وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم تا ۹۹ پیشرفت داشته است. رستم قاسمی درباره افزایش وام طرح مسکن ملی اظهانظر کرد.

زمان افتتاح ۱۰۰ هزار واحد مسکن ملی / وام مسکن ملی به ۷۰۰ میلیون تومان افزایش یافت؟

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان شهریور امسال، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، به بهره‌برداری می‌رسد و فقط منتظر انشعاب آب و برق برای آن‌ها هستیم.

رستم قاسمی امروز در حاشیه مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران انتقال حجاج، در جمع خبرنگاران بیان کرد: ستاد اربعین از چند ماه قبل در وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی تشکیل شده است.

وی گفت: امسال برای اربعین بلیت چارتری به هیچ وجه نخواهیم داشت و کسانی هم که از قبل اقدام به چارتر کرده‌اند در ایام اربعین پذیرفته نیست و قیمت‌ها هم طبق قیمت‌های جاری کنونی است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: دلاری شدن نرخ بلیت برای اتباع خارجی ممنوع است، البته در دفاتر فروش بلیت هواپیما که در خارج از کشور است، نرخ دلار آزاد است.

قاسمی در مورد تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن گفت: تا پایان شهریور امسال ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تحویل مردم خواهد شد که پیشرفت فیزیکی آن‌ها حدود ۹۸ تا ۹۹ درصد است و فعلاً منتظر انشعاب آب و برق برای آن‌ها هستیم و هر ماه تعدادی از مسکن‌های آماده شده آماده بهره‌برداری و تحویل می‌شود.

وی در مورد اینکه آیا مسکن‌های تحویل داده شده در قالب همان پروژه مسکن ملی دولت قبل است؟ گفت: در دولت قبل پیشرفت مسکن ملی ۸ تا ۱۰ درصد بود که ما تحویل گرفتیم، اما اکنون در قالب نهضت ملی ملی مسکن بین ۹۸ تا ۹۹ درصد پیشرفت داشته که در شهریور ماه ۱۰۰ هزار واحد از این مسکن‌ها آماده بهره‌برداری می‌شود.

 مبلغ وام مسکن ملی چقدر است؟

وزیر راه و شهرسازی همچنین در مورد وام ۷۰۰ میلیونی مسکن گفت: هنوز این مقدار وام تصویب نشده است.

قاسمی در مورد منابع صندوق مسکن گفت: ۳۰ هزار میلیارد تومان از منابع بودجه از طریق صندوق توسعه ملی پرداخت خواهد شد همچنین خط اعتباری مسکن مهر ناشی از برگشت اقساط تسهیلات به میزان ۵۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل مسکن در نظر گرفته خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید