ریچارد مور، رئیس سازمان جاسوس خارجی انگلیس مدعی شده است که ارتش روسیه دیگر انگیزه ای برای عملیات نظامی‌ در اوکراین را ندارد.

انگلیس: انگیزه ارتش روسیه در جنگ اوکراین در حال تحلیل‌رفتن است

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «ریچارد مور»، رئیس سازمان جاسوسی خارجی انگلیس (ام آی ۶) مدعی شد روسیه در عملیات نظامی‌اش در اوکراین، انرژی و توانش در حال تحلیل‌رفتن است.

ریچارد مور، روز شنبه در توئیتر برآورد روزانه سازمان‌های اطلاعاتی وزارت دفاع این کشور از تحولات میدانی اوکراین، را بازنشر و این جمله کوتاه را بالای آن نوشت.

رئیس ام‌آی‌۶ مدعی شد: روسیه انرژی و انگیزه‌اش را از دست داده است

در بیانیه وزارت دفاع انگلیس درباره تحولات میدانی روز جمعه در اوکراین ادعا شده است: کرملین در حال ناامیدشدن است. روسیه ده‌ها هزار نظامی خود را از دست داده و هم‌اکنون از تسلیحات کهنه دوره شوروی استفاده می‌کند.

وزارت دفاع انگلیس همچنین مدعی شده: موشک‌های کهنه آنها مردم بی‌گناه اوکراین را می‌کُشند و زخمی می‌کنند. روسیه پیروز این جنگ ناعادلانه نخواهد بود.

روسیه اوایل اسفند ماه پارسال در پاسخ به «تهدیدهای امنیتی ناتو و نازی‌زدایی اوکراین» و به درخواست رسمی جمهوری‌های خودخوانده مناطق شرقی اوکراین، عملیات نظامی خود را در خاک اوکراین شروع کرد. انگلیس، آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای توقف پیشروی‌های ارتش روسیه، ضمن حمایت تسلیحاتی گسترده از ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای نیز علیه مسکو اعمال کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید