دراین مقاله در مورد طراحی و ساخت خانه چوبی و ویلا چوبی صحبت خواهیم کرد. شما می‌توانید بوسیله همکاری با گروه مهندسی چوبین ویلا به خانه چوبی و یا ویلا چوبی ایده آل خود برسید.

طراحی و ساخت ویلا چوبی و خانه چوبی با گروه مهندسی چوبین ویلا

خانه و ویلاهای چوبی طرفداران خاص خود را دارند. این روزها با توجه به ساخت و سازهای انبوه، تمام ساختمان‌ها یکنواخت و شبیه به هم در کل شهر پخش شده‌اند؛ اما شما با طراحی یک خانه چوبی یا ویلا چوبی می‌توانید منحصر به فرد باشید و از تمام مزایای این نوع طراحی بهره ببرید.

گروه مهندسی چوبین ویلا این فرصت را در اختیارتان قرار می‌دهد!

اجرا و ساخت ویلا و خانه چوبی اغلب در نواحی شهر ترجیح داده می‌شوند. این نوع طراحی از نظر هزینه و زیست محیطی بسیار به صرفه خواهد بود.

اگر فکر می‌کنید داشتن یک خانه چوبی یا ویلا چوبی به معنای طراحی و معماری سنتی و کلاسیک است،اشتباه می‌کنید. امروزه طراحی‌های مدرنی از خانه چوبی و یا ویلا چوبی انجام می‌شودو گروه مهندسی چوبین ویلا می‌تواند در این راستا به شما کمک کند.

همچنین برای ساخت آلاچیق چوبی رویایی خود نیز می توانید روی چوبین ویلا حساب باز کنید.

یک خانه چوبی یا ویلا چوبی برای کسانی که هم طرفدار محیط زیست‌اند و هم می‌خواهند خانه یا ویلایشان یک طراحی مدرن داشته باشد، بهترین گزینه خواهد بود.

جالب است بدانید طراحی و اجرای یک خانه با چوب، ردپای کربنی کمتری نسبت به دیگر روش‌های ساختمانی معمولی به جا خواهد گذاشت زیراکه چوب CO۲ را جذب می‌کند!

دراین مقاله در مورد طراحی و ساخت خانه چوبی و ویلا چوبی صحبت خواهیم کرد. شما می‌توانید بوسیله همکاری با گروه مهندسی چوبین ویلا به خانه چوبی و یا ویلا چوبی ایده آل خود برسید.

اگرچه خانه‌های چوبی از نظر متریال و روش ساخت شباهتی به معماری مدرن ندارند، اما می‌توان طرح‌های معاصری ساخت که در آن چوب حرف اول را می‌زند. استفاده از چوب به عنوان مصالح ساختمانی، هم دیزاین‌های سنتی و هم دیزاین‌های مدرن را پوشش می‌دهد.

اگرچه چوب به عنوان مصالح ساختمانی در مقایسه با آجر و بتن به ندرت ترجیح داده می‌شود، اما خوب است بدانید که استفاده از چوب از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. ولیکن دسترسی به آن و تکنیک‌های ساخت قطعا دشوار خواهد بود و برای اجرای سازه چوبی خود احتیاج خواهید داشت که از یک تیم مجرب و متخصص کمک بگیرید.

علاوه بر این، چوب مستعد آسیب بوسیله آب است که این موضوع احتمال رشد کپک را افزایش می‌دهد.

همچنین چوب در آب و هوای نامساعد منبسط و منقبض می‌شود و باعث تاب برداشتن یا خم شدن سازه می‌گردد. درنتیجه استفاده از چوب باکیفیت در یک خانه یا ویلا و همچنین اجرای آن با تکنیک‌های صحیح، بسیار حائز اهمیت است.

گروه مهندسی چوبین ویلا با استفاده از متریال باکیفیت و با اجرای حرفه‌ای، خانه چوبی و ویلا چوبی موردنظر شما را خواهد ساخت.

در نظر داشته باشید همانقدر که انتخاب جنس چوب مهم است، انتخاب یک زمین مناسب جهت فونداسیون در نتیجه نهایی تاثیرگذار می‌باشد. این مسئله‌ایست که در طراحی یک خانه چوبی یا ویلا چوبی باید مورد توجه قرار گیرد.

در طراحی خانه‌های چوبی و ویلاهای چوبی، مهم‌ترین مسائلی که باید در نظر گرفته شوند، تکنیک‌های ساخت و ساز است. طراحی فونداسیون باید به منظور جلوگیری از تغییر شکل چوب و حفظ عمر طولانی مدت آن انجام شود. پی خانه چوبی یا ویلا چوبی می‌تواند در ارتفاع زیرزمین کاملا چوبی باشد و همچنین می‌توان از آرماتور فولادی یا تکیه گاه بتنی استفاده کرد.

یک خانه چوبی یا ویلا چوبی به دلیل اینکه اصلی‌ترین متریال مورد استفاده در آن چوب بوده است، قابلیت تنظیم دما و رطوبت محیط داخلی خانه را دارد، درنتیجه در مصرف انرژی بسیار به صرفه عمل خواهد کرد.

درواقع، چوب استفاده شده در یک سازه به عنوان یک پل حرارتی عمل نمی‌کند، بلکه به عنوان یک عایق درنظر گرفته می‌شود، بنابراین یک  خانه چوبی یا ویلا چوبی بدلیل این نوع عملکرد چوب، در تابستان خنک و در زمستان گرم خواهد ماند، این ویژگی یک خانه را به یک ساخت و ساز بسیار پایدار تبدیل می‌کند. طبق آمار به دست آمده، میزان صرفه جویی در گرمایش و تهویه مطبوع یک خانه چوبی بین ۵۰ تا ۶۰ درصد در سال محاسبه شده است.

تاکید می‌شود که تمامی این موارد منوط بر انتخاب یک کیفیت مناسب از انواع موجود چوب است. کیفیت مناسب چوب در کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات نیز موثر خواهد بود. با کمک گرفتن از گروه مهندسی چوبین ویلا یک خانه چوبی یا ویلا چوبی باکیفیت خواهید داشت که می‌توانید از تمام مزایای آن استفاده کنید.

یکسری تفکرات غلط رایج درمورد استفاده از چوب به عنوان مصالح ساختمانی نیز وجود دارد که در ادامه آن‌ها را باهم بررسی می‌کنیم.

یکی از موارد مورد بحث حول خانه‌های چوبی، دوام و ماندگاری آن‌ها می‌باشد. اگر شما هم شنیده‌اید که سازه‌های چوبی دوام و ماندگاری کوتاه مدتی دارند، خوب است بدانید  در حالی که برخی از خانه‌های ساخته شده از بتن که دارای شیوه اجرایی بسیار تحسین برانگیزی نیز بوده‌اند، پس از ۴۰ سال درحال تخریب شدن هستند در مقابل، در برخی از کشورهای اروپای شمالی خانه‌های چوبی‌ای وجود دارد که بیش از ۲۰۰ سال است افراد در آن سکونت می‌کنند و همچنان از استحکام و سلامت مناسبی برخوردارند.

یکی دیگر از شبهاتی که در مورد خانه چوبی یا ویلا چوبی وجود دارد، امکان خطر آتش سوزی آن‌ها است.

آیا واقعا خطر آتش سوزی یک سازه چوبی را تهدید خواهد کرد؟

در جواب این سوال باید گفت که بیشترین وقایع آتش سوزی که در خانه‌ها رخ می‌دهد، توسط وسایل داخل خانه شروع می‌شود. برای مثال، ته سیگاری که به درستی خاموش نشده، اتصالات کوتاه، مشکلات سیم کشی و غیره. آنچه که مورد حمله آتش قرار می‌گیرد مبلمان داخل خانه است، بنابراین خطر آتش سوزی در تمامی سازه‌ها با هر متریالی تقریبا یکسان فرض می‌شود. و درست است که اگر آتش به سرعت خاموش نشود، چوب آتش می گیرد اما چوب ماده‌ای است که خیلی آرام می‌سوزد.با این حال، دمای بالا در یک خانه ساخته شده از بتن می‌تواند باعث ایجاد ترک‌هایی شود که ممکن است منجر به تخریب خانه شوند.

در هرصورت اگر قصد ساخت یک خانه چوبی یا یک ویلا چوبی را دارید، خواهید توانست با کمک یک تیم حرفه‌ای و باتجربه خیال خود را از تمامی شبهاتی که ذکر شد راحت سازید! گروه مهندسی چوبین ویلا می‌توانند در این خصوص به یاری شما بیایند.

درنهایت باید گفت، چوب نه تنها بخشی از طبیعت است، بلکه استفاده از آن به عنوان مصالح ساختمانی درجهت حفط محیط زیست مفید خواهد بود و شما با داشتن یک خانه یا ویلا چوبی علاوه بر احترام به محیط زیست، یک فضای منحصر به فرد برای زندگی خود و خانواده‌تان فراهم خواهید کرد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید