زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، از غیرنظامیان خحواست تا منطقه دونتسک که صحنه نبرد نظامیان روسیه و اوکراین شده است را تخلیه کنند.

زلنسکی دستور تخلیه اجباری دونتسک را صادر کرد

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی روزانه خود از مردم دونتسک درخواست کرد که هرچه سریع‌تر این منطقه را تخلیه کنند.

به گزارش فارس، با پیش‌روی نظامیان روس به سمت شرق اوکراین، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته (شنبه) از غیرنظامیان درخواست کرد که خط مقدم منطقه دونتسک که صحنه درگیری میان نظامیان روسیه و اوکراین است را تخلیه کنند.

طبق این گزارش، زلنسکی در سخنرانی روزانه خود هشدار داد که هزاران نفر از جمله کودکان همچنان در مناطق نبرد دونتسک هستند و مدعی شد که ۶ غیرنظامی روز جمعه در درگیری‌ها کشته شدند و ۱۵ نفر دیر نیز زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، زلنسکی تصریح کرد: «تصمیم دولت درباره تخلیه اجباری از دونتسک گرفته شده است» و بر درخواست مقامات برای ترک این منطقه محاصره شده در هفته‌های اخیر تأکید کرد.

وی ادامه داد: «ترک کنید، به شما کمک می‌کنیم. در این مرحله از جنگ، تروریسم سلاح اصلی روسیه است». وی در سخنرانی خود بار دیگر از جامعه بین‌الملل به ویژه ایالات متحده درخواست کرد تا روسیه را «کشور حامی تروریسم» اعلام کند.

وزارت دفاع روسیه، کی‌یف را به حمله به زندان «النووکا» از طریق موشک‌های دوربرد ایالات متحده متهم کرده است و هدف آن را یک اقدام تحریکی فاحش خواند تا از آن طریق مانع از تسلیم سربازان شوند. روز شنبه گزارش شد که که کشته شدگان شامل نیروهای اوکراینی می‌شوند که پس از هفته‌ها درگیری با نیروهای روسیه در کارخانه فولاد آزوفستال در شهر بندری ماریوپل تسلیم شدند.

وزارت دفاع روسیه پیش از این اعلام کرده بود: «در زمان حمله ۱۹۳ اسیر جنگی در بازداشتگاه النووکا در جمهوری خلق دونتسک بودند. اکثر آن‌ها در اثر این حمله کشته یا مجروح شدند. تعداد قربانیان در حال حاضر ۵۰ نفر است و ۷۳ نفر با جراحات شدید در بیمارستان بستری شده‌اند. فهرست اسرای جنگی کشته و زخمی شده در پایگاه اینترنتی وزارت دفاع روسیه در دسترس است».

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ۵۰ زندانی اوکراینی کشته شدند و ۷۳ نفر به دلیل جراحات جدی به بیمارستان منتقل شدند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص توضیح داد: «تمامی مسئولیت سیاسی، حقوقی و اخلاقی این قتل‌عام خونین اوکراینی‌ها برعهده شخص زلنسکی و رژیم جنایتکار وی و واشنگتن است که از آن حمایت می‌کند».

با این حال زلنسکی روسیه را مستقیماً مقصر می‌داند و می‌گوید: «این یک جنایت جنگی عمدی روسیه بود، یک کشتار جمعی عمدی زندانیان جنگی اوکراین بود».

حمله هوایی اوکراین به زندان دونتسک

جمعه ۲۹ ژوئیه نیروهای اوکراینی با سامانه‌های موشکی «هیمارس» HIMARS به یک مرکز بازداشت اسیران جنگی اوکراینی در النووکا حمله کردند. وزارت دفاع روسیه جمعه اعلام کرد حمله هوایی به زندان دونتسک که در آن اسرای گردان افراطی و نئونازی «آزوف» نگهداری می‌شدند، توسط ارتش اوکراین انجام شد.

این وزارتخانه همچنین افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از سربازان اوکراینی با آگاهی از نگرش انسان دوستانه طرف روسی نسبت به اسیران جنگی، داوطلبانه سلاح‌های خود را زمین می‌گذارند. این اقدام تحریک‌آمیز وحشتناک با هدف ارعاب سربازان اوکراینی و دلسرد کردن آن‌ها از تسلیم شدن انجام شده است.

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، به اوکراین حمله کرد و از آن زمان اعلام کرد که به دنبال نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین است و تنها زیرساخت‌های نظامی این کشور را هدف قرار می‌دهد و به هیچ عنوان زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف نمی‌گیرد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید