با بیشتر شدن بارش باران در تهران بعد از سیل امامزاده داوود، گزارش هایی از آبگرفتگی خانه ها در برخی مناطق منتشر شده است.

بارش باران در تهران و آبگرفتگی برخی از خانه‌ها / خطر سیل در تهران چقدر است؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران درباره خطر سیل در تهران می‌گوید: با توجه با بارش‌ها، قطعا گزارش‌های آبگرفتگی در مناطقی از تهران را داریم.

تاکنون بیش از ۵۰ نفر در سیل اخیر و گسترده در کشور، جان خود را از دست داده‌اند. خسارت سیل در برخی از شهرها از جمله یزد گسترده است. هشدارهای سازمان هواشناسی برای خطر سیل در برخی از شهرها ادامه دارد. اما وضعیت تهران از نظر سیلاب چگونه است؟

فیلم‌های و تصاویر از سیل امامزاده داوود نشان از خسارت زیاد می‌دهد. آمار دقیقی از جانباخته‌های سیل در این منطقه در دست نیست. گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد سیل امامزاده داوود تا این لحظه پنج فوتی و بیش از ۱۰ نفر از مفقودی داشت.

مفقودی‌های سیل امامزاده داوود پیدا شد؟

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران به تجارت‌نیوز می‌گوید: «روز سوم است که بدون وقفه در امامزاده داوود برای کمک‌رسانی در حال کار هستیم. جست‌وجو برای پیدا کردن مفقودی‌های سیل امامزاده داوود ادامه دارد.»

او می‌گوید تا زمانی که مسئولان محلی بخواهند و نیاز به کمک ما داشته باشند، کمک‌رسانی و جست‌وجو را ادامه می‌دهیم تا زمانی که کار سبک شود.

آبگرفتگی در برخی مناطق تهران

اما آیا مناطق دیگر تهران هم با سیل و آبگرفتگی مواجه هستند؟ به صورت رسمی گزارشی اعلام نشد اما یکی از ساکنان منطقه یوسف آباد می‌گوید خانه آنها آبگرفتگی دارد.

او می‌گوید: «با آتش‌نشانی هم تماس گرفتم اما نیروی اعزام و کمک‌رسانی نداشتند.» در شبکه‌های اجتماعی نیز ویدئویی از سوی یکی از کاربران منتشر شد که می‌گوید خانه آنها را در حوالی آرژانتین آب گرفته است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در این مورد می‌گوید: «با توجه با بارش‌های دیشب و روزهای گذشته، قطعا گزارش‌های آبگرفتگی را داریم. اما تاکنون گزارشی از تخریب شدید یا آبگرفتگی در اتوبان‌ها که مسیر مردم بسته شود، نداشتیم.»

ملکی می‌گوید: «آبگرفتگی در این خانه‌ها به دلیل رعایت نکردن اصول و قوانین ساخت‌وساز است.»

کدام ساختمان‌های تهران در خطر سیل هستند؟

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی می‌گوید: «آبگرفتگی بیشتر ساختمان‌هایی را تهدید می‌کند که زیرزمین دارند، زیر در خانه‌ها باز باشد، خانه‌ها پایین‌تر از سطح خیابان است و ساختمان‌هایی که زیرزمین‌شان پارکینگ بوده اما آنجا را مسکونی کرده‌اند.»

او ادامه می‌دهد: «محله‌هایی که قبلا هم سابقه سیل و آبگرفتگی دارند، بیشتر مراقب باشند. افرادی که در نزدیکی مسیل‌ها و رودخانه‌ها سکونت دارند نیز مراقب باشند.»

ملکی می‌گوید: «اگر مردم در پایین دست رودخانه‌ها با جسد سیل‌زدگان مواجه شدند، به هیچ عنوان برای بیرون آوردن جسد اقدام نکنند.»

امروز ایلنا گزارش داد، بارش شدید و وقوع سیل موجب گل‌آلودگی و بالارفتن کدورت آب سد ماملو شد. همچنین انتقال آب از این سد به تصفیه‌خانه هفتم آب تهران موقتا قطع شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید