را در نظر بگیرید. حالا باید شرایط سازه خود را از نظر مهندسی و میزان زیر بنا مورد بررسی قرار دهید و اقدام به طراحی ویلا با سبک مورد نظر خود کنید و در نهایت نیز کار ساخت و ساز را شروع و به پایان برسانید.

۱.طراحی ویلا در نوشهر

نوشهر در غرب استان مازندران قرار دارد و یکی از شهرستان زیبای شما ل کشور می باشد که همه ساله گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند که یکی از دغدغه های آنها محل اقامت می باشد. از نکات جالب توجه درباره نوشهر می توان به زبان مردم اشاره کرد که شباهت زیادی به زبان گویش شهرستان های چالوس و نور دارد و در واقع زبان مازندرانی با گویش کجوری یا تبری می باشد. همچنین این شهرستان از نظر جاذبه های تفریحی نیز بسیار غنی است که احتمالا شما از حضور در این منطقه از شمال لذت خواهید برد.

ساخت و ساز ویلا در نوشهر طی سال های اخیر به شدت رونق گرفته و با توجه به بندری بودن این شهرستان و همچنین داشتن جنگل مناسب انواع سلیقه ها می باشد. نوشهر دارای آب هوای مختلفی از جمله آب و هوای جلگه ای معتدل مرطوب و همچنین کوهستانی سرد و نیمه مرطوب که در طراحی باید به آن توجه داشته باشید. اگر شما نیز قصد طراحی ویلا در نوشهر را دارید می توانید از خدمات موجود در سایت استودیو طراحیِ شرکت مهندسی معماری پرسیاه طرح پردازان ( P design studio ) دیدن نمایید.

۲.طراحی ویلا در دماوند

یکی از مناطق جذاب برای ساخت و ساز ویلا خصوصا در میان تهرانی ها بدون شک ایجاد ویلا در منطقه خوش آب و هوای دماوند می باشد که فاصله نسبتا کمی تا مرکز پایتخت ایران دارد. طراحی ویلا در دماوند به شیوه های گوناگون صورت می گیرد و با یک گشت و گذار در این منطقه شاهد انواع ویلاها خواهید بود که برخی از آنها بسیار لاکچری و لوکس می باشند.

نکات مهم ساخت و ساز ویلا و طراحی یک ویلای خوب

۳.طراحی ویلا در لواسان

در کنار دماوند یکی دیگر از مناطق محبوب جهت ساخت و ساز ویلا بدون شک لواسان است که در دامنه رشته کوه های البرز قرار دارد. شهر لواسان واقع در شمال شرق تهران و به عنوان نزدیکترین منطقه خوش آب و هوای ییلاقی به شهر تهران به حساب می آید که در سال های اخیر ساخت و ساز ساختمان در این منطقه رشد چشمگیری داشته است. اگر شما نیز قصد طراحی ویلا در لواسان و ساخت آن را دارید می توانید به پرسیاه طرح پردازان مراجعه کنید.

معرفی شرکت مهندسی معماری پرسیاه طرح پردازان

طراحی ویلا و ساخت آن توسط شرکت ها و اشخاص مختلفی انجام می شود که این تنوع قطعا نیازمند بررسی بسیار زیاد شما در این زمینه می باشد. استودیو طراحیِ شرکت مهندسی معماری پرسیاه طرح پردازان با سابقه مناسب در زمینه طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکند و با راه اندازی کمپین رو ویلا و تخفیف های ویژه تا ۷% در اجرا و تا ۵۰% در فول پکیج های طراحی ویلا پاسخگوی مشتریان می باشد.

آدرس سایت : https://parsiyahstudio.com
آدرس اینستاگرام : https://www.instagram.com/parsiyahstudio
شماره تماس : ۰۹۱۰۱۷۰۷۰۳۷
مشاوره و ثبت سفارش : ۰۹۱۲۲۶۵۸۶۲۰
 

نکات مهم ساخت و ساز ویلا و طراحی آن

به طور کلی در ساخت و ساز رعایت یک سری نکات اجباری می باشد که توسط مهندسین و شهرداری به شما ابلاغ می شود که در کنار آنها شما باید به یک سری مسائل در زمینه طراحی و ساخت نیز خودتان توجه ویژه داشته باشید که در ادامه به برخی از آنها اشاره کرده ایم.

توجه به مالکیت سند و شرایط زمین
استفاده از مهندسین مجرب در طراحی سازه و همچنین طراحی داخلی ساختمان
استفاده از مصالح با کیفیت و دارای ایمنی بالا
توجه به شرایط آب و هوایی منطقه جهت ساخت ویلا
توجه به نماهای مختلف ویلا از جمله نمای بیرونی
حیاط سازی مناسب و حرفه ای
هماهنگی طراحی داخلی ویلا با نمای ویلا

سخن پایانی

همانطور که در بالا نیز بارها اشاره کردیم امروزه هزینه ساخت یک ویلا بسیار زیاد می باشد به همین جهت شما در طراحی و ساخت ویلا خود باید دقت زیادی داشته باشید و اینکه تا جایی که امکان دارد هزینه های ساخت را کاهش دهید البته این کار نباید از کیفیت و زیبایی ویلا شما کاهش دهد. اگر قصد گرفتن مشاوره در زمینه طراحی ویلا و ساخت آن دارید پشنهاد ما به شما مراجعه به سایت شرکت پرسیاه طرح پردازان می باشد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید