کارشناسان می گویند استرس می‌تواند التهاب را افزایش داده، بهبود زخم را کند کند و بر شرایط پوست تأثیر منفی بگذارد.

بلایی که استرس و افسردگی بر سر پوست می آورد

استرس و تنش ناشی از فعالیت های روزانه بر سلامت روحی و جسمی تأثیر می‌گذارد.

به گزارش سلام نو به نقل از شفاآنلاین، متخصصان تأکید کرده اند که پوست، مو و ناخن به ویژه در اثر استرس و تنش‌های ناشی از آن تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

کرا بار، متخصص پوست و مو می‌گوید: مغز و پوست ما ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند، به این معنی که وقتی استرس مزمن ناشی از کار، روابط یا رویدادهای جاری را تجربه می‌کنیم، پوست هدف و منبعی از هورمون‌های استرس است که می‌تواند باعث خارش و التهاب، تحریک پذیری و عفونت شود. وقتی متوجه شدید که استرس چگونه بر بدن شما تأثیر می‌گذارد، می‌توانید به طور مؤثرتری تمرینات بدن ذهنی را برای کمک به کاهش استرس و بهبود سلامت جسمی، روانی و عاطفی خود ادغام کنید.

به گفته کارشناسان، پوست به‌عنوان بزرگ‌ترین عضو بدن، آنچه را که در داخل بدن می‌گذرد منعکس می‌کند و استرس می‌تواند التهاب را افزایش داده، بهبود زخم را کند کند و بر شرایط پوست تأثیر منفی بگذارد.

غدد در هنگام استرس، چربی بیشتری تولید می‌کنند، که می‌تواند آکنه را در افرادی که مستعد شیوع هستند بدتر کند. استرس همچنین می‌تواند محرکی برای بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما باشد.

تاثیر استرس بر پیری پوست

استرس می‌تواند تأثیر زیادی بر پیری پوست ما داشته باشد، زیرا هورمون‌های استرس، کلاژن و الاستین را در پوست تجزیه می‌کنند و در تجدید آن اختلال ایجاد می‌کنند، که می‌تواند منجر به تسریع روند پیری و خطوط و چین و چروک‌های ظریف‌تر شود.

مو و رشد آن نیز از طریق نازک شدن و ریزش تحت تأثیر استرس قرار می‌گیرد. در حالی که اکثر ریزش موی ناشی از استرس موقتی است، درمان سریع آن برای جلوگیری از آسیب غیرقابل برگشت بسیار مهم است.

دکتر بار می‌گوید: استفاده از تمرین‌های بدن ذهنی می‌تواند به تنظیم پاسخ استرس کمک کند، که می‌تواند علائم و عوارض جانبی درمان سرطان را کاهش دهد و کیفیت زندگی را که با بهبود درمان و وضعیت پوست مرتبط است، بهبود بخشد. مدیریت پاسخ استرس خود یک مکمل بسیار قدرتمند برای هر رژیم مراقبتی است.

تمرین‌های بدن ذهنی زمانی مؤثرتر هستند که در ترکیب با سایر درمان‌ها استفاده شوند. نمونه‌هایی از تمرین‌های رایج بدن ذهنی عبارتند از:

- مراقبت:

تمرینی که شامل تمرکز یا پاکسازی ذهن است می‌تواند به کاهش فشار خون و علائم اضطراب و افسردگی کمک کند.

- طب سوزنی:

این تکنیک شامل قرار دادن سوزن‌های ظریف در پوست برای کمک به تسکین درد و کاهش تنش است. همچنین ممکن است به کاهش دفعات سردردهای تنشی و پیشگیری از میگرن کمک کند.

خیال پردازی:

روشی که شامل هدایت روح و هدایت ذهن برای تجسم تصاویر، ایده‌ها و نمادها یا استفاده از تفکر مثبت برای کمک به دستیابی به نتیجه دلخواه مانند احساس، طرز فکر یا احساس بدن است.

عمل تنفسی:

این تکنیک بر تمرینات تنفسی تمرکز دارد که به طور خاص برای کنترل تنفس استفاده می‌شود.

تای چی یا چیگونگ:

برای کمک به بهبود تعادل و کاهش کمردرد، هنرهای رزمی را تمرین کنید.

یوگا:

یک تمرین ذهن و بدن که ترکیبی از وضعیت‌های فیزیکی، تکنیک‌های تنفسی و مدیتیشن یا آرامش است. یوگا بر بهبود سلامت روانی و عاطفی، خواب و تعادل تمرکز دارد.

دکتر بار اشاره می‌کند که تکنیک‌های بدن ذهنی یک رویکرد یکسان نیستند. هرکسی رابطه منحصر به فردی با استرس دارد. آگاهی و تجربه ما از استرس تعیین می‌کند که چگونه بر ما تأثیر می‌گذارد و چگونه به تکنیک‌های مختلف بدن ذهنی پاسخ می‌دهیم؛ بنابراین افراد باید از تکنیک‌هایی استفاده کنند که برای آن‌ها بهتر است نه برای دیگران.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید