در شیراز چه جاهای دیدنی وجود دارد، این سوالی است که هر اهل سفری از خود می‌پرسد، سوالی که البته جوابی، ساده، کوتاه و خلاصه ندارد.

 در شیراز چه جاهای دیدنی وجود دارد؟

سلام نو - سرویس گردشگری: برای صحبت از شیراز، هر چه بگویی کم گفته‌ای و هر چه بنویسی کم نوشته‌ای. شیرازی که حافظ در وصف آن گفته (خوشا شیراز و وضع بی‌مثالش)، کلام و قلم ما توان توصیف شیراز را ندارد. شیراز زیبا بسیار دلرباست و کمتر کسی را می‌توان یافت که سفر کردن به شیراز را دوست نداشته باشد. اگر عازم سفر به شیراز هستید و این سؤال که در شیراز چه جاهای دیدنی وجود دارد؟ برای شما پیش آمده، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

میان سفر کردن به شیراز و یا سفر کردن به سایر شهرها تفاوتی وجود دارد. زمانی که شما به شیراز سفر می‌کنید، سفر شما یک سفر کامل است. چرا که شما در شیراز می‌توانید به دل طبیعت بروید و سفر شما یک سفر طبعت گردی باشد. شما در سفر به شیراز می‌توانید به پاسارگاد و ارگ کریم‌خان بروید و یک سفر تاریخی را تجربه کنید. همچنین می‌توانید به حافظیه و سعدیه بروید و از یک سفر فرهنگی هنری لذت ببرید. شما در سفر به شهر شیراز همه چیز را دارید، شیراز در یک کلمه شهر بی‌نظیری است.

برای آشنایی با مکان‌های دیدنی شیراز همراه ما در مقاله در شیراز چه جاهای دیدنی وجود دارد باشید؟ تا بیش‌ازپیش شیراز را بشناسیم.

در شیراز چه جاهای دیدنی وجود دارد؟ سوالی که برای همه مسافران جذاب است

مکان‌های تفریحی و گردشگری در شیراز بسیار زیاد است. همچنین جاهای دیدنی شیراز به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود. نظیر مکان‌های تاریخی مانند: پاسارگاد، ارگ کریم‌خان، مجید، بازار و حمام وکیل و عمارت شاپوری. باغ‌های شیراز نظیر: باغ دلگشا، باغ ارم، نارنجستان قوام و باغ عفیف‌آباد. همچنین مکان‌های ادبی و هنری شیراز مانند: آرامگاه خواجوی کرمانی، حافظیه و آرامگاه سعدی. به‌علاوه شیراز به یمن وجود شاه‌چراغ سومین پایتخت مذهبی ایران نیز است.

اگر می‌خواهید مکان‌های گفته‌شده را بیش‌ازپیش بشناسید، در مقاله در شیراز چه جاهای دیدنی وجود دارد؟ با ما همراه ما باشید.

آرامگاه شاه‌چراغ

میر سید احمد یا شاه‌چراغ یکی از پسران امام موسی کاظم علیه‌السلام هستند. مردم ارادت بسیاری به شاه‌چراغ دارند، به همین دلیل شاه‌چراغ معروف‌ترین امام‌زاده در ایران است. آرامگاه شاه‌چراغ در میدان احمدی شیرازی قرار دارد. آرامگاه شاه‌چراغ مانند سایر مکان‌های مذهبی در ایران با کاشی‌کاری و آینه‌کاری تزیین شده است. همچنین بر در و دیوارهای حرم انواعی از خط‌های ایرانی و عربی نقش بسته است.

 در شیراز چه جاهای دیدنی وجود دارد؟

حافظیه میعادگاه دوستداران ادبیات

حافظیه، آرامگاه حافظ شیرازی معروف به لسان‌الغیب است. حافظیه در یکی از قبرستان‌های شیراز معروف به خاک مصلی قرار دارد. در اطراف تالار حافظیه باغی وجود دارد، که آرامش عجیبی بر فضای حافظیه حاکم می‌سازد. تالار موجود در حافظیه مربوط به زمان زندیه است. سبک معماری استفاده شده در ساخت حافظیه، سبک معماری هخامنشی و زندیان است.

 در شیراز چه جاهای دیدنی وجود دارد؟

سعدیه

سعدیه در انتهای خیابان بوستان و در نزدیکی خیابان دلگشا قرار دارد. سعدیه آرامگاه استاد سخن سعدی شیرازی است و بزرگان دیگری نیز در سعدیه مدفون هستند. در تاریخ ذکر شده که سعدی در اواخر عمر خود در این مکان روزگار می‌گذرانده. بعد از مرگش این مکان مدفن او می‌شود و در زمان حکومت زندیان کریم‌خان زند دستور ساخت مقبره‌های را در این مکان می‌دهد.

 در شیراز چه جاهای دیدنی وجود دارد؟

آرامگاه خواجوی کرمانی

خواجوی کرمانی از دیگر شاعران پر آوازه و نامدار ایرانی است که در شیراز مدفون است. آرامگاه خواجوی کرمانی در شمال شهر شیراز، ابتدای جاده‌ شیراز به اصفهان، تنگ الله‌اکبر و در دامنه‌ کوه صبوی قرار دارد. آرامگاه خواجوی کرمانی زیبایی و چشم‌نوازی خاصی دارد، و این موضوع مرهون چشمه رکن‌آباد است، که از کنار مقبره خواجوی کرمانی می‌گذرد.

 در شیراز چه جاهای دیدنی وجود دارد؟

باغ ارم تصویری شگفت از طبیعت

طبیعت بی‌نظیر و آرامش‌بخش باغ ارم همواره مورد توجه گردشگران بوده است. اولین اطلاعات و مطالب درباره باغ ارم مربوط به قرن یازدهم و دهم هجری می‌شود. شواهد نشان می‌دهد باغ ارم هنگام حکمرانی آل اینجو و زمان حکومت سلجوقیان پابرجا بوده است. باغ ارم نیز مانند بیشتر مکان‌های تاریخی شیراز به دستور کریم‌خان زند مرمت و بازسازی شده است. در حال حاضر باغ ارم در اختیار دانشگاه شیراز است. باغ ارم توسط دانشگاه شیراز به باغی متنوع از تمامی گیاهان و درختان تبدیل شده است.

 در شیراز چه جاهای دیدنی وجود دارد؟

باغ روح‌نواز دلگشا

باغ دلگشا دیگر باغ شگفت‌انگیز و چشم‌نواز شیراز است. باغ دلگشا در زمان ساسانیان ساخته شده است. عمارت‌های و بناهای باغ دلگشا نیز مربوط به دوران حکومت قاجار است. در فصل اردیبهشت و هنگام رسیدن نارنج‌های باغ دلگشا، قاب فوق‌العاده‌ای ساخته می‌شود. باغ دلگشا در شمال شرق شیراز، ضلع جنوبی تنگ‌آب خان و در دامنه‌ کوهستان قرار دارد. باغ دلگشا در نزدیکی آرامگاه سعدی است و شما می‌توانید هنگام بازدید از سعدیه سری هم به باغ زیبای دلگشا بزنید.

 در شیراز چه جاهای دیدنی وجود دارد؟

باغ عفیف‌آباد

باغ عفیف‌آباد به دستور و همت میرزا علی محمدخان قوام‌الملک دوم عمارت باغ را در سال ۱۲۸۴ هجری قمری ساخته شده است. باغ عفیف‌آباد که به باغ گلشن نیز معروف است، در سال ۱۸۶۳ میلادی به کاخی سلطنتی و موزه‌ای از سلاح‌های قدیمی تبدیل شد. در حال حاضر نیز باغ گلشن یا عفیف‌آباد در اختیار ارتش بوده و موزه‌ای از سلاح‌ها است. باغ گلشن دارای طبیعتی زیبا و منحصربه‌فرد است. گل‌کاری‌های باغ عفیف‌آباد میان تمامی باغ‌های شیراز نادر و یکتا است. باغ گلشن در غرب شیراز و جنوب خیابان قصرالدشت، بالاتر از باغ رحمت‌آباد قرار گرفته است.

 در شیراز چه جاهای دیدنی وجود دارد؟

ما در مقاله در شیراز چه جاهای دیدنی وجود دارد؟ تلاش کردیم گوشه‌ای از زیباهای شیراز را برای شما بازگو کنیم. امیدواریم مقاله در شیراز چه جاهای دیدنی وجود دارد؟ برای شما مفید بوده باشد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید