یکی از عادت های مهم برای دستیابی به پوست جوان تر در سن 40 سالگی، روال آب رسانی روزانه به پوست است.

چکار کنیم تا در ۴۰ سالگی هم پوستی جوان داشته باشیم؟
به گزارش سلام نو به نقل از قتصاد آنلاین، در این مقاله نکاتی را بیان می کنیم که پوست شما را جوان و صاف می کند. اگر هم اکنون در سن چهل سالگی هستید، لازم است به خاطر داشته باشید که نمی توانید از همان روال زیبایی ده سال پیش پیروی کنید. زنان پس از 40 سالگی، به دلیل کاهش هورمون ها تغییرات مختلفی به خصوص در پوست خود تجربه می کنند. اگر هم اکنون چهل ساله شده یا بیش از چهل سال سن دارید، نگران نباشید. در اینجا ما به شما می گوییم که چگونه پوست خود را در سن چهل سالگی و بیشتر جوان نگه دارید.

هورمون ها و پوست

هومون های استروژن و پروژسترون، مسئول سفت نگه داشتن پوست هستند. با این وجود، با افزایش سن، سطح آنها کاهش پیدا کرده و پوست نازک تر و کم آب تر می شود. پوست سالم اولین قدم عالی برای جوان نشان دادن چهره و بدون اثری از ناخالصی ها است. اگر هم اکنون در سن چهل سالگی هستید، لازم است به خاطر داشته باشید که نمی توانید از همان روال زیبایی ده سال پیش پیروی کنید. پوست در این سن به مراقبت ویژه نیاز دارد. پوست شما همان پوستی نرم و صافی نیست که در سن 20 سالگی داشتید. در 40 سالگی، چین و چروک بسیار مشهود است. با این گفته ها، بیایید نکاتی را بررسی کنیم که پوست شما را در سن 40 سالگی، جوان نگه می دارد.

نکاتی برای جوان نگه داشتن پوست در سن 40 سالگی

1. هر روز صورت خود را بشوئید

به محض بیدار شدن، باید روال کارهای زیبایی را انجام دهید. مطمئن شوید که صورت خود را با صابون و آب گرم می شوئید. سپس با استفاده از پارچه پنبه ای و پاک کننده صورت، ناخالصی ها را از صورت خود جدا کنید تا کاملاً تمیز شود. این روال را هم صبح و هم شب قبل از خواب انجام دهید. این کار بسیار مهم است تا پوست خود را جوان و درخشان تر کنید.

2. بدن خود را پر آب نگه دارید

یکی دیگر از عادت های مهم برای دستیابی به پوست جوان تر در سن 40 سالگی، روال آب رسانی روزانه به پوست است. برای این منظور، کرم های مخصوص شب بسیار مناسب هستند، به خصوص کرم هایی که خواص مقابله با پیری دارند. به عنوان مثال، سعی کنید یکی از آن هایی که کلاژن، اسید هیالورونیک و ویتامین C دارند را انتخاب کنید.

3. ضد آفتاب برای جوان نگه داشتن پوست در سن 40 سالگی یک چیز ضروری است

لکه های صورت بعد از 40 سالگی شایع تر می شوند، بنابراین مهم است که هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید. از ضد آفتابی با حداقل SPF 30 بدون در نظر گرفتن ابری یا آفتابی بودن هوا استفاده کنید. ضد آفتاب را بر روی کل صورت، گردن و دور گردن خود اعمال نمایید، زیرا این قسمت ها علائم بیشتری از سالخوردگی را نشان می دهند. همچنین ما توصیه می کنیم از لوازم آرایشی استفاده کنید که دارای ضد آفتاب هستند.

4. از سرم ها استفاده کنید

همه افراد از سرم ها استفاده نمی کنند، اما آنها یکی از بهترین گزینه ها برای جوان و صاف نگه داشتن پوست هستند. آن را قبل از مرطوب کننده خود اعمال نمایید و خواهید دید که پوست شما روشن تر و با درخشش سالم تر به نظر می رسد. ما استفاده از آنهایی که اثر ترمیم کنندگی دارند یا سرشار از ویتامین هستند را توصیه می کنیم.

5. از مزیت های استفاده از لایه بردار بهره ببرید

لایه برداری پوست به شما کمک می کند تا سلول های مرده را از آن جدا کنید. بنابراین، به جوان سازی سلول های پوستی و تاخیر در پیری کمک می کند. همچنین فراموش نکنید که لوازم آرایش خود را به خوبی انتخاب کنید. همانطور که پیش تر ذکر شد، پوست بعد از چهل سالگی خشک تر نیز می شود. در حالت ایده آل، محصولاتی با روغن بیشتر را انتخاب کرده یا محصولاتی را که فرمول خاصی برای پوست های بالغ ارائه می دهند، استفاده کنید.

چند روش مفید برای جوان نگه داشتن پوست

1. وزن خود را کنترل کنید

متابولیسم با افزایش سن به خصوص بعد از چهل سالگی کند می شود. اگر میزان یا شدت تمرینات ورزشی خود را افزایش ندهید، ممکن است در چند ماه وزن اضافه کنید. در حقیقت، حتی اگر همانطور که قبلا ورزش می کردید، به تمرینات ورزشی خود ادامه دهید نیز این اتفاق می افتد. وقتی که 40 ساله شوید، این می تواند به معنای افزایش 4 کیلوگرم وزن یا بیشتر باشد. بنابراین، هنگام برنامه ریزی رژیم غذایی و ورزشی، این را به خاطر داشته باشید.

2. مصرف ویتامین C و E را بیشتر کنید

ترکیب ویتامین های E و C در رژیم غذایی برای جوان نگه داشتن پوست در 40 سالگی ضروری است. اگرچه لازم است از کودکی این ویتامین ها را مصرف کنید، اما هنگامی که به این مرحله از زندگی می رسید، آنها برای کاهش آسیب های پوستی بسیار مهم هستند. ویتامین C خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که تأثیر رادیکال های آزاد بر روی صورت را به حداقل می رساند. علاوه بر این، همچنین به سنتز کلاژن کمک کرده و پوست را الاستیک و محکم نگه می دارد. در همین حال، ویتامین E یک محافظ طبیعی در برابر اشعه ماوراء بنفش و سموم است. این ویتامین جریان خون را تحریک کرده و بازسازی بافت را تسهیل می کند.

3. رنگ مویی را انتخاب نمایید که متناسب با زمینه پوست باشد

وقتی به سن چهل سالگی رسیدید، ممکن است تعداد زیادی موی خاکستری برای پنهان کردن داشته باشید. اگر رنگ موهای شما رنگ تیره است، باید بیشتر به آرایشگاه بروید تا مطمئن شوید که ریشه ها قابل مشاهده نیستند. رنگ های روشن تر یا موهایی با هایلایت، می تواند موی خاکستری را زیباتر کند. با این وجود، نگهداری آنها دشوارتر است. بنابراین بهتر است رنگ مویی را انتخاب نمایید که متناسب با زمینه پوست باشد.

4. از آرایش کم رنگ تر استفاده کنید

فاندیشن و پودرهای غلیظ می توانند در داخل چین و چروک ها نفوذ کنند، و باعث می شود که پیرتر از گذشته به نظر برسید. سایه ای ملایم تر و رنگ روشن تر روی لب شما عیوب را پنهان کرده و توجه کمتری را به نواحی مشکل دار جلب می کند. قبل از استفاده از فاندیشن به خوبی پوست را مرطوب کنید تا آبرسان باشد. علاوه بر این، چین و چروک شما از این طریق کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

5. برای جوان تر نگه داشتن پوست خود، آب زیادی بنوشید

در تمام مراحل زندگی نوشیدن مقدار زیادی آب برای سلامتی شما ضروری است. با این حال، وقتی به 40 سالگی رسیدید، باید آب بیشتری بنوشید، به خصوص اگر در حال حاضر آب زیادی نمی نوشید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید