۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
کد خبر: 55377129

بهترین زمان سفر به کیش و قشم چه زمانی است؟ پاسخ این سوال به هدف شما از سفر و هزینه‌ای که مایل هستید بکنید باز می‌گردد. از بهار تا زمستان هر فصلی می‌توان برای سفر مناسب باشد.

بهترین زمان سفر به کیش و قشم

سلام نو _ سرویس گردشگری: کیش و قشم دو جزیره محبوب ایرانیان برای سفر هستند، اما بهترین زمان سفر به کیش و قشم چه زمانی است و کی می‌توان انتظار سفری خوب به این دو جزیره جذاب را داشت؟

پاسخ ساده این سوال تقریبا روشن است و این دو جزیره همچون بیشتر نقاط جنوب ایران در زمستان و اوایل بهار بهترین آب‌وهوا را برای یک سفر دل‌انگیز دارند. اما جواب به همین جا خلاصه نمی‌شود.

کیش را می‌توان مشهورترین و توریستی‌ترین جزیره ایران در چهار دهه گذشته دانست. این جزیره جذاب به خاطر مراکز تفریحی و تجاری، جاذبه‌های گردشگری و هتل‌های فراوان خود بسیار مشهور و یکی از مقصدهای تابستانی محبوب ایران به شمار می‌رود.

کیش دارای آب و هوای نیمه استوایی است و میانگین دمای سالانه آن ۲۶.۶ درجه سلسیوس است. رطوبت هوا در بیشتر ماه‌های سال ۶۰ درصد است. آب‌وهوای کیش از مهر تا فروردین در معتدل‌ترین حالت خود قرار دارد. کیش جزیره گرمی است، اما گرما آن حتی در اوج تابستان چندان تحمل ناپذیر نیست. همین مسئله باعث شده تا جشنواره‌های خرید کیش بیشتر در تابستان باشد.

قشم هم کم و بیش شرایطی مشابه کیش دارد؛ اما با کمی گرمای بیشتر و امکاناتی کمتر. در فروردین ماه دمای قشم به میانگین ۲۰ می‌رسد و بیشتر اوقات از ۲۴ درجه بیشتر نمی‌شود. این فصل بهترین زمان برای بازدید از جاذبه‌های درون جزیره قشم مثل دره ستارگان است. با رسیدن تابستان دما به ۳۰ درجه می‌رسد و گشت‌وگذار در محیط جزیره کمی سخت می‌شود.

مطلوب‌ترین و بهترین زمان سفر به کیش و قشم چه زمانی است

آن چنان که دیدید بهترین زمان سفر به کیش و قشم از زمستان تا اوایل بهار است، زمانی که هوا مطبوع و اقلیم یار و گردش در جزایر دلچسب است. با این همه این زمان یک مشکل اساسی دارد و آن شلوغی جزایر، به خصوص قشم و گرانی هتل‌ها است. البته کیش در تابستان هم به لطف جشنواره تابستانی حسابی شلوغ است.

بهترین زمان سفر به کیش و قشم

با این همه اگر کمی حوصله هوای گرم را دارید و از شلوغی گریزان هستید می‌توانید به فصل‌های غیرتفریحی هر دو جزیره رجوع کنید. در این فصل‌ها کیش و قشم خلوتر هستند و شما به جز خلوتی از امتیاز قیمت ارزان‌تر هتل‌ها هم لذت خواهید برد.

یک مزیت دیگر برای سفر تابستانی به قشم این است که بهترین زمان برای خرید در قشم هم همین دوران است که به لطف کاهش مسافر، مشتری بازارها کم می‌شود و قیمت‌ها به طور طبیعی کاهش می‌یابد. پس همانطور که می‌بینید سفر به قشم در تابستان مزایای خود را دارد.

البته این به این معنا نیست که سفر تابستانی به قشم بدون تفریح است. اگر اهل آب و شنا باشید می‌توان به جرئت گفت که تنها و تنها باید در تابستان به قشم سفر کنید و از تن به آب زدن لذت ببرید.

فصل ارزان کیش اما تابستان نیست و فصل پاییز به دلیل هوای بارانی، آب‌وهوای نامشخص، شروع مدرسه‌ها و پایان تابستان از فصل‌های خلوت کیش است. این فصل برای خرید هم مناسب است چون فروشگاه‌های مختلف برای فروش بیشتر تخفیف‌های مختلفی تا ۵۰ درصد و بیشتر می‌دهند و حراج بزرگ روز کیش در ۲۰ آبان  هم در این فصل برگزار می‌شود. ارزان بودن بلیت هتل و هواپیما هم سفر در پاییز را اقتصادی‌تر از قبل می‌کند.

بهترین زمان سفر به کیش و قشم

حالا شما باید تصمیم بگیرید که بهترین زمان سفر به کیش و قشم برای شما چه زمانی است؟ تابستان اقتصادی قشم و حراج پاییز کیش یا زمستان و بهار معتدل هر دو جزیره؟ ارزانی و خلوتی را می‌خواهید یا گرانی و پرسه زدن در میان جمیعت؟ شما باید جواب این سوال‌ها را بدهید، آن وقت می‌توانید فصل مناسب را پیدا کنید.

توجه داشته باشید که هر فصل کیش و قشم مزایای و معایب خود را دارد و شما باید هر دو طرف این معادله را هم‌زمان در نظر بگیرید.

جاذبه‌های گردشگری کیش و قشم

همانطور که خود شما به خوبی می‌دانید کیش و قشم از مهم‌ترین جزیره‌های ایران هستند و هر دو پر از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی است. قشم قلب تپنده مبارزه با پرتقالی‌ها بود و کیش از قدیم مورد توجه دریانوردان. هر دو جزیره هم جاذبه‌های طبیعی خاص خود را دارند.

از جاذبه‌های تاریخی قشم می‌توان به قلعه پرتغالی‌های قشم، مقبره بی‌بی‌ مریم و گورستان تاریخی قشم اشاره کرد که هر کدام گوشه‌ای از تاریخ قشم را روایت می‌کنند. تنگه چاه‌کوه، غارهای خربس، دره ستارگان قشم، روستای کاسه سلخ، روستای شیب دراز و جزایر ناز و هنگام نیز از جذاب‌ترین نقاط طبیعی قشم هستند.

از مشهورترین جاذبه‌ های تاریخی کیش می‌توان به کشتی یونانی، شهر زیرزمینی کاریز با قدمت ۲۵۰۰ سال و شهر باستانی حریره اشاره کرد. ساحل کیش در کنار درخت سبز 600 ساله کیش، پارک ساحلی میرمهنا، ساحل مرجان و پارک ساحل سیمرغ از جاذبه های طبیعی کیش هستند. 

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    1 0
    یعنی در فصل هوای خوب قیمت ها خیلی گرونه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید