رئیس جمعیت هلال احمر در گزارش جدیدی وضعیت سیل و امداد رسانی در کشور را تشریح کرد و خبری امیدبخش درباره جستجوی مفقودان سیل داد.

۱۱۱ شهرستان و ۳۱۰ روستای کشور درگیر سیل هستند / در فیروزکوه رانش کوه داشتیم / نجات برخی از مفقودان از زیر گل و لای سیل

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، رییس جمعیت هلال احمر کشور گفت: ۲۰ استان و ۱۱۱ شهرستان و ۳۱۰ روستای کشور درگیر سیلاب هستند. در فیروزکوه رانش کوه هم داشتیم. تا ۱.۵ متر گل و لای در خانه‌های مردم ایجاد شده بود.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: عملیات امدادرسانی در ۲۴ استان و ۶۶۱ منطقه ادامه دارد. پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به آخرین وضعیت امدادرسانی در برابر سیل گفت: در ۲۴ استان و ۶۶۱ منطقه عملیات جست جو، نجات و امداد رسانی در حال انجام است و بیشترین عملیات جست جو و نجات در استان تهران و منطقه زرین دشت فیروزکوه انجام می‌شود.

انتقال مصدومان توسط بالگردهای هلال احمر 

وی ادامه داد: بارش‌های به وقوع پیوسته از شب گذشته تا امروز منجر به بسته شدن راه‌ها شد و بر همین اساس مصدومان توسط بالگردهای امدادی جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند همچنین نیروهای امدادی و اقلام زیستی نیز از طریق مسیر ریلی گرمسار به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه از لحاظ تجهیزات و اقلام زیستی مشکلی وجود ندارد گفت: با تمام توان در حال خدمت رسانی هستیم و حدود ۶۹۰ تیم امداد و نجات در کل کشور در حال خدمت رسانی هستند؛ همچنان در برخی از شهرها تعدادی مفقود وجود دارد و در حین جست جو نیز تعدادی از هموطنان به صورت زنده از زیر گل لای نجات پیدا کردند.

کولیوند با اشاره به وضعیت انبارها گفت: خوشبختانه انبارهای هلال احمر تکمیل شده‌اند و مردم نگران اقلام زیستی نباشند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید