آیا اعتماد به نفس شما با داشتن دندان‌هایی آسیب دیده ضعیف شده است؟ آیا دندان‌های شما امکان میل کردن خوراکی‌های خوش‌ مزه را از شما گرفته است؟

دوام ایمپلنت دندان به چه عواملی بستگی دارد؟

اگر دندان‌های شما بسیار آسیب دیده و به دنبال روشی برای بهبود این وضعیت هستید، به شما ایمپلنت را پیشنهاد می‌کنیم. برای انجام این کار حتما به متخصص مراجعه نمایید. ما راه ماندگاری ایمپلنت دندان‌ را به شما آموزش خواهیم داد. دوام ایمپلنت با روش‌های زیر امکان‌پذیر است که در ادامه به شما توضیح خواهیم داد.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت، با جایگزین شدن  به جای دندان‌های از دست رفته، روشی برای بهبود وضعیت دندان‌های شماست. در این روش یک پایه قوی از جنس تیتانیوم درون لثه قرار می‌گیرد و تاج مصنوعی را نگه می‌دارد. برای افرادی که دندان‌های از دست رفته و فضای خالی در دهان خود دارند، ایمپلنت گزینه‌ای مناسب خواهد بود. برای این کار نیاز به جراحی لثه است تا پایه دندان در آن قرار بگیرد. جنس ایمپلنت تیتانیوم خالص بوده که با بدن انسان سازگاری کاملی دارد. ‌اگر مراقبت ویژه‌ای از ایمپلنت انجام دهید می‌توانید مدت طولانی تری از آن استفاده کنید.‌

انواع ایمپلنت دندان در دو نوع اندوستیال و ساب پریوستیال قرار می‌گیرند. نوع اول درون استخوان قرار می‌گیرد اما نوع دوم زیر لثه و روی استخوان آرواره نصب می‌شود. استحکام نوع دوم کمتر بوده و امروزه به همین دلیل این روش کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشتر افرادی که به دندانپزشکی مراجعه می‌کنند خواستار ایمپلنت با طول عمر بالا هستند. اگرچه مراقبت‌های لازم اهمیت زیادی برای طول عمر ایمپلنت دارند اما ایمپلنت اندوستیال به طور کلی روشی ماندگارتر است. سوال بسیاری از افراد آن است که آیا دندان لق را میتوان روکش کرد و یا امکان استفاده از ایمپلنت های دندانی به جای انها وجود دارد یا خیر؛ در این مواقع مراجعه به یک متخصص و استفاده از راهکارهای او بهترین راهکار به حساب می آید.

عوامل موثر در ماندگاری ایمپلنت

این که عمر ایمپلنت دندان چقدر است به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از عوامل موثر در ماندگاری ایمپلنت، نوع ایمپلنت دندان است. فیکسچر و پایه، ایمپلنت دندان را تشکیل می‌دهند که انواع و اندازه‌های مختلفی دارند. اینکه فک شما چه نمونه ایمپلنتی را نیاز دارد باید توسط دندانپزشک متخصص مورد بررسی قرار گیرد. اگر اندازه ایمپلنت به درستی تعیین شود، دوام بیشتری خواهد داشت.

اینکه ایمپلنت روی کدام فک قرار گیرد نیز از عوامل موثر در ماندگاری آن است. ایمپلنت‌هایی که روی فک فوقانی قرار دارند نسبت به فک پایین دوام کمتری دارند. فک فوقانی در مدت دوازده سال ۸۴ درصد موفقیت داشته اما فک پایینی ۹۳ درصد ماندگار بوده است. عامل موثر دیگر سلامت شماست. تراکم استخوان‌های شما می‌تواند تاثیر زیادی در عمر ایمپلنت داشته باشد.

مراقبت دهان و دندان هم عامل موثر دیگر است. اگر شما از لثه‌های خود به خوبی مراقبت کرده و به بهداشت دهان خود اهمیت دهید، عمر ایمپلنت افزایش می‌یابد. اگر دندان قروچه دارید حتما به پزشک خود اطلاع دهید. او برای افزایش عمر ایمپلنت شما از یک فیکسچر پهن‌تر استفاده می‌کند. نقش بهداشت دهان و دندان نه تنها در طول عمر ایمپلنت ها، بلکه در افزایش ماندگاری انواع پروتز دندان بسیار به چشم می آید.

دوام ایمپلنت دندان به چه عواملی بستگی دارد؟

چه عواملی باعث شکست درمان ایمپلنت می شوند؟

یکی از عوامل شکست درمان ایمپلنت بروز بیماری پری ایمپلنتایتیس است. در این بیماری باکتری‌ها رشد کرده و باعث تخریب اطراف ایمپلنت می‌شوند. این بیماری یک عفونت فعال بوده که با آبسه، ترشح و بوی بد دندان همراه است. برای برطرف کردن این بیماری باید ایمپلنت را از فک خارج کرد. وقتی تمیز کردن دندان و دهان به خوبی انجام نشود موجب رشد باکتری‌ها و در نهایت شکست ایمپلنت می‌شود.

عمق و عرض استخوان برای ایمپلنت اهمیت زیادی دارد. دندانپزشک باید ایمپلنت را داخل قوس فک و در محلی دقیق جانمایی نماید. اگر محل قرارگیری به درستی انجام نشود باعث شکست ایمپلنت خواهد شد. پس از گذاشتن فیکسچر درون لثه باید زمان سه الی چهار ماه بگذرد تا ایمپلنت انجام گیرد. این به دلیل جوش خوردن کامل فیکسچر با لثه‌ها است. از عوامل دیگر می‌توان به بی‌کیفیت بودن ایمپلنت اشاره کرد. همچنین استفاده از دخانیات هم تاثیر زیادی روی عدم سلامت و شکست ایمپلنت دارد.

دوام ایمپلنت دندان به چه عواملی بستگی دارد؟

نقش متخصص کاشت ایمپلنت در طول عمر ایمپلنت

متخصص نقش بسیار مهمی در سلامت ایمپلنت دارد. اگر به  یک متخصص با تجربه و متبحر مراجعه کنید که  از ایمپلنت با کیفیت و مرغوب استفاده کند، میتواند دوام و ماندگاری بالایی را رقم بزند.‌ برخی ایمپلنت‌های با کیفیت، تا سالیان طولانی دوام بسیار بالایی دارند. تشخیص و استفاده از ایمپلنت مناسب باید توسط متخصص انجام شود.

نقش دیگر متخصص در انتخاب محل دقیق جایگذاری ایمپلنت است و اگر به درستی محل را تشخیص دهد عمر ایمپلنت افزایش می‌یابد. یک دندانپزشک متخصص باید تمامی نکات بهداشتی را در اجرای ایمپلنت رعایت کند تا بیمار دچار عفونت و بیماری‌های دهان و دندان نشود. اگر نیاز به ایمپلنت دارید در انتخاب پزشک خود دقت بسیار زیادی داشته باشید.

مزایای ایمپلنت دندان

یکی از مزیت‌های استفاده از ایمپلنت نداشتن محدودیت در رژیم غذایی است. اگر از یک ایمپلنت با کیفیت استفاده کنید می‌توانید انواع غذا و خوراکی‌ها را به راحتی میل نمایید. ایمپلنت مانند دندان طبیعی جلوه کرده و آسیبی به دندان‌های اطراف خود نمی‌زند. از مزیت‌های دیگر آن می‌توان به طول عمر بالای ایمپلنت اشاره کرد که تا چندین سال شما را از مشکلات دندانی  دور می‌کند.

پرسش‌ های متداول ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چقدر عمر می‌ کند؟

طول عمر ایمپلنت بستگی به عوامل مختلفی دارد. جنس مواد یکی از مهم‌ترین عوامل برای طول عمر ایمپلنت است. اصولا ایمپلنت‌های با کیفیت طول عمری بین بیست تا ۲۵ سال دارند. شرکت‌های تولیدکننده ایمپلنت، تضمین کیفیت کالاهای خود را بیان کرده و طول عمر مشخصی را برایشان اعلام می‌کنند.

چه سنی مناسب ایمپلنت است؟

ایمپلنت دندان بیشتر در سنین میانسالی انجام می‌شود. بیشتر افراد تا سن جوانی و میانسالی دندان‌های سالمی دارند. با گذشت زمان و پا به سن گذاشتن افراد، به تدریج پوسیدگی‌ها افزایش یافته و دندان‌ دردهای شدیدی ایجاد می‌شوند. این در شرایطی است که محدودیت سنی خاصی برای درمان ایمپلنت وجود ندارد.

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟

قیمت ایمپلنت دندان تحت تاثیر عوامل مختلف متغیر است. عواملی چون جنس، نوع متریال، کشور سازنده، دندانپزشک متخصص و زمان کاشت در قیمت ایمپلنت تاثیرگذار خواهند بود.

جمع بندی

همان طور که از مطالب بالا متوجه شدید ایمپلنت یک روش بسیار کارآمد برای سلامت دهان و دندان شماست. با این کار از شر فضای خالی دندان های از دست رفته خود خلاص می‌شوید. شما می‌توانید به راحتی با استفاده از ایمپلنت، دهانی سالم داشته و به دیگران لبخند بزنید. فراموش نکنید که حتما به متخصص مراجعه کرده و پس از انجام ایمپلنت به خوبی از دندان‌های خود مراقبت کنید.

برچسب ها : ایمپلنت دندان

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید